'60 Chevrolet Impala HT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 25.2.2015.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Hienoja projektikuvia upeasta Impalasta. Eikö enää ole "muodissa" laittaa kuparitahnaa tms. jarrurempan yhteydessä?
     
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset kannustuksesta!

    Mä ainakin laitoin kuparitahnaa pariin paikkaan. Lähinnä tuohon säätöruuvin kierteisiin laitoin kuparitahnaa. Tuolla tavalla kuulemma on vanhoilla jarruilla menty vuodesta '88 niin ehkä se nytkin pelittää tuolla tavalla. 8)

    Köh köh kun tuo kitti pölyää kamalasti, mutta onneksi kohta alkaa olla suhteellisen suorat takakaaret...
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Laitanpa pari hätäistä tilannekuvaa tähän väliin. Jarrurummut suihkaisin mustaksi ja laitoin paikalleen, niin ei mene tuo hiomapöly jarruihin. Sitä pölyä nimittäin sitten riittää...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Kyljet alkavat molemmat silenemään sitä tahtia, että kohta pääsee suihkaisemaan ohuesti jotain spraykitin tai pohjamaalin tapaista paljastamaan jos jostakin tarvii vielä siloitella. Mutta uskoisin, että suhteellisen hyvät nuo alkaa kohta olemaan. Kuvat on nyt näköjään vaan apukuskin puolelta.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ovenvälikin alkaa pikkuhiljaa saada muotoa. Tuolta välistä on vaan pirun ikävä hioa.

    [​IMG]
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Tänä iltanahan sitä pääsikin jo suihkaisemaan kuskin puolelle ohuen kerroksen spraykittiä. Helpottaa kummasti kun tuo paljastaa kaikki isommat epätasaisuudet ja peittää pienimmät. Tähän asti ainakin näyttää kohtuuhyvältä, eli paria kohtaa lukuunottamatta alkaa olemaan aika sileä. Mutta toki huomenna näkee vasta lopullisen tuloksen. Ei tuossa silti isoja vikoja pitäis olla.

    Ei siis muuta kuin vähän sanomalehteä suojaksi ja suihkimaan:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja kohtahan saman operaation pääsee tekemään apukuskinkin puolelle...
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Hiontapölyn laskeuduttua apukuskinkin puoli näytti sen verran sileältä, että suhautin ohuen spraykittikerroksen pintaan. Helpottaa taas bongaamaan isompia virheitä ja peittämään pienimpiä...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nämä tän puolen kuvat ei ole taas mitään huippuja, mutta minkäs teet kun ei ole tilaa ottaa kuvia juuri tuon kauempaa...

    Kuskinpuolella spraykitti paljasti muutamia pikkuvikoja, jotka kittailin piiloon. Nämä oli lähinnä pikkureikiä tai pieniä naarmuja jotka oli jäänyt epähuomiossa siloittamatta. Kuvissa olen hionut nyt tuon kaaren veden kanssa sileäksi kaikinpuolin, ja tarkoitus olisi huomenna vetäistä ohuesti pohjamaalia tuohon ja jos kaikki näyttää hyvältä, listat irti ja koko punaiseksi maalattava alue sitten vaan pohjamaaliin.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Renkaat on nyt myös tilattu. Eteen tulee 225/75/15 valkosivut ja taakse mustakylkiset 255/70/15.
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Edellisten kuvien jälkeen kuskinpuoli sai hieman lisää pohjamaalia ja vielä kevyen hionnan, samanaikaisesti kun kittailin apukuskinpuolelta vielä pari pikkukoloa umpeen ja samalla kylkeen tuli uudet listanreijät muutamaan kohtaan, kun korjauspellissä ei niitä alunperin ollut. Tämän jälkeen vaan teippailin piiloon alueet joita en halua maalata, kiitokset faijan duunikaverille joka lainasi tuota ruskeaa paperia, kun oma rulla pääsi loppumaan '74 Chevellen kanssa pari vuotta sitten.

    Niin ja älkää kertoko kellekään, mutta ovet peitin mutsilta lainatuilla pussilakanoilla. :oops:

    [​IMG]

    Sitten vaan pohjamaalia suihkimaan ja tulokseen täytyy olla tyytyväinen, seuraavana oliskin sitten operaationa maalata punaista noihin, jota ennen kumminkin täytyy teipata vielä hieman lisää suojapaperia tuohon.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tänään kiikutin faijan kanssa palan vanhaa kylkeä maalikauppaan, joten kohta olisi maaliakin olemassa tuota varten... Etukumit tuli kanssa, 225/75/15 Radial valkosivukumit. Noi näyttäisi olevan aikalailla sopivat tuohon eteen, eli tarpeeksi korkeaprofiiliset. 8)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Hienoa pukkaa! :)
    Mistä tilasit renkaat?
    Mitkä tulee takakumeiksi?
    Löytyikö jotkut sopivan vanhanaikaisen näköiset?
     
