6.2D ja kulutus *kysely*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Charger´69, 11.10.2005.

1. Charger´69

Charger´69 Double Gearhead

Enpäs ainakaan tällaista aihetta pikaisesti etsimällä löytänyt, niin laitetaanpas tällainenkin tänne kun itseä ainakin kiinnostaa kyseinen aihe 8)

Eli paljon on porukalla vienyt polttoainetta (kaupunki/matka-ajo) nuo 6.2 dieselit? Niin ja kertokaa mielellään vähän auton kokoonpanoakin, kun sillä kuitenki on merkitystä.

Oma pirssi:
    Chevrolet Blazer K5 Silverado 1983 6.2D TH700 + NP208 + 2X10-bolt + 33/12.5-15 BFG AT (omamassa 2380kg rek.otteen mukaan)
    Kulutus: kerran vasta olen ehtinyt mittaamaan, reippaassa kaupunkiajossa 16.4l/100km matkamittarin virhe mukaan laskettuna ja takaveto vain päällä. Pääosin menee melkolailla kylmällä koneella, yleensä vain n. 2-10km:n ajoa kerrallaan. Suodattimet vaihdoin juuri, ilmansuodatin oli ainakin tukossa joten odottaisin tuon lukeman hieman tuosta tippuvan (toivottavasti :wink: )

2. tnt73

tnt73 1st gear

ainaskin vanikka vielä toimiessaan tuppas kuluttamaan kaiken mitä tankkiin laitto... maantie about 13-14l / satku, telivaunu 1300 kg perässä +1-2l / satku. ja löpöhän on halapaa niinkauan kun sitä rahalla saa :rotfl: :rotfl: :rotfl:

3. GeeÄmmä

GeeÄmmä 3rd gear

6.2D Vani, 2550kg matkassa n.10l, kaupunki max.13l

4. GeeÄmmä

GeeÄmmä 3rd gear

6.2D Vani, 2550kg matkassa n.10l, kaupunki max.13l

5. dustez

dustez Gearhead

riippu pirusti ajotavasta ja koneen kunnosta mutta 10-15l

6. Rotke-67

Rotke-67 1st gear

Blazer K5 -82 6.2d+th350+np208+10bolt
    12.5"x33"x15
    matkassa jotai 12-14l välii

7. Anonymous

Anonymous Guest

-Kovapa on kulutus verrattuna 5,7D:hen!

8. -69

-69 Gearhead

Siskon vanha 4x4 ´89 Fleetside vei 3 vaihteisella laatikolla n.14-16l satasella rauhas ajettuna, lyhyttä väliä....ja takaveto päällä

9. Hexa

Hexa 1st gear

Täällä vei 6,2-dieselvani matkassa 8,1 ja seka-ajossa (50-50) 13,5 litraa sataselle.

Tuo tietysti edellyttää tasaisen tanniinista ajotapaa. Sekin tuli opittua :lol:

10. Rytari

Rytari Gearhead

suburban 89, 6,2d (j) +th400+10 ja 14b perät (4.11) vie matkassa itse ajamana 15, (muiden ajamana 13:) nurkkaajossa samaa luokkaa, nelari päällä ja mettässä enemmän

11. Blazer-83

Blazer-83 1st gear

Blazer -83, TH-700, vakio 10 bolt perällä takavedolla menee matka-ajossa n. 10l/100km. Lähiö-kaupunki -ajossa yltää 14l nurkille talvisin.
    Rinkulat 33".

12. Charger´69

Kaveri sano että sillä meni Fleetside 4X4 mitä oli aika rankasti korotettu ja 33/12.5-15 renkaat niin 6.2d koneella talvella neliveto päällä alle 14l/100km kaupunkiajossa.

Mulla menee tolla blazerilla nyt kun oon neliveto päälläki aika paljo ajellu niin sellasta 16-19l/100km kaupunkiajossa. Ajan kyllä reilulla jalalla vaan senhän ei pitäs näissä tiisseleissä niin merkittävästi näkyä. Eli onkohan tossa jotaki säätöhommaa pielessä tai jotain..? Ei tuo minusta paha kulutus oo ollenkaa, mutta ihmetyttää vaan ku tuntuu että kaikkien 6.2d vehkeet menee melkeen 5l vähemmällä vaikka olis painavempia autojaki. Mulla ei tuo työnnä sitten vähääkään mustaa vaikka kuinka polettaa eikä muitakaan värejä ja kone tuntuu pirteältä ja hyväkuntoiselta, tuo kulutus vaan ihmetyttää jos muilla menee niin vähällä. Mittasin tossa 0-100km/h ajanki mittarivirheen huomioiden ja meni 15s, eli aika pirteäki tuo tollaseksi on (kai??). Vaan mustaa ei työnnä. Nyt viimeisin kulutus minkä mittasin, neliveto päällä ja kaupunkiajoa oli, niin se oli 18.7l/100km.

