'59 cadillac vaihdeloota ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja flancad59, 11.5.2008.

  1. flancad59

    flancad59 1st gear

    ongelmana vaihto kakkoselta kolmosella. junnaa kakkosella hyvin pitkään ennen kuin vaihtaa nykäisten kolmoselle. kaasarin vaihdon yhteydessä ongelma alkoi. sytytyksen muutoksen yhteydessä junnaus aika piteni.

    voiko alipainekellot vaikuttaa tähän? entäs kaasarin säädöt? vai mitä pitäisi säätää?

    - vakio 390 mylly
    - 1404 edelbtock kaasari
    - pertronics ignitor kärjetönsytkä
     
  2. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Tuliko vivusko eri kohtaan ja vaihtuko ns. kikkarin asento? Laatikko on aikas tarkka tosta säädöstä.
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tossa omassa viisysissä oli vaan paskaa laatikossa ku teki tollasta ongelmaa... Eli otin laatikon öljypohjan auki ja käytin sitä ohjauslohkoo irti ja putsasin sen, luonnollisesti vaihon myös öljyt tän operaation yhteydess pariin otteeseen...
     
  4. flancad59

    flancad59 1st gear

    säädin kickdownia ja tuntui auttavan... huomenna säätää ja tutkia tarkemmin. kiitoksia.

    laatikko pitää kans kyllä putsata jossain kohtaa. mitähän sinne kannattaa uusia samalla kun sen avaa? jotain tiivisteitä varmaankin..
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä sitä ehjää kannata alkaa korjaamaan. Jos haluaa parannella, niin sinne vois vaihtaa sen sihdin tilalle ihan oikean suodattimen vm. 1960-> hydramaticista. Sopii paikalleen käsittääkseni pelkällä imuputken vaihdolla.

    Itse laitoin sinne öljypohjaan magneetin, kun kerran monessa uudemmassakin on.
     
  6. flancad59

    flancad59 1st gear

    btw. oisko tähän kickdown säätöön jotain "kikka kutosta", jolla sen sais helposti kohdalleen? vai veetäänkö ihan perstuntumalla?
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

  8. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Viime kesänä kaasarin vaihdon jälkeen tavasin noita ohjeita, mut ei itelle ainakaan kauheesti ollu niistä apua.
    Sit vaan ajelemaan sopivan hylsyn tms kanssa. Tunnustelin, pysähdyin, säädin, ajoin, pysähdyin, säädin...
    Mökkinaapurit kyseli jälkeenpäin et mikähän tuossa oli ideana, kun ajelin jokusen kymmenen metriä ja aina pellin alle rassaamaan.

    Kun saa tasasella tiellä vaihtamaan nätisti, niin tod näk sitten ei ylämäessä ole säätö kohdillaan. eli pitäs olla sellanen tien pätkä missä ois mäki ja riittävästi tasasta.

    En kyllä hokassu ekas säätää sen mäen mukaan, tiijä oisko sitten tasasella miten kohdallaan. Säätäessä vaikutusta tulee jo pienellä säädöllä, puol kierrosta ja kokeilemaan...

    Eikun vaan hyviä säätö kelejä ja pitkää pinnaa!!
     
  9. kippis

    kippis Gearhead

    kyllä se ainakin pirusti vaikuttaa siihen vaihtamiseen toi säätö.
    itse ajelin useamman km ja sitten säätöä taas... jne...

    ja noissa topikeissa joku jo totesikin että tuntuu aika turhauttavalta säätää sellasta väljää vivustoa :lol:
     
  10. flancad59

    flancad59 1st gear

    kiitoksia. ei muuta ku säätämään.

    :eek: jaa, että puoli kierrostakin vaikuttaa. pitää sitten varmaan ensin etsiä parempi holkki vt-tangolle:lle, ettei lenaja sivuttain niin paljoo... :-?
     

Kerro tästä muillekin!