  8. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitoksia! :D

    Nuo etukumit tilasin tuolta: http://www.vannetukku.fi/n605-toursport-valkosivu-p-44084.html

    Tulivat melko nopeaan, kun löytyivät varastosta ja kuljetettiin oikein kotiovelle.

    Taakse tulee 255/70/15 kumit, joissa valitettavasti toisella puolella on jotkut valkoiset tekstit, mutta ei auta muu kuin kääntää ne sisäänpäin. Saa nyt nähdä miltä ne näyttää kunhan saapuvat, mutta ainakin kuvassa ne näyttivät kohtalaisilta.

    Parin viime päivän aikana haalittua tavaraa:

    Taakse 15X8 peltivanteet. Eilen hioin kevyesti tuon pohjamaalipinnan, joka noissa on ja tänään pääsee suihkimaan mustaa pintaan.

    [​IMG]

    Ja Hedman Heddersin pakosarjat tuli myös. Noista pitää vaan poistaa maalit ja viedä ne johonkin pinnoitettavaksi hopeanvärisellä pinnoitteella ennenkuin noita voi asentaa. Täytyy siis alkuun katsastaa noilla nykyisillä vaikka putket melko rapeat onkin...

    [​IMG]

    Viikonloppuna olis tarkoitus maalailla...
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Nyt löytyi etuvanteetkin tähän, nuo ovat siis Cragarin 15X7 Chrome Smoothiet (Tai mitälie siinä paketissa nyt lukikaan) mutta melko lähellä ovat Chrome Reversejä kunhan ne kapselit jättää tuonne hyllylle.

    [​IMG]

    Takarenkaatkin tuli tänään. Koko oli siis se 255/70/15 ja tämä puoli jossa ei ole noita valkoisia tekstejä, näyttää aika hyvältä ja profiiliahan on nyt tarpeeksi. 8)

    [​IMG]

    Samalla kun toi kamera nyt oli taskussa, niin nappasin oikein kuvan kun suhautin takavanteet sisäpuolelta mustalla:

    [​IMG]
     
  10. raggare

    raggare Gearhead

    Tästä tulee kyllä niin tyylikäs laite kesäksi.
    Onko suunnitelmissa jotain tarroja/tekstejä kylkiin?
     
  11. bootsi

    bootsi Gearhead

    Gasser lookkia tulee.... :D
     
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitos!

    Ei ainakaan näin alkuun ole tekstejä suunnitelmissa, kun ei ole oikein osaamista alkaa tuollaisia maalailemaan. Tarrat taas ei oikein sopisi tyyliin. Saa nähdä jos siihen joskus ilmestyy joitain tekstejä... :D

    Ei oikeastaan ihan Gasser-lookkia vaan ehkä enemmänkin vähän hillitympää Junior Stock-lookkia. :D Vaikka toki jotkut Gasserit erosivatkin melko vähän Stockereista. 8)


    Tänään Tampereen Swapin sijasta pysyttelin tallissa ja teippailin koko keulan piiloon ja samalla piti suojailla hieman lisää noita hyllyjä sekä toki roudata isompia irtokamoja pihalle.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sitten eilen hakemani maalit esiin ja sekoittelemaan kovettimia ja ohentimia maalin sekaan. Kiitokset Car Paint Centerin Ripalle ohjeista, sekoitussuhteet tuntui onnistuneen, oli oikein ilo maalata kun maali levittyi hienosti kun ruiskunsäädötkin löytyi suht nopeasti. Värisävy näyttäisi, ainakin näin juuri maalattuna, olevan erittäin lähellä tuota vanhaa punaista. Maali levittyi tosiaan hienosti ja pinnasta tuli senverran hyvä, että tyytyväinen saa olla.

