6.2d kansitouhu

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tela79, 9.12.2014.

  1. tela79

    tela79 1st gear

    pitäs alkaa päästeleen kannet irti silveradosta...
    onko asijantuntijoilla hyviä vinkkejä mitä kannattaa tehä samalla ja tarkistella?
    mistä saa halvimmalla osat ja onko uusilla pahveilla väliä minkä merkkiset/materiaali
    aattelin samalla vaihtaa myös ruiskut ja hehkut ainakin.
    jos jollaki on osia nurkissa niin saa tarjota
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Kannenpultit ois syytä vaihtaa samalla.. (ja osiakin on hyllyssä)
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Jep, kannenpultit pitää vaihtaa..
    Kannentiivisteinä käy kaikenmerkkiset, ei kai niissä niin eroa.
    Laita kannentiivisteiden takapäihin kummallekin puolelle
    ohut kerros moottorisilikonia öljyvuotojen ehkäisemiseksi.
    Imusarjan tiivisteiksi pakokaasukanat tukkivat mallit eli samalla egr-venttiili
    pois käytöstä, sotkee vain imusarjan ja karstottaa.
    Venttiilit läppäät ja uudet varrentiivisteet.
    Halkeamat kansissa huono homma.
    Jos haluaa niinkuin minä halusin niin kanavista karmeet valupurseet pois vingulla.
    Varo niitten hehkujen kanssa, voivat olla "turvonneet" eivätkä
    lähde helpolla irti vaikka jengat jo löysät. Siihen pulmaan
    löytyy myös työkalu.
    Uusien ruiskujen mukaan myös uudet paluuletkut lemmareineen.
    Jostain syystä, muista en, irroitin lohkosta ohjuriholkit,
    tais olla puhdistusta varten.
    No eihän net ehyenä lähde joten uudet 16mm hydrauliputkesta sahaamalla,
    hyvin toimi.
    Siinä aluksi, ei muista het kaikkea.
    Ps. chevyn kannet sopii hyvin tiskikoneeseen..
     
  4. tela79

    tela79 1st gear

    Kovasti kiitos asiallisista neuvoista.
    Mistä millaset momentit on kansipulteissa?
    Onko siihen erkkin poistoon olemassa mittään tapaa millä porukat on poistellu niitä?
    Minulla onki jo tulpattu luultavasti letkuja ku häiriövalo palaa mittarissa kokoajan:)
     
  5. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Halkeamat kansissa ei välttämättä ole katastrof
    Jos on venojen välissä ne voidaan holkittaa (k-line)
    Mutta jos menee päin etukammiota niin se romu
    Nixxon
     
  6. tela79

    tela79 1st gear

    Pittääpä tarkastella ku saan hatun pöydälle.
    Miten tiuhaan näihin pittää jakopää uusia?
     
  7. tela79

    tela79 1st gear

    Noniin asiantuntijat!!
    onko se yleensä tuo vänkärinpuolen kansi joka poikii vai onko noihin esson
    paarin puheisiin uskomista?:)
    nappasin kumminki ekana sen pahamaineisen vänkärin puolen kannnen pöydälle
    ja tietystihän se kansipahvi oli niin lujassa sekä lohkossa ja kannessa kiinni että sehän hajos kantta nostaessa eli ihan varma en oo onko pahvi pettäny....

    no jos ihan en väärin kattonu niin ehkä pahvissa olis ekaa pyttyä edeltävän
    nestekanavan ja liekkirenkaan väli haperoitunut mutta ku se paffi kärsi irrottaessa kovan kohtalon niin en uskalla varmaksi sanoa.
    onko näissä olemassa joku tyyppiapikka mistä se paffi poikii vai meneekö se satunnaisesti aina sieltä sun täältä? :poff:


    Niinjoo ja ihmetellä tuota soppii mutta eikö tosiaan oo kannen ja pakosajan liitoksissa minkäänlaista TIIVISTETTÄ? :eek:
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Ota vaan se toinenkin kansi ylös niin ei tarvi sit heti kohta alkaa uudestaan jumppaamaan.. ei se apparin puoli sen kovemmalla tollasessa 6,2 vaparissa ole kuin kuskinpuolikaan, subbarin ja pikkarin 6.5 turbossa sit voi teorisoida sitä meneeko se apparin puoli ensin kun turbo on sillä puolella, josko kävis vaik kuumempana.

    Ja tehtaan jäljiltä siel ei tosiaan oo pakosarjan tilkettä, tarvikkeena saa.
     
  9. tela79

    tela79 1st gear

    Noniin molemmat kannet pöydällä eikä kuskinpuoleisessa kannessa/kansipahvissa
    näkynyt mittään viitteitä että ois pahvi pettäny... kuskin puolelta vaan aukastessa meni yksi kansipultti poikki.... onneksi jäi noin sentti sitä pulttia lohkon pinnan yläpuolelle niin saan sen pois ilman suurempia voimisteluja:)

    Essolla puhuvat että näistä mennee kansia ku tupakkia niin mistä kohtaa se kansi pruukaa haleta jos halkeaa? näkkeekö sen silmällä vai pittääkö pinnistää kansi?
     
