6.2 diesel ilmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 3.12.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    APUVA!!!!!!!!!!!kuinka letukan 6.2 diesel ilmataan!pääs meinaat loppuu!ois kiire!kuka osaa kertoa sen?
     
  2. PMJ

    PMJ Gearhead

    ilmaus

    Kone ilmaa itsensä automaattisesti starttaamalla.Varaa riittävästi lisävirtaa.Itse olen antanut akkukärryistä lisäpotkua.
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jos polttoaine on totaalisen loppu eli vaikka syöttöpumppu vaihdettu niin kannattaa ruuvata hehkut irti ja startata sitten niin kauan että ilma on sumuinen kuin Lontoossa,saattaapi muuten startti tykätä kyttyrää.
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ilmausruuvi auki ja startaten, sitten kun tulee polttoainetta, ruuvi kiinni.
    sen jälkeen pitäis lähtee
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yks hyvä keino mikä säästää akkuja ja starttia on jos paineilmaa on lähettyvillä niin avaa ilmausruuvi.Ota joku rätti millä saat tiivistettyä tankin suu aukon ja paina ilmaa tankkiin.Hetkessä on ilmaus suoritettu ainakin suodattimelle asti.Loppu hoituu sitten avaimesta kääntämällä.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    uus suodatin täyteen naftaa ennen asennusta.auttaa kans aika paljon.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis se mikä on siin suodattimen päällä?ja tarkottiks toi yks et jos gaso loppu kokonaan ni pitää vaihtaa syöttöpumppu?ja mikähän on hinta tietääks joku?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    eno vainaalta saat hyvän pumpun soita sille ei varmaan kallis...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli jos kyseessä jakajapumppu niin pumppu ilmaa itse itsensä, mutta jos rivipumppu niin ei muuta kuin ilmaruuveja auki (jos käsipumppu niin pumppaamaan)tai starttaamaan niin pitkään että polttoainetta tulee reiästä. tietysti jos on kaveri niin toinen starttaa ja toinen voi lopuksi vielä avata jokaista suutinputkea niin pitkään että löpöä tulee niin eiköhän ala riisseli käymään! pumppua ei tarvitse vaihtaa!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    kiitos neuvoista!Olen aivan uuvatti nakunakun kaa!ei täs muuta ku ilmaamaan!otetaan niitä vielä lisää vastaankin!
     
  11. wili

    wili 3rd gear

    6,2D:n ilmaus:

    -hehkureleen liitin irti. Säästää akkua
    -suodattimen päältä ilmaruuvia auki
    - suodattimen vasemassa yläreunassa olevaan tumppiin pätkä kirkasta letkua ja pullo

    Sitten starttaamaan niin kauan että letkusta tuleva neste on kuplatonta. Onnistuu taatusti kerralla eikä lopu akut kesken.
     
  12. thomaso

    thomaso Gearhead

    Re: ilmaus

    Muutaman kerran on ainaskin mulla käynyt niin että joko suodattimeen tai jonnekin jää ilmalukko ja kone ei käynnisty eli ei saa naftaa vaikka vetäis akut tyhjiksi kymmenen kertaa. Ilmausruuvi auki ja pyöritystä ja kun kuplat loppuu niin ruuvi kiinni ja vot!
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    suodattimen täyttö ennen asennusta auttaa just tohon "ilmalukkojen"syntymiseen aika paljon.ite laitoin aina edellisenä päivänä suodattimen täyteen naftaa ja vielä naftalla täytettyyn kippoon uimaan yön yli ennen asennusta niin filltteri on imenyt itsensä viimeistä myöden täyteen.ei koskaan mitn ongelmia.ilmausruuvi auki, ruiskun piuha irti,10 sekkaa pyöritystä,ruuvi kiinni,piuha kiinni ja taas starttia ja lähti käymään,muutaman sekunnin rykii vähän ja sitte tasoittuu.antaa käydä vaikka viis minuuttia niin ilma on varmasti pois.näin mulla ainakin meni kaikki hyvin kun mulla vani oli melkein kaheksan vuotta.
     