    Päivän urheilukin tuli suoritettua, kun apukuskinpuolen maalauksen jälkeen ovea ei voinut laittaa enää kiinni, ja koska tilaa ei ole, ainoa tapa päästä oventakaa pois oli ryömiä sen alta. :lol:

    Tossa pari hätäistä kuvaa kuskinpuolelta:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tää oli mun eka maalauskerta kun ruutalla värjäsin autoa, aikaisemmin olen vaan maalaillut spraylla pienempiä alueita (Kuten esimerkiksi noi Chevellen mustat osat) ja täytyy sanoa, että ei tuo nyt niin vaikeaa ollut kuin mitä monesti kuulee puhuttavan. Toki Show-maalaukset onkin sitten asia erikseen... :lol:
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hyvää tuppaa tulemaan!
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On hyvännäköstä tekemistä :)
     
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset! Ihan tyytyväinen noihin täytyy kyllä olla, etenkin kun ekaa kertaa tällaista operaatiota tein.

    Ajattelin tänään napata pari parempaa kuvaa, mutta eihän se ihan onnistunutkaan, ei tuo kuskinpuolen maalipinnan kiilto oikein välittynyt yhtä hyvin kuin edellisissä kuvissa vaikka se ei sen himmeämpi ole kuin edellistenkään kuvien aikaan. Nyt ei tosin toi työvalo ollut päällä kun se jäi apparinpuolelle, kai se sitten jotain vaikuttaa.

    Joka tapauksessa valkoisen raidan peittäneet paperit on otettu nyt irti ja Perjantaina oli tarkoitus maalailla raidat kylkiin. Nyt täytyy antaa kumminkin tuon maalin kovettua rauhassa, niin ei tule mitään ylläreitä sitten...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Takavanteiden ulkopuoletkin sai mustaa pintaan. Lakka puuttuu vielä:

    [​IMG]
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo kantsii rauhassa antaa kuivua, vähänkö vituttaa jos tulee maalarin teipin mukana tuore maali :D
     
  17. 1320

    1320 Gearhead

    Joo saattaa olla että tuon jälkeen voisi hieman kyrsiä... :lol:
    Kyllä tuo varmaan kestäisi teippauksen päivää tai paria aikaisemminkin, mutta ei viitsi riskeerata, etenkin kun tuon jälkeen ehtii vielä hyvin pestä käyttiksen Stadin Cruisingia varten ja kurvata paikalle... 8)
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Nuo teippaukset, jotka rajaa uutta maalia, kannattaa repiä pois ASAP!!!
    Ettei maali ehdi kovettua teipin päälle, jolloin joko teippi lähtee vaan palasina, tai maalikin lohkeaa teipin mukana irti.
    Teippi kannattaa vetää irti uuden maalin suuntaan, tai puolelle.
    Eli tuo uuden maalin yllä oleva teippi revitään alaviistoon.
    Saattaa muuten repiä sitä maalia mukanaan.
    Maalasin joskus sun ikäisenä käyttis Volvo 242:n kahteen kertaan kun teipit vähän irrotti maalia...
    Hienolta näyttää tähän mennessä!!!
    Uuudessa maalissa onkin aina sellainen "hullun kiilto" joka yleensä vähän himmenee parissa päivässä.
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Joo luin kanssa jostain, että teipit pitäisi poistaa aika pikaisesti maalauksen jälkeen, mutta ajattelin, etten viitsi pölyttää niin paljoa konttaamalla useaan kertaan apukuskinpuolen oven alta teippejä irroittamaan, niin jätin tämän vaiheen myöhemmäksi. Ei tosin ollut eka kerta, kun tein tässä järjestyksessä ja vielä ei ole koskaan maalia lohkeillut, eikä onneksi nytkään. :D

    Tuon valkoisen kanssa teipit saakin repäistyä pois sitten nopeammin, kun oven voi laittaa kiinni kummallakin puolella.

    Ja ehdottomasti kiitokset tästä vinkistä! Pysyy mielessä ainakin kun tuon valkoisen maalaa. 8)
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    Tänään suihkin valkoiset raidatkin kylkiin kunhan ekaksi teippailin punaiset piiloon. Tuohon pintaan voi olla kyllä ihan tyytyväinen ja teippien poisrepimisen jälkeen huomaa, että maalin värisävyt ovat todella lähellä vanhoja niin punaisen kuin valkoisenkin osalta, vaikka kuvissa vanha punainen pinta on hieman pölyinen ja näyttää vaaleammalta... Nyt tarvii vaan listankiinnikkeet jostakin ja takavanteet pitää lakata. Toki näiden lisäksi on jäljellä vielä paljon pikkujuttuja, mutta noi on nyt päällimmäisenä To Do-listalla...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!