-58 Letukat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ahis, 23.4.2005.

  1. shark

    shark 3rd gear

    Tossa joku sanoi aikaisemmin(2005) että Pohjanmaalle tuli Jenkkilästä Biscayne 2 d tolppa.Onkohan se toi mun vanha vai onko niitä enemmänkin siellä Suomenniemellä??Kuva Tulivuorirokista kun oltiin kattoon Piratesia (joko -77 tai -78) Toi numeromuisti klikkaa :lol:
    Mun muistaakseni oli joku Ruotsalainen hammaslääkäri joka sen jätti Suomeen.Ostettiin naapurista Konginkankaalta (-76), mutta kaveri oli Hesassa töissä.
    http://rides.webshots.com/photo/1456615 ... 9615QJMIuH
    Se on nykyään Lappeenrannassa flippikeulalla ja isolohkolla.
    Kuva oli kasissa aikoinaan tekstillä "Vuonna 58 tehtiin autoja" jos oikein muistan. :D
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaa! Where were you in 77?
    Mulla tosin ei vielä 2d 58 GM autoa silloin vielä..
     
  3. Ahis

    Ahis Gearhead

    Synnärillä joulukuussa... :oops: :rotfl:
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mä ajoin silloin vielä 4d Dartilla.. Mutta Pirates käytiin kattomassa. Siellä oltiin! Kaikki ketkä oli siellä ja omistaa nykyään 58 2d GM auton huutaa nyt hep! :rotfl:
     
  5. Belair58

    Belair58 1st gear




    Tyks lokakuu 1977 :rotfl:
     
  6. Ahis

    Ahis Gearhead

  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Plagioiminen ei kannata! Eikös se ole Customoinnissa silloin vähän niinkuin entisöimistä esikuvansa malliseksi :)

    Sinäänsä tuo on erittäin onnistunut kustomointi ja shoppaus. Luulempa että nykyään 58 Impala on sen verran arvoauto että harvempi lähtee enää shoppailemaan kattoa.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olinkin jo unohtanut kuinka hienon näköinen tuo chopattu on!
     
  9. Ahis

    Ahis Gearhead

    Heh, eipä se oikeestaan olis plagioimista, pikemminkin pussihousu-touhua, mattamusta-liekeillä tuo mun belarus oli kun mulle tuli... Mut hirrrveen korkeelta se näyttää, oikeen kuplakatto prkle.

    BelAir

    Olipas hankalaa lyhentää tuo linkki...
     
  10. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Tartteis! EHTOTTOMASTI! Eikä tartteis välttämättä ees liekkejä, mutta mattamusta käy aivan s..tanan hienosti! :lol: :D
     
  11. tb60

    tb60 3rd gear

    Lueskelin tuota Impalat ja Belairit harvassa topiccia ja ajauduin yhdestä linkistä tänne. Pari muistoa -58 Letukoista.
    Joskus -76 tai -77 alettiin naapurin Hapen kanssa kiinnostua amerikanautoista. Käytiin sitten naapurikylässä Viljaniemessä katsomassa vanhaa autoa joka oli seissyt siinä kalliolla pitkään. Vanha rouva tuumasi ettei sitä myydä, kun on hänellä varastona. Auto oli -58 Chevrolet 4D tolppa, aika laho, konekkin taisi puuttua. Hyvä niin, ei meistä silloin olisi ollutkaan rakentelijoiksi.
    Oli se siitä sitten muutaman vuoden kuluttua hävinnyt kai Lahteen. Luultavasti osiksi.
    Toinen muisto on, kun ajelin 80-luvun alkupuolella Sköldvikistä komennushommista välillä Myrskylän kautta kotiin. Pakilan kylässä oli sitten kerran purettu vanha piharakennus, josta oli vedetty päivänvaloon -58 Chevroletti.
    En sitä sitten käynyt katsomassa lähemmin ja vähän ajan kuluttua sekin oli siitä hävinnyt. Olisiko mennyt Porvoon seudulle, arvailen.
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Vuosi kulunut kohta tästäkin viestistä, joko pitäisi ryhdistäytyä? Väriä tänään pähkäilin kun tallissa kävin tupakalla :poff:
     
  13. electra1

    electra1 Gearhead

  14. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    KAKS toukokuu 1977 :D
     
  15. 61 chevy

    61 chevy Gearhead

    noin 6-7 viikkoa viel, nii mulle pitäis tulla ameriikan ihmemaasta 58 chevrolet biscayne..
     
  16. Ahis

    Ahis Gearhead

    Nostetaas nyt kun on 50 vuotisjuhlavuosikin, tässä parina päivänä tuolla rojulla pihassa kurvaillut hieman, kai se siit joskus valmistuukin, tallin sain ainakin jo siivottua...

    Tuolla muutama kuva:
    Puketti

    Olis muuten tarvinnut perärempan yhteydessä sijoittaa se toinenkin tonni ja ostaa lukko... :lol:
     
  17. mercman

    mercman Gearhead

    Rahkosen laanilla oli vuonna -84 siniharmaa -58 belair 4d. Mahtaneeko olla sama ja mihinlie joutui sieltä.Ei ollut enään -88 siellä...
     
  18. 61 chevy

    61 chevy Gearhead

  19. 61 chevy

    61 chevy Gearhead

    laitetaas ny näkyville viel kuva tuost mun bitch-caynestakin http://kuvablogi.com/nayta/1232225/ mustangsallyn kameran eteen oli ruukissa joutunnu..
    on sillä vaan kiva ajaa...
     
  20. Ahis

    Ahis Gearhead

    Hieno on! Ei sieltä järven takaa ylimäärästä takapuskinta mukana tullut? :lol:
     

Kerro tästä muillekin!