`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Das U-58 boat aus Vanaja.
    Wäiski, mitä tarkoitit noilla muoviosilla? Ainakaan mun läpivienneissä ei ole muoveja ollut. Pitkittäistangoissa kylläkin, ja niihin löytyi apu romikselta made in japan. Toimii, vaikka en taivasseen moisen puuhan jälkeen pääsekään?
    Jallu ai siitä on jo niin kaun ku aitaa kaadoit. Verkkoaita meni tuhannen paskaksi, mutta muistaakseni sulta ei mennyt kuin etuvilkku minkä mä sulle annoin?
     
  2. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Edelliskerralla meni "V-tähtäin" lokasuojasta ja samoten "mountain mirror", jotka ostin sittemmin ebaylta. Naarmut katolla edelleen muistona tuosta kohelluksesta.

    vara-osakirjassa tuo näyttää ihan simppeliltä hommalta ; http://kuvablogi.com/nayta/2229095/

    Varmaankin irroottelen tuon kojelaudan samall, niin saan korjattua nuo toppauksetkin siin sivutöinä.

    :D :D :D
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Se sokka on kakkupala. Siihen ei tarvii muuta ku pitkät laihat kädet. Mittaria ei tarvii irrottaa. Jos teiltä plösöiltä ei toi onnistu nii mä voin tulla irrottaa.
    OT, mulla oli abs eli lukkiutumattomat Buickissa. Joskus ne tosin löi lukkoon, joskus poljin pohjaan ja silloin rytisi. Mulla oli jarrut kondiksessa kun uus nissan tuli Loviisassa keulaan ja se meni lunastukseen. Pari pientä mälliä mä sillä ajoin kun en ehtinyt pumpata. Kirsi oli kerran kuskina ja pamautti uuden rellun perään. Rellussa oli vetokoukku. Siitä hajos muovinen päällinen. Buickista meni maski. Taas. Silloin riiti. Hande duunas siihen kakspiiriset pajeron tehostajalla. Ei ongelmia enää. Rag64, arvaa mistä oli pääsylkkä?
     
  4. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    "Wäiski, mitä tarkoitit noilla muoviosilla? Ainakaan mun läpivienneissä ei ole muoveja ollut. Pitkittäistangoissa kylläkin, ja niihin löytyi apu romikselta made in japan. Toimii, vaikka en taivasseen moisen puuhan jälkeen pääsekään?"

    Tarkoitin niitä aivan pyyhkijän varren juuressa olevia muovisia ohjureita. Eli kun pyyhkijän irrottaa varsineen, niin muovinen ohjuri on siinä varressa mukana.
     
  5. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Buick 58

    ebay:stä löytyy 40 taalaa pari +posti+tulli.
    (pitäs tilata ittellekki)
     
  6. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Millähän hakusanalla nuo sieltä eBaysta löytyis? (On muuten aika suolanen hinta parille muovin palaselle. Pitänee kai ekaks ostaa jotain nylonia tai teflonia ja turata niiden kanssa sormet verille ja sitten tilata nuo oikeat osat. :lol: )
     
  7. buickmies

    buickmies Gearhead

    Kangasalalta mies (en muista nimeä) teki mun -59 buckiin ne ohjurit. Ei olleet kalliit ja toimi hyvin. Sen numero oli: 0405829763. kyselkää tuosta.
     
  8. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Oiskoos nuista kyse ? ; http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1957-195 ... ccessories

    :D :D :D
     
  9. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Tunnustan,olin se "mies Kangasalta".Mukava kuulla,että on tuotteet toimineet. :wink:
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt täytyy nolona tunnastaa :oops: (oliks oikee hymiö?) ettei noita Wäiskin muoviosia ole ikinä tullu vastaan.
    Olen tänne ennenkin näitä ketonut, mutta avaudutaan taas..
    Jos ei osaa saa niin se tehdään. Esim org palloniveliin sai korjaussarjoja. Ne on laittomia nykyään. Ei ennen kun tehdaskin nitä varaosina myi.
    Phimmillaan noi pallot maksoi tänne 4000mk. Siis kappale. Jos ette usko niin lukekaa koko tää ketju läpi. Korsosta löytyi paja mikä oli tehnyt vanhoja Buickkeja jo 50 luvulla. Ne tiesi esim etunavanlaakerit ja niillä oli keinot niihin. Myös nämä pallot ne teki uudet sisuskalut nykykamoista, eli valkoisesta ja se ei ole terästä. Myös vesipumppu niillä hallussa. Tosin ne ei edes ota alumiinista työn alle, vanhoja laatua ja ammattiylpeitä gubbeja kun ovat. Respecta. Kohta noita ei enää ole ja te olette ebay ja kiinan tuonnin varassa. Tehkää ja teettäkää nyt kun vielä voitte. Maksaa enemmän kuin akkalohkoletukkaan, mutta vielä saa laatua..
     
