-59 moparin virtalukon lukkopesän irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pptalo, 7.11.2016.

  1. pptalo

    pptalo Gearhead

  2. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Vie lukkosepälle. olen vienyt monta avaimetonta lukkoa sepälle joka on tehnyt niihin avaimet.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sun pitää painaa ruuvarilla tossa hahlossa olevaa tappia sisäänpäin niin se lukkosylinteri tippuu irti siitä pohjasta. On todella tiukassa joskus.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    60 luvun puolivälin Moppessa on kaikki lukot purettavissa, haittoja voi vaihdella avaimen mukaan, itse sarjoitin esim. takahotlarin lukon virta-avaimelle, samoin ovet.
     
  5. starcraft

    starcraft Gearhead

    Muistelisin että piti olla avain lukossa ennenkun lukkopesä irtoaa virtalukon rungosta? Tai siis näin ainakin vastaavan ikäisessä cadillacissä. Saattaa tosin muisti heittää kun on jo vuosia kun viimeksi lukon otin irti.
     
  6. pptalo

    pptalo Gearhead

    En nähnyt mitään hahloa tai reikää mistä pääsisi painamaan? Tossa itse rungossahan se pitäisi olla?
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eikös ne näy tuossa kuvassakin?

    [​IMG]

    Mulla on samantyyppinen virtalukko Imperialissa.
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mulla '65 Vallussa samanlainen systeemi. Tosiaan avain pitää olla lukossa, ja vielä "oikeassa" asennossa et se hahlo painuu alas. En muista oliko "virrat päällä" se asento missä avaimen piti olla, mut kokeilemalla se selviää.

    Viime kesänä vaihdoin, ja meinas järki lähteä ku en meinannu saada tota hahloa painettua alas. Sain sit idean kokeilla käännellä avainta ja oikeassa kohdassa sai hahlon painettua alas kivuttomasti.
     
  9. pptalo

    pptalo Gearhead

    Eli mulla menee särkemiseksi kun avainta ei ole
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa niin juu, sulta tosiaan puuttu avain, prkleen dementia. Juu sit taitaa mennä rikkomisen puolelle...
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

  12. pptalo

    pptalo Gearhead

  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, toi on kyllä kinkkinen saada irti ilman että rikkoo tota "kaulusta" tosta pohjasta.
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Koko höskä kiinni ruuvipenkkiin ja ruuvari sisälle lukkoon. Putkipihdeillä kääntää haittalevyt rikki ja sitten irrottaa siitä napista. Säilyy se pohja ehjänä.
     
  15. pptalo

    pptalo Gearhead

    Homma hanskassa. Akkuporakone ja 11mm. poranterä. Aloin poraamaan ja muutaman millin jälkeen terä nappasi kiinni ja pyöräytti (virrat päälle) sittenhän se irtosikin helposti.
     

Kerro tästä muillekin!