6.2d suodattimen alta plommi pois

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja limppa, 16.11.2010.

  1. limppa

    limppa Gearhead

  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi isompi, ja omalla vastuulla ajelet korpuiksi palaneilla ööleillä :rotfl: .
     
  3. limppa

    limppa Gearhead

    onko sellaista tapahtunut näissä? pitää keväällä uusia putket ja syyläri jos öljyt alkaa korppuuntua.
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Miten tuota korppuuntumista meinasit seurata?
     
  5. kole

    kole 3rd gear

    Mitä sää teet. Nyt en taaskaan tajua. Miks pitää mennä suodatinkin raiskaan.
    Luulis tossa olevan sen vakionkin vähän tiukilla
     
  6. limppa

    limppa Gearhead

    ei sitä suodatinta olekkaan tarkoitus raiskata... kiitokset mudracerille tiedosta
     
  7. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Ollu ittellä 6 vania,yhdestä katkes nää öljynjäähdytysputket ja tulppasin kylmän viileesti ne enkä ottanu mitään plommeja pois suodatinjalasta.Yli 2 Vuotta ajelin ko,vanilla ilman ongelmia ja myytyäni pois sen niin ainakin viime kesänä oli viä liikenteessä :eek:
     
  8. SST800

    SST800 3rd gear

    Joo, se on se vesiropun näköinen, missä on sellainen millin kahden reikä siinä keskellä. Se toinen on bypass-venttiili sille, jos öljynlauhdutin menee tukkoon, niin öljy tulee sitä kautta suodattimeen. Eli jos tulppaat kierron lauhduttimelle ilman ohitusleikkausta, niin öljynpaineet laskee n. 0,5 kiloa. Ohitusleikkaus auttaa öljynpaineeseen kohottavasti vaikka jättää lauhdutinkierronkin ja vähemmänhän se rasittaa niitä letkujakin kun öljy ei väkisin kierrä siellä lauhduttimessa.

    Tuosta öljyjen korppuuntumisesta olen kyllä eri mieltä. Öljyt on vaihdettava kuitenkin niin usein, 5000 km tms ja toisaalta nykypäivän öljyt on kyllä kahdeksankymmentäluvulta, jolloin nuokin autot on tehtaalla suunniteltu, kehittynyt aikas paljon.

    Ja sitten luulen, että niitä kuumia Florida-päiviä Suomen kesässä on kuitenkin loppupelissä aikas vähän, mihin mielestäni tuo lauhdutin on tarkoitettu, eli tasoittamaan niitä kuumuudesta johtuvia lämpöpiikkejä.

    Eli jos kaikki toimii antaa mennä vaan, mutta ei sinne kolmansia lauhduttajan putkia kannata ostaa, kun vähemmälläkin pärjää.
     
  9. biker

    biker Gearhead

    Muistatko tai tietääkö joku muu mikä kierre on lohkossa. Eli minkälaiset tulpat letkunippojen tilalle voisi laittaa?
    Kone ja vanin vuosimalli 6,2D/-89.

    Kiitos etukäteen :)
     
  10. SST800

    SST800 3rd gear

    Käynti lähimmässä LVI-liikkeessä riittää, eli vesijohtokierrehän se on. Ota se messinki nippa mukaan niin selviää se kierrekin.
     
  11. biker

    biker Gearhead

    Tokihan se niinkin selviää. Ajatuksena vain oli että voisi käydä autolla siellä vesijohtoliikkeessä. Ja sitten vasta ryömiä auton alle :)
     
  12. kassinen

    kassinen 1st gear

    ite nappasin letkut irti ja menin hydraalikauppaan ja teki mulle letkun 50 cm pitkä ja nipat päissä
     
  13. biker

    biker Gearhead

    Kävelyksi menee kun on letkut kädessä :)
     
  14. biker

    biker Gearhead

    Toiselta palstalta sainkin vastauksen. Laitan sen tännekin jos jotakin muuta vaivaa sama asia. Eli 3/8" R kartiokierre kyseessä.
     
  15. rötvä

    rötvä 1st gear

    Helpoin tapa korjata autoo näkyy olevan viallisien osien poisto :wc:
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    samalla tavallahan niitä ihmisiäkin korjataan. mikäli viallista osaa ei saada kuntoon se poistetaan ja tilalle laitetaan uusi osa mikäli se elämisen kannalta on välttämätöntä :rotfl:
     
  17. v 100

    v 100 1st gear

    Son vain luulota nottta olis heleppoa auton koriaamista, nua
    gm:n isot dieselit ei oo ainakaa mun mielstä maailman mukavampia
    ruuvattavia, voi vaikka tulla käret pikehen tai tuloo pakokauhu
    kun tilaa ei vain niin ookkaa vaikka auton kokohon nähären niin luulis.

    Phöh..
     
  18. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Pääseehän rassaamaan Phöhm Öhöm!
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On se jännää, tuo tyyppien hinku saada se öljynjäähdytys pois...
    Minä olisin tekemässä sitä, jos ei alkujaan olisi.
     
  20. v 100

    v 100 1st gear

    Son joskus pakon sanelema juttu ku ei oo heti panna uusia
    letkuja ja vanahat vuataa ku justihin teurastettu sika veret
    mäkehen, paree son pitää öliyt konehes ku pitkin mäkiä.
     

Kerro tästä muillekin!