Kysymys kuuluu, onko tossa jotaki vikaa vai valehteleeko muut kulutuksensa..? Vai onko se vaan niin että mulla on niin paljon raskaampi kaasujalka..? Saakeli soikoon, mikä tässä nyt oikeen mättää...? :D

13. isok5

isok5 1st gear

Älä huolestu.Mielestäni kaikki ok.

14. Jack

Jack Gearhead

-84 omamassaltaan 2300 kg matalan mallinen vani 10,5 litraa/100km, matka-ajossa.

15. JAV

JAV 1st gear

Kulutus

6.2d vani , :D sekalainen ajo 12l satkulla ja vaunu perässä 15l (eikä olla mitään teiden tukkoja vaikka paskahuussi perässä onkin!)

16. mätkä

mätkä Gearhead

Ne jotka ajaa Blazerilla ja 33" renkailla ja kulutus on alle 12l/100km niin lehmät lentää ja korkeella! Farkku ja matala vani menee reilustikin alle kymppiin, Oma caprice vei pienimmillään 8,2l kuumalla kesäkelillä.

17. MadMan

MadMan Gearhead

-83 subbe k1500, 6,2d+700 4R+ npt???
    neliveto päällä keskikulutus 14,21 L/100
    pelkällä takavedolla keskikulutus 12,36 - 13,22 L/100 km

sikapoljennalla eli kaasupolkimessa vain on/off asento 16,28 L/100 km
    maantieajossa reippaalla ylinopeudella, kuitenkin tasaisella vauhdilla 11,76 L/100 km

18. Make67

Make67 1st gear

Vähän off topic; Kyllä on "mukavan" :eek: janonen toi 6.5 TD verrattuna 6.2:een. Oma -95 Subbe ei mee minkäänlaisella poljennalla alle 15 litran kulutuksiin, tommosella seka-ajolla tavallisemmin 17 - 20 litraa sadalla :-?. Mutta eipä jää missään(kaupunki/maantie) jalkoihinkaan 8)!!!

19. Mussemaan

Mussemaan 3rd gear

Mulla ei ole chevyä, mutta omassa käyttökatiskassa ainakin trippi heittää aivan eri suuntiin kesä/talvi -rengastuksilla.
    GPS:llä kun tarkistelin niin 33" kumeilla pitää jokaiseen sataan mailiin tripissä lisätä 2.5 mil (2.5%) ja talvikummeilla 245 pitää joka satasesta vähentää 3 malia että vastaa todellisuutta.

Isokehäisemmät kumit siis lyhentävät p-a määrällä ajettua kilometrimäärää tripissä vrt todellinen.

Eli mulla on 5.5% heitto matkassa eri kummien väillä, ei voi ihan suoraan kulutuksiakaan verrata.

20. Charger´69

Joo elikkä toi vois olla ihan normaalikulutus vaikka kaupungissa vieki reippaalla ajolla jotain 15-20l/100km..? Mulla on muutenki tuo matka lyhyttä, yleensä 5-10km kerrallaan joten eipä siinä konekaan paljo ehdi lämpenemään ennenku loppumetreillä. Matka-ajossa tuo vie sellaista n. 12-13l/100km matkanopeuden ollessa pikkusen reilua 100km/h.

Tuo trippimittarin heitto mun pitäs tarkistaa jostaki. Nopeusmittari mulla heittää silleen, et kun ajaa mittarin mukaan 100km/h niin todellinen nopeus on 93km/h. Mutta oon huomannu että trippimittari heittäski just toiseen suuntaan..?! Onkos toi mahdollista sitten? Oon aina ajatellu että nopeus ja trippimittari heittäs saman verran ja samaan suuntaan, vaan parilla pitemmällä reissulla oon huomannu että mittariin ei tullutkaan kilometrejä niin paljo ku olis pitäny. Pitäs varmaan iteki tarkistaa GPS:llä toi...

Kerro tästä muillekin!