  10. jarona

    jarona Gearhead

    Essolla puhuvat näimmä outoja, tupakkia menee huomattavasti enemmän...
    Halkeamat näkee ihan silmällä, porakoneeseen harjalaikka ja
    kannet puhtaaksi.
    Jakopään ketjun vaihto piristi kummasti minun 450000km ajettua
    konetta, oli ajoitukset jo aikalailla hukassa.
    Sanovat että jos rattaat hyvät niin niitä ei kannata vaihtaa,
    tarvikkerattaat usein liian pehmeät ja kuluvat nopeasti.
    Kannenpulteista kirja sanoo että 100ft.lbs mutta vuosimallista
    -85 lähtien ensin 20 sit 50 ja lopuksi varttikierros.
    Jos jäähdyttimessä ei painetta/porinaa esiintynyt niin vikaa
    tuskin sen kummemmin on.
    Omaan hommasin vaihtosuuttimet Dtech:ltä, hintaa ei jäänyt kuin 350.-
    Ensimmäistä venttiiliä paikalleenlaittaessa munasin ja laitoin
    tiivisterenkaan valmiiksi paikalleen uraansa, särkihän se meni.
    Laita renkaat syvemmälle varteen, jopa niin että kannattelevat venttiiliä,
    kyllä net paikkansa hakevat sit myöhemmin...
     
  11. tela79

    tela79 1st gear

    moro!!
    eikö näissä oo muuta venttilivarren tiivistettä ku nuo pikkuset o-renkaat vai puuttuuko kansista jotaki?
     
  12. jarona

    jarona Gearhead

    Ei ole muita, kyllä net asiansa ajavat jos ohjurit eivät
    kovin väljät.
    Jotkut käyttäneet sateenvarjomallisia tiivisteitä mutta niissä
    vaara ettei venttiilivarret saa tarpeeksi voitelua.
     
  13. tela79

    tela79 1st gear

    noniin touhu jatkuu!
    nythän havaitsin halkeaman kansissa mutta venttiililautasten välissä...
    ei ollu mistään halki vesitilaan joka ois selittäny että miksi paisarissa porisi niin maan perkeleesti ja pukkas valkosta putkesta....
    ja nestepuolen kovan paineen....
    olen noita pikkuautojen kansia laitellu aika paljon ja monessa on ollut halkeamia justa noissa lautasten väleisä eikä ne oo koskaan aiheuttanu mitään onkelmia...
    oikean kannen pahvissa oli ehkä vuotomahdollisuus kannen päässä olevan ison nestekanavan ja ja tiivisteen liekkirenkaan välissä vaan ihan 100% varma en uskalla olla ku pahvi oli tosiaan niin kiinni sekä kannessa että lohkossa että raiskaantui kannen nostossa...
     
  14. Cleve

    Cleve 3rd gear

    Siellä venttiilien välissä menee porattu vesikanava. Imarin puolelta löytyy proput josta poraukset menee. Voi lämmetessään halkeama laajentua sen verran, että alkaa vuotamaan vasta sitten.
     
  15. tela79

    tela79 1st gear

    eli imu ja pako venojen välissä on nestekanava.... voihan vittu.
    taitaa alkaa kannen metsästys hommat nyt sitte
     
  16. monster

    monster 3rd gear

    Se vesi kanava on porattu siihen venttiilien väliin ,ja sen pystyy osaava koneistamo holkittaa sen kanavan .joskus aikoinaan korjautin ja ei ollu edes hirmu kallis operaatio.tekikhän ne jostain vanhoista ohjureista sinne putket vaan sisään en ole varma mutta umpeen ei niitä saa laittaa.ehjät kannet olis tuol tallis jos kiinnostaa.
     
  17. joteam1

    joteam1 3rd gear

    Etkö lue vastauksia kysymyksiisi?
    Eikös Nixxon tuolla ylempänä kirjoittanut noista halkeamista?
    Hän on kai korjannut aikoinaan noita "satoja"
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  19. tela79

    tela79 1st gear

    kiitos vastauksista ja neuvoista...tämä on eka jenkki mylly mitä availen
    niin sen takia näin paljon kysymyksiä...
     
  20. tela79

    tela79 1st gear

    Noniin. Nyt on kannet ponnisteltu ja oikean puoleinen kansi joka oli venttiilien välistä halki oliki vastoin odotuksia ehyt...ja kuskin puoleinen kansi halki. Kuskin puolen kasi oli esikammioon päin halennu ja niinku nixxoni kerto että romu rautaa.
    Mutta nyt sitte ihmetyttää se että jos kansi halkeaa esikammion päin niin mikä selittää paisarissa porinan ja vaalean savun putkesta....käsittääkseni esikammiossa ei hirveästi pitäs jäähytysnestettä olla
     

Kerro tästä muillekin!