6.2d syöttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tela79, 20.9.2015.

  1. tela79

    tela79 1st gear

    moro.
    mistä syöttö sääjetään 6.2d pumpusta?
    k-arvo oli vaatimattomat 9 ku polkasin mittarissa ja tyhjäkäynti on aika korkealla vielä senkin jälkeen kun se kylmä korotin on pois päältä.

    löytyskö kellään nurkista sitä pumpun vasemmalle puolelle kaasuaksliin tulevaa ennakon säätö murikkaa? meni poikki ku hullu kiristi
     
  2. jarona

    jarona Gearhead

    Se syöttö säädetään sieltä pumpun sisältä, juttua löytyy aikaisemmista
    topiikeista.
    Muista katkaista ainakin yksi niistä kannen kolmesta ruuvista,
    minä sain poikki yhden...
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    snadi napautus vasaralla ennen avausta voi olla paikallaan.

    kammion takaseinästä sen ulkopuolelta kierrät "peräpuikon" veke, joka menee jenkasäätimen ja kaasuvipuakselin välisen työntötangon sisään, sit kaasuvipua samalla kääntäen saat sen välitangon pujotettua kaasuvivun hahlosta veke ja nostettua pois, ton alta kaasuakselin kohdalla tulee näkyviin monttu johon etit kampuraa pyörittäen kuusiokoloruuvin (tuumanen) kohdalle ja siitä kierrät, aukipäin on vähemmän syöttöä.
    varttikierros on normaaliolosuhteissa aika paljon mut jos toi savutus on pelkästään liian syötön aiheuttamaa niin vaatii ainakin puoli kierrosta.

    ootko varma ettei putki oo täynnä nokee, tai esmes EGR ole juuttunut auki tai egr-tulppaus irronnut ja mosa sitten hengitä aivan liikaa pakokaasua, ilmaputsarin torven mölyvaimenninkin voi mennä sisäkaluistaan ihan klinttaan haitariputken huolimattoman asennuksen seurauksena ja kone ei saa kunnolla ilmaa, tietty todella paskanen ilmansuodatinkin moisen vaivan voi aiheuttaa ja/tai nämä kaikki yhessä
     
  4. tela79

    tela79 1st gear

    Noniin!! Hahaa nytpä selvisi tuosta dx viestistä
    Että miksi ne kierrokset on normaalia korkeammalla.... mie vaihoin talvella kaasuakselin tiivisteet pumppuun ja en eka huomannu sitä peräpuikkoa ja vääntelin sitä jengasäätöä. Kuinkahan tarkka se säätö on?
    Ja iilmanputsari pitää kyllä myös vaihataa ja katella nuo muutkin jutut mitä mainittitte.
    Kiitos neuvoista miepä kokkeilen koplata.
    Vaihdoin talvella kannet koneeseen ja kaasuakselin tiivisteet pumppuun niin sen jäljiltä on mustan savutus lissääntyny ja kiekat korkealla.... viime kesänä katsastin hyvillä päästöillä auton ja nyt mittasin rempan jälkeen niin tosiaan k-arvo oli tähtitieteellinen
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu tyhjäkäynnin saat pienemmälle sitä peräpuikon päällä liikkuvaa vipstaakelia lyhentämällä eli ruuvaat kiinnippäin.
     
  6. apa84

    apa84 1st gear

    Oon vaihtamassa 82>90 vuosimallin Moottoriin ni mites ne pumpun
    Piuhat ku 82:sessa kaks liitint ja vm:90 yks
    Oisko kellään tietoa siis sen mustan potikan mikä pumpun kupeessa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite pumppu ei tarvii kuin yhden piuhan ja se potikka on TPS joka ohjaa turbiinin lukkoa.
    Mulla on kylmäkäyntisolkku käytössä ja sitä "ohjaa" jonkun kiinanrieselin hehkupoksi. Se antaa kylmäsolkulle virtaa 30sekkaa, orkkiksena sitä ohjataan lämpöanturilla.
     
  8. apa84

    apa84 1st gear

    Sit ois viel et mikäs sen virka on mikä on ns.jakajan paikalla ku vanhemmassa siinä se alipaine pumppu
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kierroslukutieto eculle.
     
  10. apa84

    apa84 1st gear


    Ok. Kiitoksia
    Kyselen varmaan myöhemmin lisää tyhmiä
     

Kerro tästä muillekin!