59A kannet 8BA:han

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Kalu, 17.2.2011.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Sinällään tossa swapissa vanhat kannet uudempaan koneeseen ei oo mitään ihmeellistä, niinhän on tehty jo ikuisuuden ajan. Mutta tieto lisää tuskaa... Lueskelin tossa tuoreehkosta viriopuksesta missä oli kirjotettu oikee paksuilla kirjaimilla että ei '48 ja vanhempia kansia 8ba:han! Varsinki jos on tekemässä vähän tehokkaampaa konetta, sekottaa hieman suunniteltua vesikiertoa. No ei kellää olis käytännön kokemusta ennen ja jälkeen kansivaihdon, huomaako lämpömittarissa mitään? Sitähän ei sitte tiiä jääkö vesi johonkin kohtaan "seisomaan" jossa sitte on kuuma kohta. Vähän veemäistä ku oon lupautunu jo yhet vanhan malliset kannet ostaa, no tuleepahan sitte pirun kallis vedenkeitin...
     
  2. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Nyt en ihan tarkkaan muista poikkeaako lohkossa vesikanavat juurikaan noissa eri malleissa!? Ite olen kyllä 8ba koneeseen noi vanhemmat kannet laittanut ja lämpöongelmia ei viime kesän helteillä ollut, ei vaikka ei ole edes minkäänlaista flektiä. Luulen että 8ba kansilla on ääri olosuhteissa hieman paremmat jäähdytys ominaisuudet. Siksi kai ne on suuniteltu tohon viimoiseen malliin ja ranskan koneeseen. Mutta ei suomessa sellasia helteitä monestikaan ole ja jos motti tulee vielä avoimeen konehuoneeseen. En murentisi laittaa noita vanhempia kansia. Lämpöongelmat saa yleensä aikaiseksi monet muut tekijät kuin kannet!
     
  3. dirty

    dirty 1st gear

    Kyllähän noissa rakentelu ja virikirjoissakin kerrotaan miten temppu tehdään. eli se letupään vesikanavan tulppaus lohkossa. Eli ei liene mitään järkyttävän suurta merkitystä. Itse ajellut moisella kombinaatiolla kymmenen vuotta. Saahan sen koneen kuumaksi kun oikein riivaa ja sit köröttelee ruuhkassa varsinkin kun ei ole minkään valtakunnan flektiä.
     

Kerro tästä muillekin!