6.2d Vanin alipaineongelmia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tiikeritapaus, 6.9.2010.

  1. Tiikeritapaus

    Tiikeritapaus 1st gear

    Eli mulla on tosiaa -82 g20 vani ja tolla 6.2d koneella. mihkä kaikkeen vaikuttaa jos on alipaine pumpus häiriötä? välillä jarrupoljin menee melkosen syvälle. voiko se johtua siittä? ja sit käsittääkseni noi tuulettimen eri asennot toimii alipaineella? eli siis että mihin se sen ilman puhaltaa ku se ei mene muutaku tuulilasille vivun asennosta huolimatta.
     
  2. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Toi on juurikin alipaineenpuutostauti toi että puhallus menee vaan lasille.
    Jarruista en osaa sanoo. Uudemmissa on ainakin tollanen hydroboost jarrutehostin. Eikä se toimi alipaineella.
    Tutki alipaineletkut.Mutta tod.näk. on alipanepumpusta kalvo antautunut :cry:
     
  3. Tiikeritapaus

    Tiikeritapaus 1st gear

    Millanen homma tuo kalvon vaihto olis? saako sen ihan jostain USA autojen varaosaliikkeestä? missä se muuten sijaitsee se pumppu? jotain vinkkejä vaihtoon?
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jarrutehostin on mallia Hydrobooster, eikä se käytä alipainetta mihinkään. Jos siinä on ongelmia, käytä hakua. Siihen löytyy korjausohjeita. Se (poljin) kyllä käyttäytyy alunperinkin eri tavalla, kuin alipainetehostetussa. Pumppu on ns. "pässin otsassa", kun avaat konekopan. Se on siinä missä bensakoneessa on virranjakaja (jos se on koneen takapäässä). Saa kait siihen kalvonkin vaihdettua, mutta eipä noi uudet pumputkaan enää paljon maksa. Kalvon vaihto vaati muistaakseni melkoista askartelua.
     
  5. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    No senverran voi kai todeta että jos se pumppu löytyy sieltä moottorin etupäästä.
    On yleensä erittäin paskainen.
    Tämän näköinen murikka:
    [​IMG][/url][/img]

    Tässä osina:
    [​IMG][/url][/img]

    Sinne myydään kyllä kalvoa erikseen mutta asennus vaatii pietä näpertelyä.
    Toi peltinen kuori pitää taitella varovasti reunoista auki jolloin kalvo tulee näkyviin tollasen peltituen kera.
    Tosta peltihärpäkkestä pitää sitten porailla käyttöakseli irti jotta saa sieltä sen kalvon helkattiin.
    Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Toiset räkäsee mikillä sen tapin takisin tuohon peltiosaan mutta promies poraa käyttötappiin keskelle reijän ja veivaa siihen jengat ruuvia varten. On sitten "ens kerralla" helpompi ujutella uutta kalvoo paikalleen.
    Vittumoisessa paikassahan tuo pumppu vähän on jos ei saa autoa nosturille. Tupakkia ja reilusti asennusjuomaa niin kyllä se siitä. 8)
     
  6. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Tässä vähän lisäselvitystä purkuun ja kasaukseen:

    [​IMG][/url][/img]
     
  7. nutikka

    nutikka 1st gear

    alipaineista

    pumpun irrotus onnistuu ilman tunkkia aika iisisti,kun pyörittelee jäähdytin rupelaattorin oikeeseen asentoon,eli sen leveemmän välin siihen hollille.pumpun hihnapyörässä on reiät,mistä saapi jatkovarren kanssa pultit auki.laturia ei tarvii kokonaan irrottaa.aikaa menee n.vartti,röökiä menee yksi,ja kaljaa puolikas tölkki.alipaine kellon aukaisussa kannattaa pitää viiltosuoja hanskoja... :rotfl: kalvo maksaa n. 40e.esim.koskiselta saapi.nyt ei riemulla rajaa kun saap cruisella ajaa!!
     

Kerro tästä muillekin!