6,5 TD nykii...(taas)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vik227, 13.4.2008.

  1. vik227

    vik227 Gearhead

    missähän päin olis tällä kertaa vika:
    kun ajaa myllyn lämpimäks ja pistää tunniks pariks parkkiin ja lähtee uudestaan liikenteeseen niin alkaa kakomaan tuntuu kun joku suutin jumittais mut miten lämpö siihen vaikuttais?

    FSD on uusittu syksyllä, varustettu jäähdytys siilillä ja siirretty maskin taakse, siirto pumppu on myös uusi ja virta kulkee oman releen kautta pumpulle.

    ja ajoneuvohan on 3500 dually -95

    kertokaa viisaammat mikä tätä laitetta vaivaa? (eipä muuten 6,2 kanssa ollu ikinä tälläisia ongelmia)
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 TD

    Hi!

    Katso tuolta meidän Subbe/Pick Up topiikista.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... start=2160

    Siellä käsitelty tämmän 6.5 TD:n juttuja ja varmaan löytyy nopeasti kommentiakin jos sinne jätät kysymyksen. :poff:

    Itsellä meni pari kuukautta nykimisen jäljittämiseen,kun ei antanut vikakoodeja,eikä löytynyt vikaa muuten. Lopulta vaihdettiin ruiskupumppu ja vika korjaantui. :D
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Ohjeistusta rapakon takaa, aina ensimmiseksi vaihda polttoainesuodatin, ihan sama koska vaihdoit sen viimeksi.
    Seuraavaksi tutki sahkot, akunnavat, maapisteet, tulipellista loytyva virranjakopiste. Putsaa jne ne.
    Toimiiko siirtopumppu, oikeasti ja varmasti, oletko mittarilla testannut kanssa?
    Taman jalkeen sitten ruiskupumpun ja FSD:n kimppuun.

    Onko FSD jaahdytyksessa kiinni 23lb-in voimalla, jos ei niin saattanut ottaa lampoa itteensa.
    Jos purkaa FSD:ta niin kannattaa loysata ne trankun pultit ja kiristaa takas (siis trankun, ei jaahdytyksen), auttaa joissakin stanadynen palikoissa.
     
  4. vik227

    vik227 Gearhead

    joo kiitti vinkeistä pitää koittaa viikonloppuna perehtyä asiaan tarkemmin.

    jos ei rupee muuten pelaamaan nii pitää vissiin kammeta tallin nurkasta 6,2D nokalle nii loppuu nikottelu... :wink:
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 Diesel

    Noo ... näissä on omat pienet juttunsa ...kunnes tulee sinuiksi niiden kanssa.

    Eihän tuo mitään uutta ole. Eli aina kun tekniikka muuttuu,niin menee aikansa ennen kuin opitaan uudet jipot. Hieman helpommaltahan tuo tuntui noiden pääsääntöisesti pelkästään mekaanisten versioiden ( 6.2 D ) kanssa,mutta kyllähän niidenkin kanssa on aikansa takuttu.

    Mitenkähän sitten on asiat,kun nämä nykydiesselit (sähköohjatut yhteispaine ruiskut jne. ) tulee samanikäisiksi. :eek:
    On kai niissä nyt jo uutenakin ollut ongelmia kotitarpeiksi ... ai niin ne kyllä pääsääntöisesti täytyy viedä merkkikorjaamoon , eli niissä auttaa yleensä vain paksu lompakko :lol:
     
  6. vik227

    vik227 Gearhead

    nii onhan niitä vikoja joka vehkeessä, on vaan tottunu vuosien saatossa luottamaan näihin GM:n tekemiin laitteisiin tämä on ensimmäinen peli missä on tälläisia "piilo" vikoja...

    tuli mieleen et voisko tossa uudessa FSD yksikössä olla vikaa ku oireet on aivan samanlaisia ku vanhalla FSD:llä tämä uus on siirretty vas akun etupuolelle ja varustettu jäähdytys siilillä et ei pitäs olla ainakaan liian kuumassa,eikä oo ollu käytössä ku vajaa puol vuotta,mut ota näistä selvää...
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    PMD/FSD

    Tere taas.

    Tietenkin sekin on mahdollista,mutta epätodennäköistä. Kuten jo aiemmin totesin,niin näitä juttuja on veivattu tuolla Suburban foorumilla,jonka linkitin.

    Ideana tuossa on ,että saadaan tällaisia ongelma tilanteita ja niiden ratkaisuja yhteen topiikkiin. Voi siten helpottaa jotakuta toista myöhemmin. kun tulee epämääräisiä oireita "työkaluun". :poff:
     
  8. blueflame

    blueflame 1st gear

    mistä hommasit FSD:n ja vermeet, menikö minkä verran jenejä?
     
  9. vik227

    vik227 Gearhead

    FSD:n ja jäähdytys siilinhommasin rautakummulta, fsd makso muistaakseen jotai 450 uutta rahaa...

    yleensä oon hommannu kaikki osat noihin amerikan ihmeisiin western partsilta tai racers placelta noissa firmoissa on palvelu pelannu aina asiallisesti.
     

Kerro tästä muillekin!