6.2 D vuotaa öljyä kannen välistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja masa5, 8.1.2012.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Pitäiskö olla huolissaan, kun 6,2d vanin vasemman kannen takaa vuotaa öljyä?

    Jos auto seisoo paikallaan käynnissä puolituntia, niin maassa on n. ruokalusikan kokoinen läntti öljyä. Tarkkaan kun katsoo, niin saattaa myös erottaa pintä kuplimista kannen ja tiivisteen välistä. Meneekö tämä vielä toleranssiin vai pitäiskö tehdä jotain? lohkon taka-osa on luonnollisesti öljyn peitossa.
     
  2. jari112

    jari112 Gearhead

    Tuskin on ainoo yksilö kuka merkkaa paikkasa :lol:
     
  3. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    No oli minullakin tuossa chevyssä se vasemman lohkon takapää aivan öljyssä ja tiputti öljyä aika reippaasti.
    Vaihdoin sitte ne öljynjäädytinputket uusiin, niin ei enää kuluta yhtään öljyä eikä tiputa tippaakaan. Kuitenki tuolla ajettu koht 500tkm.
    Kyllä aika oudolle kuulostaa jos kannen välistä vuotaa niin reilusti että ihan merkkaa paikkaa.
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    onko varma ettei öljy tule venttiilikopan välistä? TAi pahimmassa tapauksessa imusarjan reunasta kannen vierestä... Sotkee meinaan kyllä koko toisen puolen, nimimerkillä kokemusta on....
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kansipaffin ei tarvii tiivistää mitään painellista öölikanavaa, veikkaan myös että venakopan tiippari vuotaa mutta saattaa öölijäähyn putketkin falskata.
     
  6. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Täsmälleen näin.

    Eli kuuskekkosen lohkon ja kannentiivisteen (tai Kannen ja tiivisteen, tämä tuli jo unohettua) välistä seiskapytyn kohalta hikoilee öljyä sen verran, että sotkee koneen kyljen ja pikeentyy pakosarjalle. Nyt pääsi oikein hyvin näkemään sen oikein pienen tihmimisen, kun laatikko oli pois.
    Eli koneen jo sammuttua jatkuu millinpieni kuplinta tiivisteen välistä.
    Senverran hikoilee, että noin 10mm matkalle ei pöly jää kiinni, vaan öljykalvon alla on puhasta pintaa.

    Öljynjäähdytyksen letkuja ei oo ja lähdöt on tulpattu. Ja venttiilikopan tiiviste vuotaa vänkärinpuolelta.

    Öljyjä ei sotke vesiin tai toisinpäin, eikä puske kuplaa jäähykiertoon.

    Onko kokemuksia, jos vaan kiristäis kannenpultteja vaikka varttikiekan lisää että korjaantuisiko vai meneekö loputkin piloiks?
    Vai paljonko tarviis / hirviis kiriä?
    Tämä kuitenkii lie aika yleinen ominaisuus näissä, ehken?
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    vittuako tota kyselemään, vedät reilusti kiinni vaan (samalla se kannen halkeama aukeaa enemmän), älä kuuntele tota, vedät kiinni vaan niin hyvä siitä tulee (ei tule), kiinni vaan, (paskaks menee), ihankun uus, (laukee heti, et saa myytyä)...
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Pultti kerrallaan löysälle ja takas oikeeseen momenttiin, jos ei auta niin eipä taida juuri muu auttaa, kun pahvin vaihto. (ja tasojen pyyhkimiset, jos tarvetta)
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    no, jos tolle tielle lähdetään niin sitten reunoilta ensin löysemmälle keskustaa kohden, en kyl tiedä miten jäähyneste vaikuttaa tohon kuvioon... en usko, et ainakaan auttavasti..
     
  10. tabs

    tabs Gearhead

    Mulla teki tota samaa kuplintaa vänkärin puoleinen kansi vanhassa vanissa.
    Juuri siitä kannen ja lohkon välistä, nostajalaakson puolelle.
    Asialle ei tehty mitään, kesti ympärivuotista käyttöä mulla 6 vuotta.
    Nyt auto jo kolmannella uudella omistajallaan, eikä se ole vieläkään porsinut...
    Omituinen vika sinänsä, jos siellä ei ole paineellisia öljykanavia.
    Vuotaisko sitten puristuspaineita hakeamasta tai tiivarin välistä?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Puristuspaineessa ei kuulu olla ööliä mukana. Jos imarin puolelta kuplii niin joko huohottimet on tukossa tai sitten huohottaa niin paljon että ne ei riitä.
     

Kerro tästä muillekin!