6.5 td kansipahvien vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mackthehat, 11.11.2008.

  1. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    ostin hiljattain ihan ensimmäisen diisselichevyn.yllättäin alkoi tekemään painetta paisuntasäiliöön.öljyt ja vedet ei ole sekottuneet,kiitos edes siitä.ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin kansipahvit vai?
    joskus olen pikkulohkochevyjen pahveja vaihdellut mut tää diisselijuttu on uutta mulle.
    mitä mahtais olla edessä?
    onkohan jonkun kokemuksia jo jossakin luettavissa ku en o löytäny?
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Kansipaffit ainakin,saattaa olla kannetkin halki.Jokatapauksessa molemmat pahvit vaihtoon ja kannet koeponnistukseen.Korjaamolla olis maksanu pahvien vaihto n.2000€ eli asuin sitten viikon autotallissa.Kuumeniko kone?Mulla syöpyi liekkirengas ilmeisesti lyhyestä ajosta johtuen.
    Tuolla suburban-palstalla majailee tietomiehiä jotka saattaa muistaa millä sivuilla aihetta on käsitelty.
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
     
  3. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Mikä on liekkirengas?
     
  4. tst

    tst Gearhead

    [​IMG]

    Kannentiivisteessä olevat metalliset renkaat jotka suojaa varsinaista tiivistettä,kuvassa kupariset erilliset sorvatut renkaat.
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    eli ne ovat noissa 6.5 D :ssä?
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    kyllpä noita näkee muissakin,esim.dodgeissa,mersuissa yms.
     
  7. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    kansipahvit

    joo ,en meinannu edes alkaa kyseleen korjaamoja.sillä vähän utelin et minkähänmoinen homma on bensakasiin verrattuna.tarviiko purkaa jakopäänkoppa,mites pumppu ja ajoitukset?mitä tosihankalaa?missä voi mokata helposti ym?yläpään sarja jo finnamista tulikin satkulla himaan.
    vähän kynnystä lisää toi myrsky tual ulkoon ku eihän toi vehe mun talliin mahdu.tarvii jotain katosta varmaan....
     
  8. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    kansipahvit

    nii ja ne lämmöt kävi kyl muutaman kerran tapis mut ilman kuormitusta ja laski takas normaaliin saman tien.osasin kyyläillä kun alkoi oireilee sillä et hävitti vettä ensalkuun nostelematta lämpöjä.tonnin ajoin ja lisäilin litran puoltoista.ei pulputtanu paisaris aluks mut eipä tarvinnu ku vetää 230 kilsaa 3 tonnin kärryä ni alko pulputtaa.siin sen näkee,ei nää ja mitään kestä.. heh ...
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Re: kansipahvit

    Jakopäähän,pumppuun ja ajoituksiin ei tarvitse sattua,suutinputket irti ja pumpun päähän ne saa laitettua väärinkin että kannattaa merkata.
    Etupää ilmaan ja pyörät irti niin saa pakosarjojen pultit auki ja turbon klemmarin.Ja kannattaa vaikka ottaa aina välillä kuvia niin ei tarvitse johtojen ja kaikenmaailman tukirautojen paikkoja ihmetellä :rotfl: Ja päästä lohkostakin nesteet pois niin ei tarvitse sitä mäntien päältä ja pulttien reijistä imeskellä.Nivellettyjä räikkälenkkejä jossain vaiheessa kaipailin mutta eihän niitä tietenkään noita kokoja ollut lähistöllä.
    Uudet kannenpultit kannattaa myös ostaa ja niissä oli kierteissä jotain sinistä töhnää mutta laitoin kumminkin teflon teippiäkin päälle kun reiät menee vesitilaan.Työntangot omille paikoilleen ja tarkista että reiät on auki.Pahvit laitoin hiukan paksummat ettei niin ahista jne.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei nyt selvinny mistään että onko vani tai pikkari/subu kyseessä mutta vittumainen homma kuitenkin. Väittäisin että helpommalla pääsee kun ottaa koko patin ylös ja tekee homman kone pukissa!!
     
  11. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    joo -95 subukkahan tää 2500 alustalla ja nelikko.taidan pannuhuonees kuitenki.vanista oon ottanu pois ennenkin.ahastahan se jokatapauksessa on.
     
  12. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subbe / CK topiikki

    Tere!

    Meitä on varmaan ( melkoinen ) joukko kiinnostuneita tuosta homman onnistumisesta ja sen vaiheista tuolla Subbe /CK topiikissa

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 13#1377313

    joten laita inffoa ja ehkä kuviakin miten homma etenee. :odroll:

    Osa näistä sinulle vastanneista onkin tuolla topiikissa aktiiveja...

    ja tervetuloa mukaan sinne itsekin :poff:

    Siellä on asiaa näistä peleistä aika paljon ja lisää kokemuksia ja tietoa pyritään tietysti sinne kokoamaan kaiken aikaa :D

    On sitten aina seuraavalla esim. tuohon hommaan ryhtyvällä helpompi löytää juttu.
     
  13. buick60

    buick60 Gearhead

    kannattaa katsoa lohkon taso,on meinaan itellä tullut vastaan valuvikainen
    lohko missä oli liekkirenkaan kohilla monttu
     
  14. magenta

    magenta 2nd gear

    Re: Subbe / CK topiikki

    Moi

    Pientä kritiikkiä ja ehdotusta tuohon Subbe trediin.
    300 sivua juttua.
    Jos sieltä pitäisi löytää, että mikäs se vesipumpun momentti olikaan,
    niin taitaa jäädä löytymättä... niinkun neulaa heinakasasta tonkis...

