6.2d öljynpaine matala lämpimämä

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy62d, 31.5.2020.

  1. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Olis semmone kysymys että öljynpaineet tippuu melkee punaselle ku ajaa kunnola lämpimäksi konneen vanhoilla öljyillä ja tänää vaihoin uudet öljyt ja samaa tekee vieläki. Voisko olla öp anturissa vikaa? Viikko sitte katastettu ja päästötki oli paremmat ku hyvät.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
     
  2. fennia

    fennia Gearhead

    Voi olla, voi olla myös laakereissa, öljypumpussa, tai lohko halki.....
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Tuntuu olevan enemän ominaisuus noissa että se mittari näyttää ihan onnettomia lukemia kuumana, kaks ainaskin tiedossa missä useemman vuoden jo ollu tuo sama "ongelma" eikä mitään muuta vikaa kyllä.
     
  4. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Joo ei tuo kyllä hukkaa öljyä mihkään. Ja iteki kyllä kuullu sen että näyttää vähä mitä sattuu. Mutta kiitos alustavista tiedoista.
     
  5. leemu

    leemu 3rd gear

    Pari tapausta tiedän joissa on öljynpaine ollut matalaman sorttinen, niin on paljastunut myöhemmin halkeama runkolaakeripukista.
    Tosin näissä on paineet pudonneet kylmänäkin aiemmasta ilmeisesti samaan syssyyn kun vaurio on tullut.

    Mainittakoon tuosta päästötestistä vielä, että katsastuksessa mitattu savutusarvo ei kerro oikeastaan mitään moottorin teknisestä kunnosta.
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Paljonko autolla on ajettu? Loppuun kuluneet laakerit tekevät tuollaista.
     
  7. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    462tkm on ajettu. Autosta on kyllä tosi hyvä huoltohistoria ja huollettu säännöllisesti, mutta mistäs tuon tietää tosin vaikka joku paikka alkanu antaan myöten.
     
  8. hantta

    hantta Gearhead

    Historia ei aina muista kertoa, onko joskus keitellyt, tai öljyputki hajonnut, muuten noilla kilometreillä alkaa olemaan muutenkin laakerit loppu, parhaimmilla ajettu jonkinverran yli puolimiljoonaa. Halvin tapa on mitata paine mekaanisella mittarilla, tai vaihda anturi. Mitähän öljyä siinä on pruukattu käyttää?
     
  9. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Onko öljynjäähdytin poistettu? Jos lähdöt tulpattu ja öljynsuodattimen jalasta ei oo otettu tulppaa pois..öljyt kiertää ohitusventtiilin kautta. Itse porasin tulppaan 10mm reiän ja tämä auttoi nostamaan ö-paineita. Kyseinen tulppa jossa pieni reikä.[​IMG]
     
  10. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Mobil Delvac mx 15w-40 ite ainaki käyttäny kyseisissä kamppeissa.
     
  11. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Pittääpä huomena tsekata onko lauhitin paikallaan.
     
  12. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Pahimmassa tapauksessa lohkosta kampiakselin laakeripukki halki nokkakehtoon saakka ja nokan laakeri irronnu jolloin siellä on öljynpainekanava vapaana auki kampikammioon.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Ei välttämättä kuulu mitään sen kaiken dieselrytinän yli.

    Mittaus erillisellä mittarilla on hyvä idea.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  15. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear


    1.85bar on lämpimänä tyhjäkäynnillä öp. Ja kylmänä 2.75bar
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    6.2D omistajana tämä on taas painajais aihe unia :D
     
    1purehell ja hantta tykkäävät tästä.
  17. hantta

    hantta Gearhead

    Ei tosiaankaan kannata luottaa sataprosenttisesti 35 vuotiaaseen, puolimiljloonaa ajettuun kuuskakkoseen ;)
     
  18. Eikös sulla ollut tästä joskus oma ketjukin? Sulle tuli uusi lohko ja sen jälkeen ollut kovaa menoa?

    Toista on 34 vuotiaat..:D
     
    hantta tykkää tästä.
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Eikös noi oo tommoseen ihan ok paineet.
     
  20. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear


    Tännää porisin yhen vanhemman mekaanikon kans joka on 40 vuotta ruuvannu chevyn diiseleitä ja sano että tuo 1.85bar on melko hyvä tönuille kilometreille ja 28vuoden iälle. Kuulemma 1.5bar riittää vielä jopa ettei tarvi huolestua.
     

Kerro tästä muillekin!