  14. jylhä

    jylhä 1st gear

    multakin pääs kerran meinaat loppuun, mut sit mää vaihdoin syöttöpumpun? samallaa ostin uuden meinaat ettei pääse enää loppuun. voi äidinkieli...
     
  15. Beauville

    Beauville 1st gear

    Laitoin sähköisen siirtopumpun mekaanisen tilalle.
    Suodattimen vaihdon jälkeen virrat päälle ja suodatin telineen ilmausruuvi auki, kunnes tulee polttoainetta.
    Sitten hehkut päälle ja kone käyntiin.
    Ei tarvii enään starttailla akkuja turhaan tyhjäksi.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkä helkutin takia HEHKUT pitää irroittaa .
    Mietippäs vähän mitä kirjoitat??????????????? :soosoo:
     
  17. hyty

    hyty 1st gear

    Minkä helkutin takia HEHKUT pitää irroittaa .
    Mietippäs vähän mitä kirjoitat???????????????



    niin mullekki neuvottii koneistamol (pyörii kone helpommin kun puristukset häviää:) mut ei viitti, aika homma vanis. osaisko joku sanoa et kauanko pitää starttailla kone rempan jälkeen, eli viltteri on jo täys mut ei tu mitään suutin putkien pääst 8jokainen irti) starttasin n.5min yhteensä, sit akut kuoli ja on laturis kun en saa lisä virtaa viereen. sammutus magneetti kyl naksahtaa. pitäskö muuten pistää lutu pohjaan??
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Filtterin vaihdon yhteydessä on mulla piisannut ainakin se, että olen ottanut syöttöpumpun päältä sen sammutin venttiilin piuhan irti (paksu pinkki johto). Se estää p.aineen ja ilman pääsyn syöttöpumppuun.

    Sitten kun on uus polttoainetta täynnä oleva filtteri paikoillaan, niin pari lyhyttä starttausta suodattimen ilmaruuvi auki. Ruuvi kiinni ja se johto paikoilleen. Jonkin verran kaasua ja käyntiin. Pitäis lähteä kerralla. Jos ravistaa, niin suutin putkia auki (löysälle) kone käynnissä ja ilmaus sitä kautta. On toiminut aina, ainakin minulla.

    Jos tankki meni totaalisen tyhjäksi, niin kannattaa avata heti ne suutin putket (vaikka kaikki) ja se ilmaruuvi suodattimesta. Ensin ilmat pois suodattimelta ja sitten syöttöpumpulta.

    Hehkut voi helposti ottaa pois toiminnasta, kun nyppää hehkujen lämpöanturin johdon irti siitä anturin päästä. Eivät napsu turhaan.

    Ei ihme, että niitä 6.2:n startteja palaa, jos jotkut kuvittelee, että tuo kone ilmautuu vain avaimesta vääntämällä... :odroll:

    Tämähän voi olla jonkun mielestä taas aivan totaalisen väärin, mutta kuten sanoin, on toiminut ainakin minun moottorissani.

    Kannattaa vähän tutustua ennakolta konehuoneen sähköjohtoihin ja putkituksiin, niin se helpottaa huomattavasti tälläisissa pikkujutuissa.
     
  19. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Minkä helkutin takia HEHKUT pitää irroittaa .
    Mietippäs vähän mitä kirjoitat??????????????? :soosoo:[/quote]

    Mietippäs vaan nimetön itse mitä kirjoitat,vaan mitäpä se mulle kuuluu jos starttisi poltat.Kukin taaplaa tyylillään.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se hehkujen irrottoaminen on virallinen ohje. Säästää kummasti starttia ja virtaa. Ei niitä välltämätöntä ole irrottaa, mutta silloin kannattaa käyttää muita konsteja pumpun täyttämiseksi. Niitä on monia. Pelkällä startilla homma menee hurjaksi ja startti voi ihan oikeasti palaa.
     

Kerro tästä muillekin!