6,2 MITÄ HELVETTIÄ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja IPI L, 14.7.2008.

  1. wili

    wili 3rd gear

    Re: Mutta

    Näin se vaan vanissa on. Kokemuksen perusteella kerron. :mad:
     
  2. IPI L

    IPI L 1st gear

    Re: Mutta

    Nonii, tulipahan vaihettua siirtopumppu, arvatkaa auttoiko?? EI niin EI, olishan se pitäny arvaa perkele, sanoivat South West Tradessakin et kyllä se rupee rimpuilee sit suoralla ja oikeelle kääntyessäkin
     
  3. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Minäentiämitään, mutta nyt kun sulla on se uusi hieno kallis siirtopumppu :mad: perkele niin tunkkaa auto vasemmalta ilmaan saatanan korkealle (vastaa vasemmalle kääntymistä) ja pistä pumpun painepuolelle letku ja pumppaa perkele sitten johonkin astiaan jos siellä tankissa on yleensä mitään ainettakaan...(mittari rikki?) katso sitten että tuleeko sieltä ilimaa vai mitä sieltä tulee :wc:
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kirkas letkunpätkä sopivaan väliin kertoo myös paljon. Niin joo, onko siellä tankissa ihan oikeasti ainetta sen verran mitä mittari näyttää? Paljonko sinne menee, kun mittari näyttää 1/4 tankkia?
     
  5. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Purin tuossa edellisessä vähän näitä kieli-ilmaisuja...täällä on viksuakin väkeä että ei se ihan tarpeellista ole...en tarkoita viksulla itseäni...
    Hei, mietitääs, kun käännetään kadun kulmassa sinne vasemmalle...voiko se ilma tulla sieltä tankista putkia pitkin monta metriä ihan heti ja kone alkaa ryntäilemään? Eikö se ilma täydy olla jo valmiiksi siellä suodattimessa pellin alla? Minulla ei ole koskaan ollut samanlaista diiseliä niin että en tunne sen polttoaineensyötön rakennetta. Että mistä se ottaa naftan pumpulle. Vaikuttaako keskipakovoima siihen että se horii ilmaa siinä? Se mistä ilma tulee suotimeen voi vika olla itse suotimessakin. Tästä on omakohtaisia kokemuksia hieman erimerkkisillä kärryillä. kerpele! 8)
     
  6. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Re: Mutta

    Paljo makso pumppu Souht Westissä? Oliko helppo vaihtaa?? Ei varmaan auta muuta sun Ipi ku uusia sit vaa Löpölinjat :soosoo: Taitaa olla itelki sit sama operaatio ees :argue:
     
  7. IPI L

    IPI L 1st gear

    No

    Kyllä siel on nakuu tankis just se 1/4 jäljellä sillon ku mittari niin näyttää :mad: . Auton konttiin on joku pervo aikoinaan tehny luukun sinne pohjaan et pääsee anturille käsiks, sitä kautta kun on helppoo päästä tsuumailee sinne tankkiin :eek: . Tänään ku alko ryntäilee taas ni huomasin semmosen seikan et samalla ku alko vauhti kiihtyy mutkas, ni nakuviisari meni ihan nollaan hetkeks?? Mistä lie johtuu??? Ja tosiaan se naputtava ääni alkaa kuuluu sillo ku on se vartti tankki jälellä. Kontissa jos kuuntelee ni se tulee niinku edestäpäin-->kovenee konttia kohti, ikäänkuin kävis siellä--->lähtee pois :odroll:
    Pitää vissii soittaa Ghost Busters paikalle :-?
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Re: No

     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Re: No

     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Re: No

     
  11. kassinen

    kassinen 1st gear

    mulla oli sama vika kattelin alla mistä kastelee putket ei löytyny vikaa
    paineilmaa kokista tankkiin puhalluspilli ja rätti toinen oli auton alla ja vot vika löyty putkessa reikä takapyörän etupuolella
     
  12. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Koitas ajaa kurillas tankin korkki vähän höllässä. Auttaako asiaan? Noissa syntyy aika "kova" alipaine tankiin sen vajetessa. Jospa rupeaa sitten vajaalla tankilla hörppäämään ilmoja sekaan jostain??? :eek:
     
  13. 660

    660 1st gear

    itellä ilmeni just 6,2 kanssa sama vika varttitankin kohdalla ja välillä meinaa hyytyä ja välillä ryntää :eek: ei ymmärrä...
     
