6.2 ja polttoaineen paluulinja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Watti, 28.7.2015.

  1. Watti

    Watti 3rd gear

    Simppeli kysymys, mitä tapahtuu jos paluu tukitaan? Hajoaako pumppu?
    Olen käsittänyt että auton ei pitäisi edes käydä ilman paluulinjaa?
    Tutkailin tuossa juuri eilistä ostostani ja totesin ruiskupumpun paluun olevan tukittu ja pa-suodatin on siirretty perään, heti tankin viereen ja eteen tulee vain yksi linja.

    Syy miksi rupesin pa-puolta tutkimaan on se että auto "hyppii" tyhjäkäynnillä. Käyntiäänessä ei kuule mitään eroa, mutta vempeles pomppii ja täräjää mukavasti. Sain kaupanpäälle yhden uuden moottorin gummityynyn, voisiko vika olla siinä?

    Jos jollain on vielä kuvaa alipainepuolesta ja polttoainelinjoista konehuoneen puolella niin nämä helpottaisi myös, kiitos. :)

    Muoks. Vani on siis kyseessä.
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä kuuskakkonen toimii ilman paluulinjaa, mutta silloin soppa valuu tielle, eli sitä ei voi eikä saa tulpata.

    Hantta
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Miten helkkarissa siinä on sitten järjestetty paluulinjat suuttimilta? Normaalisti ne on yhdistetty koneen etuosassa samaan linjaan kuin pumpun päältä paluu. Luulis vuotavan polttoainetta jostakin reilummin...
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos ei siinä ole paluulinjaa, niin paluun täytyy olla liitetty tankin imulinjaan jo konehuoneessa..
    Kuuskakkosen puimppu säätyy myös polttoainepaineen mukaan ja ihan kokemuksesta voin kertoa, että littaan menny paluulinja saa koneen polvilleen.. :eek:
    Vikaa sai hetken hakea. :wc: :argue:

    Kone siis käynnistyy ja alkaa vetää hyvin kaasua polkiessa, mutta menee sitten tyhjäkäynnille, kun pumpun sisäinen paine nousee liikaa.
     

Kerro tästä muillekin!