6.2d kansitouhu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tela79, 9.12.2014.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Kummasta putkesta savu ulostautui?
    Jos sulla oli kaks vikaa yhtaikaa...
     
  2. tela79

    tela79 1st gear

    no sepä se onki ku putket on yhdysputket. niin ei ossaa sanoa.
    kone kumminki kävi ihan ookoosti. kylmänä vaan oli pitempi startti mutta ku lähti käymään niin konen kävi hyvin ja vetoja oli mitä nyt tuommosessa vetoja voi olla...en tiiä ihmetyttää vaan
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka se halkeama näyttää menevän vain etukammioon niin tod.näk se menee myös vesitilaan.
     
  4. tela79

    tela79 1st gear

    Ok. Kiitos tiiosta. Miten se "ehyt" kansi sitte ku se oli venojen välistä halki mutta läpäsi kumminki ponnistus testin niin uskaltaako sen iskeä paikoilleen semmosenaan vai aiheuttaako toimenpiteitä?
     
  5. tela79

    tela79 1st gear

    noniin!!
    sain kannet hommailtua ja venttilien hionta touhut on nyt menossa....
    kohta varmaan saa alkaa koplaamaan kansia paikoilleen ja pääsee kokeileen ottaa savut uudestaan koneesta.....toivottavasti ei kumminkaan yhtä vankat savut ku ennen remontin alottamista:)
    tulleeko ihmisille mieleen mittään mitä ois hyvä nyt samalla laittaa tai tarkistaa ennen kansien laittoa??
     
  6. voittol

    voittol 2nd gear

    Jos ei ole pieni pudjetti , voisi suuttimet tarkistuttaa ?
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kato hehkut, eli kun annat virtaa, pitää hehkua ihan päästä, mutta älä pamauta, eli vain sen verran, että alkaa punertumaan. Ja muistathan sen ilmauskikan: Hehkut pois, ja jopa syöttöputket raollaan ja starttausta niinkauan, että syöttöputkista alkaa valua kamitsua, syöttöputket kiinni, ja starttausta niin kauan, että hehkureijistä tulee löpösumua. Niin helpottaa kummasti käynnistystä.

    Hantta
     
  8. tela79

    tela79 1st gear

    Kiitosta vaan hantta!
    Just mietinki tuota ilmaus hommaa että millanenkohan savotta se on.. nyt selvis seki
     
  9. tela79

    tela79 1st gear

    Suuttimet on uuden näköset joten koklaan että miten kone niillä käy.eipä nuo oo paha vaihtaa jälestäkään jos on huonot suuttimet
     
  10. jarona

    jarona Gearhead

    Minä piruuttaan kokeilin koneremontin jälkeen toisenlaista ilmausta,
    ruiskupumpun päältä paluuletku pois ja nipasta letku kanisteriin,
    paluuletkun tulppasin pultilla ja lemmarilla väliaikaisesti.
    Virta päälle ja tankkiin korkinreiästä rätillä tukkien hienoisesti
    paineilmaa...
    Ilmat poistu muutamassa sekunnissa ja paluuletkun kiinnitettyäni
    laakista käyntiin.
     
  11. tela79

    tela79 1st gear

    olsprait! tuota vois kokkeilla..
     
  12. tela79

    tela79 1st gear

    Huomasin tuossa venttilejä läpätessä että ei ollu katastrooffi kaukana.. parista venttiilistä oli lautanen lähteny murtumaan varresta irti.. oli lautasen yläpuolella koko lautasen matkalta halennu ja halkeama näkyi myös venttiililautasen alapinnallaki.
    Eli olipa kerranki hullulla tuuri että meni se kansi niin tuli huomattua... pahempaa jälkeä se ois tehny jos se irronnu lautanen ois päässy männän päälle narskuttaan
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nappaas kuva siitä venttiilistä.
     
  14. tela79

    tela79 1st gear

    No nythän on niin etten ossaa lisätä tänne kuvvaa. Miten se laitetaan?
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tallennat se ensin johonkin nettiin ja sitten linkität tänne..
    Helppoa kuin heinänteko :wc:
     
  16. tela79

    tela79 1st gear

    kansitouhu jatkuu.
    nyt ois venttiilit läppäilty ja sain tiivisteet nopeammin ku osasin odottaa
    kiitos kuuluu kojolle!! osat tuli jo melkein ennemmin ku kerkesin kojolle viestiä edes laittaa mitä tartten:)
    nyt jos viikoloppuna ei menis rallatteluksi niin paiskois kasaan auton ja alkas jännittämään että minkä väristä savua nyt tulee putkesta ja kuinka paljon:)
    niitä kuvia en näköjään osannu tänne laittaa ei vissiin oo yhtään nörtin verta meikäläisessä
     
  17. tela79

    tela79 1st gear

    Noniin nytpä ois moottori kassailtu ja seuraavaksi pitäs alottaa ilmaustouhut kunhan kerkeän. Jännän äärellä ollaan että miten äijjän käy
     
  18. tela79

    tela79 1st gear

    PERKELE!! nyt oli jo hetkellisesti auto nipussa ja eiku kauhealla tarmolla ilmaamaan kotteroa ja ei meinaa ilmaus onnistua...... nooo sitte siikasin öökalla tarkemmin niin naftaa tippasee heti huolella maahan.....
    vikaa paikallistamaan tietenki kallovalo päässä ja mies skarppina ku lappuliisa apteekin parkkialueella...
    no aikani yritin jämynä löytää vikaa ja ei sitte vuotoa mistään vaikka kansien välissä selvästi tiisseliä on....letkuja tarkistelin ja lemmareita punoin tiukemmalle niin silti jostaki tippasee löpöä..
    sitte liikuttelin kaasuakselia ja huomasin että ku painaa kaasun aukiasentoon vähän ronskimmin niin sieltähän se niin iloinen tippa tiisseliä lorahti kaasuakselilta...
    eli kyssäri kuuluu nyt että millanen homma se on vaihtaa tuolle kaasuakselille tiivisteet ja pittääkö se pumppu sen takia päästää irti vai pittääkö se pumpun kasi käyttää auki. pumppu näytti olevan muuten j-malli
    onko se hyvä juttu vai ei ku oon kuullu että näissä on kahenlaisia pumppuja.(esson baarissa puhuivat)
    olen vaihdellu nelos rivikoneen pumppuihin kaasuakselin tiivisteitä ja holkkeja ja akseleita mutta en koskaan jenkkiin niin onko se kauheampi vai helpompi savotta?
    tiiä sitte liekkö tuo ois alkanu pitämään ku ois käyttäny jonkin aikaa...
    auto kumminki seissy nyt talven yli niin ihmekkö tuo jos tiivisteet vähän kovettuu
     
  19. tela79

    tela79 1st gear

    noniin. nyt on auto taas nipussa ja kaasuakselin tiivisteet vaihdettu.
    koeajolla käyty ja tuntus pellaavan ihan ookoosi jos ei ota muutamaa pikkuseikkaa huomioon:)
    -lataus hävisi talven aikana
    -nopeusmittarin toiminta hävisi talven aikana
    -polttoainemittarin toiminta hävisi talven aikana
    -tyhjäkäyntikierrokset nousi remontin aikana:)
    huh huh. melkosta harrastamista tämä näyttää olevan:)
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eihän siihen tyhjäkäyntipiirin solenoidiin tule jatkuva virta?

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!