  14. hara64

    hara64 1st gear

    mulla kuuskakkonen taas teki/tekee n.satkun vauhdissa välillä ryntäilyjä.
    kun vaihdoin naftasuodattimen niin ryntäily loppu. nyt on taas ruvennu ryntäilee,pitäisköhän taas vaihtaa suodatin.

    duuni kaverilla vanissa ihan samat oireet kuin mullakin.

    oireet ilmenee tasakaasulla ajettaessa.
    empä kyllä ole kattonut mikä on polttoaine tilanne silloin kun se rupee sitä tekemään.
     
  15. hannura3

    hannura3 1st gear

    6.2d ryntäily

    Mulla vanissa oli sama ongelma. Siirtopumppu vaihtoon ja letkujen/putkien tarkastus paineilamalla. Suodattimen jalan koeponnistus paineilmalla. Ei tulosta. No vika kuitenkin löyty. Oli syöttöpumpulle menevä letku, joka muuttuu rautaputkeksi löyhällä siitä pumpun juuresta.Aika inhottva kiristää, mutta siihen loppu ryntäilyt.Uskon siihen teoriaan, että syöttöpumppuun kertyy pikkuhiljaa ilmaa ja kun sitte kallistuessa ei saa polttoainetta niin pumppu tahtoo lisää kierroksia ja sit ku saa taas ainetta niin ryntää.
     
  16. rasse

    rasse 1st gear

    Jos suodattimen kautta vetää ilmaa niin ihan tyypillisiä on se että suodattimen kiristyspannat löystyneet >>> pala pahvia kaksikerroin taitettuna pannan ja suodattimen väliin ensiapuna. Toinen yleinen juttu on että suodatinta asentaessa suodattimessa oleva tiivisterengas "muljahtaa" paikoiltaan... (tämä ihan 12v. kokemuksella ....) :lol:
     
  17. hara64

    hara64 1st gear


    mulla ainakin on pannat niin saakutin tiukat. suodattimen vaihdoin n.4kk sitten ja nyt pitäis varmaan taas vaihtaa eli tässä tapauksessa tiivisterengas on paikoillaan. luultavasti on pieni imuvuoto jossain mistä se rupee ottaa ilmaa kun suodatin rupee olemaan tukossa eli "kehittää alipainetta" järjestelmään.
    meninköhän ihan metsään :eek:
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse perjantaina siirtopumpun uusin 6,5 diisseliin... SWT:llä veloittivat vajaan 40euroo siitä...
    Vaihto ihan yhtä helppo kuin kaikki Vanin konehuoneen huolto-toimet (öljyn tarkistus/lisäys on helpompia).
    Varsinkin kun tekee sen väärin kuten minä aina teen, eli ylös lähtevä metallinen putki (joka pumpussa kierteellä) rautasahan terällä poikki, ja kumiletkun pätkä väliin...
    Siis näin on helpompi taitamattoman saada se putki kierteineen asennettua kun uusi pumppu on paikallaan...
    Myös sen lokasuojan moottorinpuoleiseen kylkeen voipi rälläköidä halutessaan luukun edes vähän helpottamaan....
     
  19. rasse

    rasse 1st gear

    :eek: :eek: :eek: :soosoo: :lol: :rotfl:
     
  20. jarika

    jarika 1st gear

    Mulla joskus satavuotta sitten oli 5.7 dieseli ja siitä meni tankin korkin imureiät tukkoon ja kova alipaine säiliöön. Tekee just samanlaisen reaktion ottaa ilmaa mistä ottaa ja ryntää...?
     

Kerro tästä muillekin!