  11. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Ei sattuis Nailheadilla olemaan noita ohjureita lisää valmiiks tehtynä?

    Joo, taivastelin itsekin joskus nivelien hintoja. Joskus about 15 vuotta sitten ois pitäny vaihtaa toinen alapallo ja hetkisen soiteltuani tulin siihen tulokseen, että eipäs hätiköidä ja odotellaanpas hetkinen pakettia Kanterilta. Vähän reilulla yhden alapallon Suomihinnalla sai suoraan jenkkilästä koko etupääkitin - puslat, pallot, apusimpukka ja kallistuksenvaimentimen kumit.

    Takapyörän laakerillakin oli niin suolanen hinta, että US-parts tms. myyjäkin äimisteli ja tarkasti hinnan pariin kertaan.

    No ei kaikki ole onneks ollu kallista. Jenkkilästä tuli täysin rempattu naulapiä hintaan 5000mk. Semmonen vahinko sen kanssa vain kävi, ettei se ollukaan 364 vaan 401.
     
  12. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    En tehny noita sillon aikanaan kun muutaman setin,kysynnän mukaan.
    Enää ei siis ole nurkissa.
    Suoraan sanoen;En edes osaa tässä kohtaa sanoa missähän mahtaa se muotti olla.Tallessa varmasti,mä en ikinä heitä mitään toimivaa pois.
    Valuhartsia ei ole,se on varma.
    Tarvinnee hankkia josko sitä taas vaikka alkais osia valamaan.
    Tyrkytän niitä pyyhkijän ohjureita sitten tässä topikissa,jos/kun saan joskus aikaseks valaa niitä.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Wäiski onks sulla 401 pellin alla? Asiaa! Se on korkeampi ja leveämpi kuin 267 322 ja 364 molopäät. Ei haittaa eikä edes Suomi lyseon yber päällikkö meidän tuleva presidetti Fiskis huomaa eroa. Varsinkin jos se on maalattu oikealla vihreällä. Mulla oi avossa monia motteja ja ne oli 401 ja 425 molopäitä. Dynaflowt ei tahtonut kestää wääntöä eikä mun kaasujalkaa. 401 oli hopeita. Viimeinen 425 oli punainen ja maalasin sen punaiseksi. Apulaitteet oli mustia. Kiinnitysraudat punaisia. Musta avo punaisella sisustuksella ja 7 litraisella molopäällä. Kaikki oli hienoa ja siitä valokuvia jäljellä ennen digiaikaa. Pikku-Kalle Meronen ( SM 51kg nyrkkeijijä) oli keran kuskina ja tultiin Korsoon Top Hattiin bileisiin niin se käänsi avainta eikä motti sammunut. Alavesiletku oli porsinut ja vodat pihalla. Motti detanoi ja mä coolisti nostin konepellin ylös ja ilmanputsarin pois. Vieläkin kävi. Kaadoin bisseä kaasariin nin johan sammui. Ählämi vieressä pizzataksin kuskina oli lähössä keikalle ja kattoi vähää ihmeissään meidän tuohua. Sammui mopää ja mentiin Top Hattiin rokkaamaan. Buick jäi ikävästi vähän yläviistoon parkkiruudusta mikä oli ylä kulmapaikka. Tästä kyrpiintyneenä ählämi oli vitutuspäissään vetänyt nissan micralla Buickkia päin. Muistona siitä jäi vain punaista maalia mun takapuskuriin. Se lähti Fareclalla ja vahalla mitä minä harrastan. Lätty-taxi oli kuulemma lunastuskondiksessa. Koko kylki ihan paskana. En sitä itse nähnyt, mutta näin Korson skinit mulle kertoi.
    Oliks ot?
     
  14. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    "Wäiski onks sulla 401 pellin alla?"