    Ihan kiva, että porukat on löytänyt toisensa,
    mutta minusta on kyllä parempi,
    että yksittäiset ongelmat/ratkaisut olis omina juttuinaan.

    Mika

    ps. Mielenkiinnolla jään odottamaan kuvia/juttua kansirempasta =) Tsemppiä!
     
  15. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subbe / CK topiikista

    Tere viellä !

    Noita teknisiä arvoja ja perusjuttuja varten on tuolla topiikin etusivulla linkkejä ja sitten vielä työn alla "wiki"

    http://fsd.log-group.org/

    johon pyritään kartuttamaan ja päivittämään käytännön juttuja ja tietoa . :poff:

    Ja todennäköisesti noiden 300 sivun joukosta on helpomppi löytää juttu,kuin hakukoneen tarjoamien XXXXX sivumäärän ja rajattomien vaihtoehtojen paljoudesta.

    Toki näillä foorumin otsikkojen mukaisilla sivuilla löytyy ehkä enemmän mielipiteitä ja laajempaa osaamistakin,mutta nopeimmin vastauksen todennäköisesti saa tarvittaessa juuri tietyn merkin / mallien harrastajajoukolta. Osa aktiivisista selaa sivustoja laajemminkin ,josko aikaa on...mutta topiikkia tulee varmemmin seurattua ja vastailtua nopeammin. :wink:

    Lähinnä näillä kommenteillani ja viittauksella topiikkiin pyrin uusille (tai niille jotka eivät ole vielä huomanneet aihetta ) Subbe/ CK :n ( & 6,2D ja 6.5 (T)D ) omistajille antamaan vinkin ,mistä voi hakea helpolla "jeesiä" kun homma tökkii syystä tai toisesta. :odroll:
     
  16. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    kansipahvit

    no niin.päivän työt tehty...tuntuu toi homman aloitus vaan siirtyvän ton arkisen aherruksen takia...kiitoksia vaan kaikille vastauksista...tarvii varmaan opetella näitä tietsikkajuttuja et oppii laittaa kuvia tänne...
    zihteerkköhän(vaimo) se on tän vehkeen kanssa joutunu avustamaan....
    koitan laittaa juttua tulemaan kunhan vaan työkiireiltä kerkiääpi edes alottamaan...
    onkohan toi hukkaportti minkalainen akilleen kantapää näis kun tuntui toi ahto siis perstuntumalta heittelevän vähän miten sattuu...ahtopainemittarin jo ostinkin mutta en kerenny asentamaan.se downpipelihavoitus taitais olla helpohko hoitaa tässä samalla...
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben ahdoista...

    Hi!

    94-95 toi säätö on hieman hakusessa. Jos alipainepumppu ei toimi kunnolla ( vaikka tuotaisikin alipainetta) niin saattaa hieman hakea tuo turbon säätö noissa. Tuossa hiljan nimimerkki "kanella" oli itse portissa hieman laittoa ( vuoto ). -96 -> tuota säätö ongelmaa on saatu korjattua ( kello systeemi erillainen ).

    Tuohon säätöön sen kellon tilalle löytyy ( korjaus ) mekaaninen ratkaisu.

    http://www.usdieselparts.com/moreinfo.c ... ncer_92-95

    Näitä on käsitelty tuolla meidän topiikissa jo aiemmin ja siellä voi aina kysyä ( uudelleen ) jos ei löydy vastausta. :poff:
     
  18. voittol

    voittol 2nd gear

    Re: Subbe / CK topiikki

    Samaa mieltä, mielelläni seuraisin kuinka isotpojat rakentelee ja korjaa ,mutta noin iso sivumäärä alkaa olla liikaa. :eek:
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Jeps, kalvo hukkaporttikellossa oli ilmeisesti venynyt koska ei jaksanut pitää hukkaporttia kiinni... kaverilta löytyi käytetty niin taas pelaa hyvin.
    Alipainekelloja ei ihan helpolla googlettamallakaan löytynyt eli sitten vaihtoehto olisi ollut 93:sen tyyliin mekaaninen hukkaportin ohjaus.

    Juu, on tuolta Subbe topiikista hankalaa löytää jotain juttua muiden seasta.
    Muistaisi vaikka laittaa sinne linkin jossain muualla käytävästä keskustelusta vaikka...?
     
  20. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    pahvit

    no niin.työpäivä takana,muksut ties missä,emäntä saunotettu ja lonkeroa kipattu....baariin taitaa vanhat menojalka viedä....tänään aamusta pintasin käyttisvanista takajarrut.rimpuilin rekisterivalon ja kusipojan tulille ,vaihdoin yhden umpion ja hakka suv;t kanssa alle turasin.sit leimalle ja sehän olikin 1.5 tunnin homma ja myöhästyin vartin töistäkin....ei oo ku 1 katsuri....jooo - o ja mun loota muka vuotaa liikaa öljyä...ja etupään alatukivarret väljät....joo ja hommia taas lisäää....jorosen simo saa kyl tiivistää lootan etupään mut itehän se onmuut hoidettava...
    ehkä sitä jo kun työt jatkuu vkl yli kerkeäis alkuviikosta alottaa pahvihommat,...amerikkalaisten kanssa jo 20 tai yli vuotta temunneena eihän tää oo mitään uutta...
     

Kerro tästä muillekin!