´59-´64 full size chevyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Nieminen, 20.11.2002.

  1. Nieminen

    Nieminen 1st gear

    Moi. Missä määrin tämän ikäluokan letukoita löytyy maastamme, eli onko helppo löytää tällaista projektiksi? Kyllä, olen täysi "amatööri" mitä jenkkiautoihin tulee, on tullut lähinnä noiden vanhojen europelien kanssa rassailtua. Mistä muista lähteistä kuin kepöstä/palstasta kannattaisi myynti-ilmoituksia väijyä?
    Eniten omaa silmää miellyttää ´63 ja ´64 vuosimallit, ovien lukumäärä ei ole niinkään tärkeä asia, toki 2 oviset ovat sangen linjakkaita. Kertooko muuten mallinimi (biscayne, bel air, yms) lähinnä laitteen varustetasosta, vai onko peltiosissakin eroja? Onko tämänikäinen letukka fiksu harrastekohde noin osien saannin/helpon tekniikan kannalta, kun puhutaan kuitenkin ensimmäisestä jenkkiauto hankinnasta? Perkele, tulipahan paljon kysymyksiä yhteen viestiin! Kiitos!
     
  2. ZipZap

    ZipZap 1st gear

  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyviä etsintäpaikkoja on eri www-sivustojen myyntipalstat. Tämä Overdrive on ollut tosi hyvä, muita mm. paalupaikka.com ja gm-cruisers.fi
    Biscayne, Impala, Caprice jne. on mallimerkintöjä, jotka tarkoittavat lähinnä varuste-eroja. Kori ja tekniikka on samoja, eroja voi olla listoissa, lampuissa, maskissa jne. mutta peltiosat siis samat.
    Mun mielestä tuon ikäiset Chevyt on hyviä kohteita aloittaa harrastus, vakiotekniikka on edullista ja simppeliä ja vehkeet on kestäviä. Tekniikan osia saa melkein mistä vaan, sekä utta että käytettyä, samoin korin yms. osia löytyy hyvin. Autot on myös vielä rungollisia jolloin korin ruosteviatkin on enempi vaan kosmeettisia.
    Ajettavuuskin noissa on kohdallaan, joten tiukan paikan tullen tommonen Chevy menee vaikka ympärivuotisena käyttö/harrasteautona (jos vaan raskii ajaa talvella).
     
  4. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mielestäni oiva valinta ensijenkiksi, oma ensimmäiseni oli '63 BA 400 cid SBllä, meni sitte Joensuun suuntaan, snif... Kyseisten autojen tarjonta on vähentynyt huomattavasti viimeisen viiden vuoden kuluessa, nykyään niitä näkee myynnissä suht harvoin.
    Tekniikka on perusletukkaa, eli osia saa hyvin ja ovat halpoja eikä muitakaan kummempia yllätyksiä. Ainoat vaikeammat ja kalliimmat osat, joiden kanssa jouduin tekemisiin olivat vanhan eteenpäinpurkautuvan 10-pulttisen perän osat. Esimerkiksi pyöränlaakerit tais maksaa 900mk pari, on sellanen malli, jossa on perän öljytiiviste samassa, mä en ainakaan löytäny niitä laakeriliikkeistä. Samoin ehjät tasaupyörästöt tuntu olevan heikkoutensa vuoksi kiven alla. Fiksuin vaihtoehto on mielestäni vaihtaa koko perä johonkin harrastajaystävällisempään versioon.
    Omat kokemukseni X-runkoisista ovat positiivisia, haaveissa oiskin hankkia '63 Impala 2d HT, jos vaan jostain rahat siihen repis...
     

Kerro tästä muillekin!