    Siellähän se köllöttelee. Paikoilleen laittaessa vasta huomasin, kun ei kumityynyt eikä 364:n 2-1 pakosarjat käyny paikoilleen. Mosassa oli tuplaputkien pakosarjat paikoillaan, niin pitihän se sitten vetästä toinenkin putki taakse.
    En ole mitenkään orjallisesti tuota koslaa entisöinyt, vaan tehnyt sen mieleisekseni. Lohko on punainen ja hopeiset "alumiinikannet" + tottakai kromatut venakopat.
    Autohan oli Suomeen tullessaan sitten niin viimesen päälle neekerimalli kuin vain voi - ei tehostimia, ei edes kelloa kojelaudassa! Sittemmin lisäsin alkuperäisen ohjaustehostajan ja tehostetut 2-piirijarrut mallia 67 Letukka.

    [​IMG]
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jummalautta Wäiski miten hieno kuva! Onks yhtään fotochopattu, vai onks ihan ehta? Lunta takana vai hiekkaa? Todella hieno kuva ja akkunat näyttää vihreämmiltä mitä ne on. Siitä tuli mieleeni että onko kuvaa käsitelty? Värejä korosteltu? Jos toi ei oo lunta vaan hiekkaa niin siistiä. Myös toi sun Buickkisi punainen näyttää vähän candyltä. Hieno kuva! 58X :D
     
  16. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Hyvin vähän photoshopattu. Värejä on vähän korostettu ja rekkari vaihdettu. Takana ei ole lunta eikä hiekkaa vaan kipsiä! Kuva on otettu Kemiran kaivoksien kipsivuorella about 15v sitten. Käytiin kaverin räpsimässä kaverin moposta kuvia, niin räppäsin sitten muutaman omastanikin kulkuvälineestä. Samassa paikassa ovat kuulemma joskus ottaneet kuvia vaatetehtaiden talvivaatemallistoista. Oli muuten aika metka tunne, kun ympärillä on "lunta" ja lämmintä tais olla jotain +25.

    Candy siitä piti tulla, mutta loppu rahat kesken, niin tuli sitten köyhän miehen kändy. Ooppelin värikartasta joku briljantti(?), mutta maalari vähän töppäsi ja väristä tuli aivan liian vaalea. Ajan mittaan punanen on palanut aika pahasti puhki ja joka kesä auto näyttää enemmän ja enemmän pinkiltä.

    Valkea muuten ei ole aivan puhdas, vaan pikkusen taitettu luonnovalkeaan ja ihan pikkusen helmiäistä joukossa. Sen maalari teki ihan niin kuin pyysin. Tässä muutaman vuoden sisään pitää tehdä semmonen juttu, että myö emännän kanssa puretaan se ihan palasiksi ja laitetaan vanha kakka ihan oikeasti hienoksi. Tuli tuollakin ulkoasulla jokunen pysti (mm. Oulusta 2kpl, olikohan 50-lukusten #2 ja people's choice #3?). Ei riitä. Seuraava väri on aika lähellä nykyistä, mutta kromit on sitten kiiltävämmät.

    En tiedä, onko tämä pelkästää omakehua tai jotain muuta narsismia, mutta mielestäni B58 on ehkä hienoimpia koskaan sarjavalmisteena tehtyjä autoja. Ihan oikea dollarhymy !!!
     
  17. kt9001

    kt9001 Gearhead

    No Joh.

    Näin näkyjä.
    Tänään.
    58 Superi naupurilla.
    Konttasin ympäri häntä.
    Buickia.
    Kertoi mitä tiesi, tai ehkä osan siitä.
    Ei paljon.
    Oun utelias, ei riitä, tuumin.

    Sitten kysyin, Sain Vastauksen:

    OK.
    Hyvät Mausteet, Näitä ei manuaaleista saa!!
    Kiitos vielä.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Thanks KT9001. Meillä oli yv mutta eiköhän kaikki tiedä että repeli oli kyseessä?
    Aika ikimuistoinen tuo ajelu Jätkäsaaressa. Ilman jarruja ja aivoja. Lukki tuli vastaan ja oli pakko ajaa sen välistä. Onneks sillä ei ollut konttia kyydissä. Jouduin satamakapteenin puhutteluun. Taas. Nöyränä otin huudot vastaan. Taas.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  20. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Eiku kiitos itellesi!!

    JA tosiaan kyllä varmasti hiemankaan asialle vihkiytyneet arvaa keltä tuo loistava tarina oli lähtösin, suotta minä niitä ilmiselväisyyksiä toistelemaan!!

    Ja toinen YV kukaties johtaa parin puuttuvan listanpätkän luo, toivottavasti!!
     

Kerro tästä muillekin!