6,2 lämpöanturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja meitsi83, 26.7.2020.

  1. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Tuli hommattua 84vuoden k5 blazer 6,2 koneella josta syyläri vuotaa ja lämpömittari ei toimi. Tähän hätään en saa korjattua vuotoo mutta olis kiva tietää lämmöt ajossa ettei käy vahinkoo. Koitin ettiä anturia mutta en löytänyt kun yhden sitä muistuttavan apparinpuolen kannen takaosan päältä 2 laattaliittimellä. Onko se juurikin se? Rockauton haulla ei löydy sen näköstä anturia.
    Ja voiko sitä testata jotenkin?
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    6.5:ssa mittarin anturi on kuljettajan puolen kannen etuosassa. Apukuskin puolella kannen takaosassa oleva anturi oli muistaakseni pumpun cold advancea varten. Lieneekö sitten 6.2:ssa eri tavalla?
     
  3. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Noin yleisesti lämpömittarien antureissa on vain yksi liitin, mittari maadoittuu sen kautta. Testata voi että virrat päälle ja mittarin liitin joka tulisi siis anturiin, lyödään maihin niin lämmöt pitäis mennä tappiin jos mittari toimii. Ja anturia voi testailla mittaamalla vastuksen liittimen ja rungon välillä, kylmänä jotain kymmeniä tuhansia ja kuumana muutama sata ohmia noin ulkomuistista niin on kunnossa
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En voi auttaa... -87 noita prkleen nesteessä olevia antureita on varmaan 10kpl, vaikka älyä on vain apukuskin puolella istuvassa emännässä...
     

Kerro tästä muillekin!