6.2 D öljynkierto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jeeman, 16.10.2008.

  1. jeeman

    jeeman Gearhead

    Löytyisikö keltään tietoa miten öljy kirtää 6,2 D koneen järjestelmässä?
    Syy miksi tämä kiinnostaa on kun ostin varaosakoneen josta öljyn lauhduttimen uloslähdöt oli tulpattu. Kone oli käytössä nuo putket tulpattuna ja paineet normaalit. Öljyt vaan kuumeni aika julmetusti.
    Nyt kone on rempattu ja öljynlauhdutin pitäisi asentaa toimintaan.
    Kysymys kuuluisi että kiertääkö kaikki öljy lauhduttimen kautta ja onko se painepuolen vai paluupuolen kierrossa?

    Kiitos jo edeltäkäsin
    :)
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos toi tulppaus on tehty "oikein" niin filsun alta on poistettu halkaisijaltaan aabaut 2cm prikka jossa on pieni reikä keskellä!! Jos toi prikka puutuu niin ööli ei mene käytännössä lainkaan jäähyn kautta eli sellainen pitää laittaa. Ton jäähyn läpi ei muutenkaan mene kaikki ööli kun lohkon sisällä on by-bas venttiili joka ohjaa osan öölistä suoraan käyttöön. Ja moottoreissa ei ole mitään paluukiertoa.
     
  3. jeeman

    jeeman Gearhead

    kiitos......
    kyllä se prikka siellä on ja pieni reikä keskellä :)
    Eiku lauhdutin paikalle ja menoks :lol:
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Juu.. Ja painetta on niissä jäähdtysputkissa... Ainakin vauhdilla tulee roiskuen ulos kun letku hajoaa...
     

Kerro tästä muillekin!