`58 Buickin vesipumpun ongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Miksu, 5.7.2003.

  1. Miksu

    Miksu Gearhead

    Vesipumppu alkoi kitisemään heti alkukesästä – vajaan kuukauden ajon jälkeen. Laakerit on todennäköisesti parhaat päivänsä nähneet, koska kun pumppua katsoo suoraan sivusta, moottorin ollessa tyhjäkäynnillä, niin hihnapyörä vipottaa jonkin verran. Pumppu ei toistaiseksi vuoda. Ongelma ei ole löytää uutta pumppua, sillä niitä saa ison veden takaa 80 taalaa/kpl. Normaalisti vesipumppuihin vaihdetaan laakerit, mutta Buickissa pumpun runko on alumiinia. Eli uskaltaako sitä mennä prässillä painamaan..?
    Onko kellään tietoa, kokemusta ym. ko. pumpun korjaamisesta?

    Tietysti jos jollain lojuu ylimääräinen ehjä pumppu tallin nurkassa niin rohkeasti asiasta ilmoittamaan. Onko muuten 401 vesipumppu sama?
     
  2. Miksu

    Miksu Gearhead

    Auton malli on Century Riviera. Tiivisteet ja stefat olis tervetulleita jos vaan löydän jostain laakerit. Eiköhän nekin ole jotain yleismallia.. toivottavasti.
     
  3. Miksu

    Miksu Gearhead

    Taitaa olla sama auto kyseessä... Jos löysit tallista jotain korjaussarjan tyylistä niin ilmoittele.
     

Kerro tästä muillekin!