6,2 deen räminää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja naapukka, 24.6.2002.

  1. naapukka

    naapukka 1st gear

    Elikkä tyhjäkäynnillä kuuluu "peltistä" räminää koneesta. Ääni kuullostas tulevan koneen etupäästä alhaalta, siis koneen sisältä. Onko kokemuksia mistä johtuu? Voiko nokkaketju pitää ääntä? Ääni on välillä kovakin, ikäänkuin jokin pelti olis irti. Ei kyllä pitäis olla . . .
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vetolevy halki.
    On kuulemma hajonnu useitakin.
    Kannattapi varmistaa, sekä vaihtaa ajoissa.
     
  3. barfly

    barfly Gearhead

    Anteeksi tyhmyyteni, mikä vetolevy?
     
  4. Sumu

    Sumu Gearhead

    jolla turbiini tulee kamppariin kiinni
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai dampperi vika. Vaikka se ei kuulemma yleensä mene rikki mutta minulla halkesi kokonaan. Sen huomaa, jos pääsee pyörittämään hihnoja esim. ilmastoinnin kompuralta ja siinä tuntuu väljää.
    Se voi olla myös löysällä.
     
  6. naapukka

    naapukka 1st gear

    Pitääpä tarkistaa kunhan ennättää. Pikkarissa paikat tosi helposti esillä, varsinkin kun on sähköflekti niin ei oo tuulitunnelikaan haitolla
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    6.2 tirsseli on kuuluisa kampiakseleistaan jotka katkee yleensä edestä ja takaa. sun tapauksessa se voisi 1-2 runkopukkien välistä joko poikki tai katkeamassa. Joskus akseli katkeaa vinosti ja käydä jolkottaa silti suht normaalisti. toinen paikka on 4-5 runkopukkien välistä mutta sitten sillä ei enää pääse mihinkään.Ja olen nähnyt sellaisenkin jossa oli lohko revennyt runkopukin ja nokkalaakerin väliltä ja nokkalaakeri pyöri mukana pitäen aika helinää.
     
  8. naapukka

    naapukka 1st gear

    Dampperi ehjä sekä vetolevy ja toivottavasti myös alakerta. Ääni hävisi taas välillä ... pitää vissiin vaan ootella , jos se jotain vakavaa on niin eiköhän tuo selviä ajan oloon. Ääni on kuulema ihan normaali chevyn diiseleissä.
     
  9. jylppy

    jylppy Gearhead

    ...Oli yhen jannun 6.2:ssa kahdesta männästä irronnut helma. Piti melko mekkalaa. On kanssa kuulemma "tyyppivika"... tiedä sitten!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se männän hajoaminen ei oikein räminää pidä. Se on semmoistä terävää naputusta, aika selkeä ääni. Ei häviä kierroksilla ym.
    Minulla meni mäntä (olen tuo joka kirjoitti dampperista) ja epäiltiin aluksi nostajan olevan viallinen, koska ääni kuullosti siltä kuin olisi venttiilissä hirveästi välystä. Ei sitten ollut.
    Männästä oli helma pois.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla on yks kappale 6,2:sia joka pitäs avata ´nimenomaan tollasen terävän naputuksen takia, ei oikein kuulosta laakerikolinaltakaan, ja kuuluu koko ajan aika samanlaisena paitsi että mitä enemmän kierroksia sen voimakkaampi se ääni on. Oliko sulla tullu mitään tuhoa sylinteriin ja mitä kaikkea meni uusiksi ja mitä osat tuli maksamaan?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on 6,2 pitänyt naputusta kohta kaksi vuotta ja aina vaan porskuttaa.Ääni on tosin "hento" naputus.Ei kuulu moottorista kuunnellessa mutta oikean puolen äänenvaimentajasta.Tässä tapauksessa vaimennin toimii kaikukoppana.Itse epäilin nostajaa ,mutta paikallinen seppä epäili vent.jousia jotka ostin mutta en ole kerinnyt vaihtaa.Vinkkejä otetaa vastaan ja samoin neuvoja miten vaihtaa jouset.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin tuohon haljenneeseen mäntään. Siitä siis lähti pala pois helmasta ja se putosi ö-pohjaan. Se ei periaatteessa aiheuttanut mitään vaurioita. Tosin kun kone avattiin, se oli muuten jo aika loppuun ajettu, että sinne meni aika paljon uutta.
    Se männän pala voi myös jäädä paikoilleen ja se vaan heiluu siellä sekä aiheuttaa naputusta. Silloin voi tietysti tulla myös sylinteriin naarmuja.
     
  14. barfly

    barfly Gearhead

    moi naapukka!

    Selvisikö sen räminän aiheuttaja?
    Mulla on tiisselissä samanlaiset oireet.
     
  15. naapukka

    naapukka 1st gear

    Muuan taksiautoilija sanoi sen olevan normaalia. Ajelee taksikyytinsä vanilla, taitaa olla jo toinen vani menossa ... Venttiilin nostajat kuulemma aiheuttaa äänen,tiedä sitten. En toistaiseksi alaa niitä uusiin ...
     
  16. wili

    wili 3rd gear

    Mulla kuulu kanssa tollanen metallinen helinä koneen käydessä. Aiheuttajaksi paljastui lohkossa kiinni oleva peltiliuska, joka tukee startin etupäätä.
     
  17. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    TOMMONEN ÄÄNI JOHTUU SIITÄ, ETTÄ MÄNNÄSTÄ ON HELMA PUDONNUT.ON OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIA.SIIS SE NAPUTUS.PURISTUSTILANTEESSA KÄÄNTÄÄ MÄNNÄN POIKITTAIN.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 2002-08-22 21:15 ]</font>
     
  18. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mulla oli kerran yksi momenttimuuntimen pultti löysällä ja tuli samanlainen metallinen helinä.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mistähän se pultti nyt mahtaa olla löysällä vai oisko jossain poikittain??

    :grin: :lol:

    :odroll:
     
  20. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Pappa-Tunturissa samanlainen helinä kuului männänrenkaista. :grin:
     

Kerro tästä muillekin!