6.2d ja ahdin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikko69, 4.10.2008.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten olis tommonen kompinaatio? onko joku tehnyt? ajattelin laittaa 6.5td:n ahtimen jos jostain sais? saa tarjota! alakertaan ne vahvistuskiskot ja vähän männän päästä pois ja välijäähy? onko pelkkä koneen tappaminen kyseessä vai kestäiskö tollai? :)
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.2 Ahtaminen

    Hi!

    Onhan noita jotkut tehneet ja tehojakin on aika reippaasti otettu. Täällä foorumillakin on ainakin joku osaaja (osaajia ?),mutta ilmottautunevat itse jos haluavat. :poff: .
    Noissa kansissa on 6.5 TD nähden venttiilien koolla hieman eroa. Verrattiin tuossa juuri viikolla 6.2 D ja 6.5 TD kansia. Oli selkeästi isommat venat 6.2 D joten se välikannas ( heikko kohta ) on 6.2 aika ohut.
    Tosin joku kertoi,että noita 6.2 kansia olis useampaa mallia :eek:
    6.5 ehjät kannet jos löydät niin niitä kait voipi käyttää.

    Ylimääräinen Turbiini ja uudet pakosarjat löytyy tallin hyllyltä + jotain muuta tarvittavaa rompetta jos projektiin ryhdyt :D
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Re: 6.2 Ahtaminen

    Juu onhan noita erilaisia.
    Itellä oli tuossa 6.2 dsl-Capricessa `82 kannet. Ne oli isoventtiiliset, ja pakovena sitten otti halkesi ja muutennii kannet olivat jo ehken ns. vaihtokunnossa.
    Nyt on pienenpi venaiset, mutta kestänee ehken paremmin.

    Valunumeroistahan noi vuosimallit saa selville.
    Ja kuriositeettina todettakoot että ainakin vm. `82 6.2 riisselin kannet ovat alkujaan jo tehtaalla maalattu punaisella maalilla.
     
  4. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten sitten jos löytäis koko 6.5 TD koneen niin minkälainen homma olis laittaa -88 vaniin paikalleen? sopiiko samoille kannakkeille? sopiiko TH700 laatikko suoraan vai onko jonkun asian puolesta jotain ongelmia?
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6,5 TD:n vaihto 6.2 D tilalle

    Hi!

    On ilmeisesti yksinkertaisempaa ja halvempaa sitten vaihtaa koko auto.
    Toi 6.5 TD on periaatteessa 6.2 D jälkeläinen,mutta siinä on jo aika monessa kohtaa siirrytty mekaanisista ratkaisuista sähkö/tietokone ohjattuun, joten tulee aika vaikeeta saada homma toimimaan käytännössä. Ei varmaan sinänsä mahdoton,mutta :odroll:
     
  6. mikko69

    mikko69 1st gear

    juu no sitä siinä vähän pelkäsinkin, mutta se ahtimen laittaminen tohon ei varmaan mikään ameriikan temppu olis :) täytyy kattoo jos jostain sais pikkuhiljaa kohnattua osia :lol: voisin ostaa muuten varaosa auton jos jollain olis semmonen tekniikaltaan toimiva 6.2d vani sopuhintaan 8)
     
  7. kane

    kane 1st gear

    93 vuotiset 6.5td:t on mekaanisella ruiskupumpulla ja hukkaportin ohjauksella. Vani tarvii kait matalamman imusarjan (?) ja taitaa turbokin asettua erilailla kuin pickup/suburbanissa?
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Onkos noita vahvistuskiskoja kukaan tehnyt, sellasia kunnollisia eikä mitään kulmarautavirityksiä? Jossain topikissa niistä oli enemmänkin puhetta, mutta eipä sitä tähän hätään löytynyt.
     
  9. magenta

    magenta 2nd gear

Kerro tästä muillekin!