6,2D rapisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy G20, 11.1.2006.

  1. Chevy G20

    Chevy G20 1st gear

    Mikähän on koneessa vikana, kun painaa kaasua nopeasti niin kuullostaa kuin nostaja kävisi kuivana? Onko nostaja rikki vai öljynpaine liian pieni, öljynpainemittari on minun omistusaikani näyttänyt täysiä eli anturi on rikki? Vanissa on mittarissa 500tkm.
     
  2. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear


    Mene ja tiedä mut mä en ees käynnistäs konetta ellei oo varmaa että mittari toimii tai varotusvalo... :eek: :eek: :eek:

    EHKÄ kannattas ekaks mittari pistää pelittään kun arvailla onko täystuho tulossa vai paineet ok.
     
  3. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    Olethan muistanut uusia tarpeeksi usein öljypumpun käyttöakselin, ettei ole liian vanha ja nokat rupeaa olemaan pyöreät? Minulla kun oli toi 6.2D vaihdoin akselin kerran vuodessa. Halpa investointi säästää pian koneen.
     
  4. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    Olethan muistanut uusia tarpeeksi usein öljypumpun käyttöakselin, ettei ole liian vanha ja nokat rupeaa olemaan pyöreät? Minulla kun oli toi 6.2D vaihdoin akselin kerran vuodessa. Halpa investointi säästää pian koneen.
     
  5. Koistinen

    Koistinen 1st gear

    Onx se käyttöakseli oikealla puolen konetta ja ilmanputsarin alapuolella tai jotain sinne päin? Päässä vielä joku iso pyöreä jutska?
     
  6. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    6,2 Diisselin Yleisin vika johon olen törmänny noilla kilometreillä ja huonoilla öljyillä on ollut nokka akselin nostimien rullat jotka jumittuu tai neulat kadonneet rullista.

    Jakopään ketju jos alkuperäinen on varmasti venynyt ja lopussa.

    3 kertaa oon joutunut vaniin vaihtaan (kone paikallaan ja kannet kiinni) nokan;nostimet,jakopään ja varmistukseksi ö-pumpun jos nostimet palasina.Samalla kurkata laakerit kun Ö-pohja on irti.Homma on aika työläs mut pitkä pinna;hyvä lamppu,peili ja kynä mangeetti ni homma toimii :lol: .
     
  7. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    Ö-pumpun käyttö akseli on koneen taka päässä keskellä kierrosnopeus anturin alapäässä kun nostat mötikän ylös.
     
  8. JPA

    JPA 3rd gear

    Saakos 6,2:een jotain cromemoly ö-pumpun akselia niinku oldsin 5,7 diiseliin?
    kestäs paremmin.
     
  9. Karva

    Karva Gearhead

    Niin muuten...

    Amercars.com myy Hki toimitettuna kolme konetta, olisko ollut 6,2 + 6,2 ja 6,5 L konehet kaikkine osineen purettuna jostain, oliko vielä käyntikuntoisia, tais olla koko kasa hki.ssä joku 1500 €, jos tarvetta on projekti tai varaosa koneille, törmäsin kun kyselin moiseen nyyttiin jota pidin halpana, mutta kun ei ole tarvetta ...

    Jos jota kuta kiinnostaa ??
     
  10. Blösö

    Blösö 1st gear

    Pitäiskö todella öljypumpu käyttöakseli vaihtaa kerran vuodessa? Niinkuin Jaana tuolla ylempänä julisti.
    Tietty riippuu ajomääristä, mutta tuntuu jotenkin oudolta vuosihuoltotarpeelta?
     
  11. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    Ei se nyt ihan joka vuotinen projekti ole mutta kun tottunut pitämään tarkkaa huolta autosta niin vaihdon helppouden takia pidin sen rutiinina, joten tuli se joka kevät huollon yhteydessä samalla vaihdettua. Tuo on kuitenkin öljyn hyvän saannin takia olla priima kunnossa. Moni on koneen rikkonut nuin halvan osan vaihdoin laiminlyönnin takkia. :eek: :eek: :-? :-?
     
  12. Chevy G20

    Chevy G20 1st gear

    Syylliseksi paljastuikin viimeisiään vetelevä laturi... Pienillä kierroksilla ei ladannut lainkaan ja kun isommilla lähti lataamaan niin silloin rupesi ääntämään. En olisi kyllä äänen perusteella aluksi uskonut että voi laturista lähteä...
     
  13. PetriS

    PetriS 1st gear

    550tkm mittarissa eikä vielä oo tarvinnu sitä akselia vaihtaa. :D
     
  14. thomaso

    thomaso Gearhead

    Joo, en viitsi mäkään sitä akselia ihan joka vuosi vaihtaa koska on otettava öljypohja, lauhduttimen putket ja startti pois jne. Sellainen päivän projekti kevyesti.
     
  15. VMZ

    VMZ 1st gear

    :eek: eikö muka tule yläkautta pois niinkuin 5.7D:ssä :eek:
     
  16. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    vaikeastippa Thomaso on vaihdon tehnyt :D :rotfl:
     
  17. thomaso

    thomaso Gearhead

    No kerro helpompi tapa niin teen sen sitten niin. 8)
     
  18. Jaana73

    Jaana73 1st gear

    Kun olet purkanut siihen asti että tanko näkyy.Otat oikein pitkä nokkaset pihdit ja nykäiset tangon päästä ylös päin. Uutta laitat niin pudotat sen paikalleen ja katso että tanko tulee oikein päin. :eek: Tankoa voi joutua painamaan alas päin ja näin on vaihdettu omiin ja muihinkin vaneihin. :D :pinup:
     
  19. VMZ

    VMZ 1st gear

    Tehokkaalla magneettitikulla onnistuu myös.
     

Kerro tästä muillekin!