5x115 vanteet 16"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja ihd, 5.1.2005.

  1. ihd

    ihd Gearhead

    Kysytään nyt täältäkin, kun mistään ei tunnu löytyvän järkevään hintaan. Onko kellään nurkissa kyseisen kokosia aluvanteita myytäväksi asti. Ellei niin onko kokemuksia miten käyttäytyy 114,3 jako kun niitä saa uusia kaupasta alle 400e/kierros muttereineen (jonka maksaisin hyvästä käytetystä 115 jakosestakin).Mäellä näytti maksavan ton nelisataa kappale cadillacin vanne 16 tuumasena. Eihän tossa 114,3 millisessä ole heittoa kun 0,7 mm/halkaisija eli 0,35mm puoleensa, ei luulis haittaavan jos keskireikä vaan on tiukka. Nyt sitten kauhukokemuksia katkenneista pyöranpulteista,ym jos löytyy.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vannetoimittajasta riippuen tarjoavat/eivät tarjoa 114,3 jakoisia. Itse kuullut Transportista jossa 114,3 jakoiset oikeilla sovitteilla ja kuukauden ajelun jälkeen etunavasta pinnapultit irti. Meni muuten vannetoimittajan piikkiin ja sanoi ettei toista kertaa myy "vääränjakoisia " mihinkään, tuli sen verran kalliiksi... :mad:
    Että tuon oman ammattilaisen näkemykseni jälleen kerran julki: käyttäkää autoissanne vain oikean jakoisia vanteita ja muistakaa soviterenkaat :rotfl:
     
  3. ihd

    ihd Gearhead

    Joo samaa vähän pelkäsin ittekin. Paikallisissa rengasliikkeissä asiantujat olisivat toisessa liikkeessä myyneet 114,3 jakoset kehumalla että näitä niihin aina on myyty,ja naapuriliike kieltäyty myymästä mokomia ollenkaan vääränjakoisina. Että se niistä asiantuntioitten mielipiteistä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuntuu olevan muillakin samoja vanneongelmia kun mulla tossa Sevillessäni, oon nimittäin yrittänyt koko talven löytää toisia 16 tai 17" vanteita talvirenkaille. ei tunnu olevan ylimääräisiä koko Suomessa
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Loytys sarja 16x7 , 5-puolavanteita, jako 5x4,5" eli se 114,3mm
    Kunto on priima ja ovat Jeep Grand Cherokeen LX 5,9 -98 alkup.
    Jos kiinnostaa niin viestia tai voitte lankailla 0400-662664
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo mutta kun ne on just ne 114,3:t ,joita kyllä on tarjolla silloin tällöin, enkä kans oo niitä uskaltanut ostaa n. tuoreeseen autoon. Kiitti kuitenkin tarjouksesta.
     
  7. ihd

    ihd Gearhead

    Joo samoin oon itte jo kolme talvea ettiny.Noita 114.3:sia saa tosiaan puoli ilmaseksi renkailla tai ilman,tai sitten 15" peltivannetta 115 jaolla mutku sellaset on jo.Vieraalle tiedoksi että Jari Mäeltä Koskenkorvalta löytyy alkuperäisiä Sevillen vannesettejä,jos on varaa/halua sijoittaa n.1000e kierrokseen.
     
  8. markos

    markos Gearhead

    Juuri samanlaisia etsin itsellenikin, Eräs liike tarjosi 7.5x16 114.3 jaolla
    ja sanoi et jenkkien pulttijakokin heittää enemmän ku ton 0.35mm ja keskireikä keskittää kyllä.

    Halvallahan nuo sais, 349e/sarja pultteineen, mut jos rengas häviää pultteineen satasen vauhdissa, ni ei ehkä naurata...

    Paikalliselta kauppiaalta kyllä löytyis 630e/sarja saman kokoiset.
     
  9. markos

    markos Gearhead

    Tsori, se oliki 556e eikä 630...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sama vanneongelma omassa Bonnevillessä, vanteita löytyisi Amerikan puolelta halvalla. Tällaisesta firmasta kuin http://www.360automotive.com/.
    Uusia vanteita saa Suomesta Mäeltä, sekä US-Partsilta hurjaan 900e/sarja hintaan. Olen miettinyt noita vanteita Amerikan puolelta, mutta en ole kerennyt vielä ottamaan yhteyttä.
    Kenelläkään tietoa paljon mahtaisi rahti tulla tuolta Amerikasta vanteille+kumeille?
     
  11. markos

    markos Gearhead

    Eikös Aleron vanteet pitäis käydä Bonnevilleen?
    Muuten on sama paitsi ET on isompi, mulla Bontsossa 35 ja Alerossa 45
    luulis noitten sattuvan..

    Näissä ei hintakaan oo paha (jos 2004 tarjous on vielä voimassa..) (kts tarjous vanteet samalta sivustolta)

    http://www.esakovanen.net/CHEVROLET.htm
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heille ei varmaan tullu mieleen että se voi heittää myös TOISEEN suuntaan!
     
  13. markos

    markos Gearhead

    Niinpä, enpä viittis ruveta urheilemaan tollasten asioiden kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!