6.2 D ( g 20 vani ) ei käynnisty

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy-74, 5.5.2012.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, Polttoaine vuoto oli suodattimen takaa alhaalla, eteenpäin lähtevässä letkussa, ja kiristys tuntui ehkä auttavan mut ei lähde enää tulille.. eikä pääse tutkimaan vuotaako käydessä. Muuta ei ole tehty kuin suodatin käytetty irti kun oli edessä ja klemmarit kiristetty, sen jälkeen suodatin takaisin. Myös ilmausruuvi vaihdettu kun katkesi irroituksessa. Koitin ilmailla, mutta ainetta ei tule ilmaruuvin vasemmalla olevasta putkesta, vaikka suodattimella ainetta on..??. Polttoainetta laitettu yli neljännes, ja akut vaihdoin uusiin ( entisillä akuilla ei myöskään luvannutkaan vaikka ladatut oli.. Nyt pyörittää hyvin ja hehkut valon mukaan pelaa jne. Oisko sammuttimen piuha irronnut, mistä löytyy? Koitin ilmauksen vuoksikin sitä ettiä ettei ilmauksessa käynnistyisi..

    Ennen operaatiota hörähti mukavasti ja kävi hyvin tosin, ilmaa siellä oli vuodon takia ja seisonnan jälkeen ja joutui hieman pumppailemaan kaasulla ja välillä käynnistää uudestaan. Lämpimänä pelasi melko hyvin.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    siirtopumppu rikki jos ei tule ilmaruuvista kamaa.
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ohjaako -89 vanissa ö.paine anturi siirtopumpun virtoja?? Vai oisko tässä mekaaninen pumppu?? Pitäshän sen sähkösen naputusta antaa virta päällä. Täytyy lähteä tutkimaan..
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Mekaaninen siellä on jos ei ole muutettu.
     
  5. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Onko se siirtopumpulta tuleva letku mikä tulee siitä alaviistosta suodattimelle ilmanputsarin alla vasemmalla? ( tämä vuoti.. ) Vai oikea yläreuna?? Kun pääsis tutkimaan sitä nyt tarkemmin..
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Oikea yläreuna.
     
  7. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Mekaaninen on siirtopumppu ja nostaa aineen suodattimelle.., mutta ilmaruuvin kautta ei ruiki mitään?? Pitäs sen edes hörähtää kun siellä naftaa on ( kuuluu suodatttimesta joku lorina starttauksen jälkeen, ja kun irrottaa sen niin ainetta siellä on..)
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    jos siihen oikealla ylhänä olevaan tulee nafta niin sit se suodatin on jotenkin tukossa.
    Ei varmasti lähde tulille ennenkuinilmaruuvista lentää nafta.
    Ota nyt enshätään sammuttimen johto irti ettei ruikkapumppuun mene enempää ilmaa.
     
  9. hangover

    hangover 1st gear

    Polttoainetta, tai ainakin ilmaa pitää tulla ilmaruuvista starttaillessa, muutoin on siirtopumppu rikki, tai letku poikki imupuolelta.

    Sitten kun polttoiane on saatu ilmaruuville saakka, suljetaan ruuvvi, startataan kaasu pohjassa, jolloin ilmat lähtee paremmin liikkeelle, kunnes lähtee käyntiin. Mut ei polteta starttia yli 15 sekunnin starttauksilla.

    tietenkin akuissa pitää olla virtaa, ja startin sekä hehkujen ehjä (riittävät rpm:t) jotta käynnistyy. Varsinkin jos ollaan piha-oloissa.

    6.2:ssa ei ole sähköistä pumppu, ellei joku ole sitä sinne laittanut. Suosittelen sähköistä, koska juuri ilmaamiset on todella helppoja suodattimen vaihdon yhteydessä. Halpojakin ovat. Sellaisia lipsuttimia.
     
  10. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, kyllä sähkönen pumppu vaihdettava, kun muutamaan kymppiin tommosen saa. Ilmeisesti tuo suodatin tukkeutunu jostain syystä.. täytyy vaihdella uus tilalle. Onnistuuko tuon peltilootan täyttö miten hyvin naftalla, niinkuin tapana yleensä on?? Osahan sieltä valuu pois suodatinta asennettaessa paikalleen..

    Käsipumpullisten nokikoneiden kanssa tullu pelailtua mut tämä vähän uus tuttavuus..
     
  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

  12. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Tässä yks vaihtoehto pumpuksi. Laadukas saksalainen yleispumppu, toimii niin siirtopumppuna dieselissä kuin myös bensapumppuna.
    Saa imu- ja painemallina.

    http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1210

    Ne 20-30€ pumput kannattaa unohtaa.
     
  13. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Siis vanissa ei ole. Pikkarissa on -88 jälkeen.

    Jos on paineilmaa käytössä, sen saa ilmattua pyörittämättä yhtään. Edes
    siirtopumpun ei tarvi toimia.

    Paluuletku irti pumpun päältä, siihen varovasti ilmaa tankkiin päin.
    Jos ei osaa olla varovainen, on parasta säätää regusta vaikka 0,3bar.
    Sitten kun suodattimen ilmaruuvista tulee tavaraa, se kiinni ja odottolemaan
    että pumpun nipasta tulee ainetta. Pienellä paineella pitää taikoa sähköä siihen
    cold advance solkkuun, niin se nipan venttiili aukeaa. Sitten kun siitä tulee
    ainetta ilman ilmakuplia, niin letku kiinni ja käyntiin.
     
  15. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Eikös tuo paineilmahomma pitäs toimii tankin täyttöaukostakin jos tekee siihen tiiviin liitännän??
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Periaatteeessa kyllä, mutta se paluuputki on joka tapauksessa otettava irti
    pumpusta, että saa ilman pois sieltä. Ja paluuletkun vapaa pää vastaavasti
    tukittava, koska muuten tavara tulee sieltä ulos.
     
  17. Caideman

    Caideman 1st gear

    Toimii ihan ilmapistoolilla ja rätillä/kintaalla. Ei tarvi mitään sen ihmeellisempiä virityksiä.
     
  18. Topi71

    Topi71 1st gear

    Kiitos ennakoon omaltakohtaakin näistä vinkeistä :)
    Mulle on kans tulossa tää ko.huoltotoimenpide.
    -Topi
     
  19. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Voiko tuota suodatinjalan putkia laskea surutta paineilmalla ( peltikotelosuodatin ) kun nyt uus suodatin ja vaikuttaa että joku tukkii suodatinjalassa. Et onko ne water fuel sensorit yms. miten herkkiä ??

    En tiedä sit pitäskö jossain vaiheessa vaihtaa yleismallin suodatinjalka, olis kaiketi edukkaammat suodattimetkin.
     
  20. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ja vani käy, oli tukos tuloputkessa, jotain sieltä lenti ulos kun näytti paineilmaa. Nyt ei vaan uuden suodattimen mukana tullu noita o-renkaita, jotka vuotaa... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!