'60 Chevrolet Impala HT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 25.2.2015.

  1. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tekemisen meininki.Itselläkin on tapana poistaa teipit mahdollisimman pian...
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

  3. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset! Kyllä noi teipit lähti tosiaan paremmin irti kun ne otti pois ennen maalin kovettumista. Täytyy muistaa tämä jatkossakin.

    Ja Nippeli-Tepon valikoimaa on tullut paljon selattua niin Swapeissa kuin nettisivuillakin. Ihan sopivia en löytänyt FHRA Swapista viimekuussa, mutta nettisivuilta löysin muutamia, jotka näyttivät melko sopivilta. Mutta listankiinnikkeistä lisää hieman alempana. :D

    Jotain on taas tapahtunut. Valot eivät toimineet jostain syystä, mutta onneksi vika korjaantui hieman johtoja herkistelemällä. Kaikki muut valot toimi hienosti, mutta toinen pitkänvalonumpio ei pelittänyt.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vaihdoin noi pitkienumpiot sitten uusiin, niin alkoi kaikki valot palamaan.

    [​IMG]

    Renkaat ja vanteet kiikutin myös rengasliikkeeseen, ja kun sain ne takaisin, niin pakkohan ne oli laittaa paikalleen. Ainoat ongelmat tuli oikeastaan takakumien kanssa, niissä kun on kokoa sen verran, että piti nostaa autoa ylöspäin rungon alta, ottaa takaiskari irti ja laskea perää alaspäin, jotta kumi mahtui jarrurummun ja korin väliin. Apukuskinpuolella korjauspelti oli vielä hieman erimallinen kuin alkuperäinen lokarinkaari, eikä rengas siksi mahtunut, niin piti rälläköidä tuo pellin etuosa samaan muotoon kuin kuskinpuolellakin. Olishan tuo pitänyt huomata jo ennen, mutta tuon operaation jälkeen pyörät sopii paikalleen ja mahtuvat pyörimään hyvin.

    [​IMG]

    Sitten auto käymään ja ulos, niin mahtuu ovet aukeamaan ja muutenkin rakentelemaan hieman paremmin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Ja ne listankiinnikkeet... Motonetistä löysin sattumalta sopivankokoisia muovikiinnikkeitä, jotka näytti siinä pussissa ainakin toimivilta. Ihan sellaisenaan ne eivät pysyneet listan sisällä, vaan niiden kanta oli hieman liian kapea. Mutta ohuista prikoista viilasin sopivankokoiset niin, että ne mahtuivat listan sisään, ja pujotin muovisen kiinnikkeen läpi tästä prikasta. Tämän yhdistelmän kun tunki listan sisään, niin nyt nuo kylkilistat tiivistyvät koriin erittäin hienosti, ja luulisin etteivät edes rämise niin pahasti kuin ennen.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Leimalle on varattu aika huomiseksi...Saa nähdä kuinka käy. [​IMG]
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Tuohon vielä maalipinnan kiilloitusta +kromiosat niin jo on vimosen päälle.
     
  5. EVO X

    EVO X Gearhead

    Tuota noin, mikä idea on tuossa sekarengastus vanteistuksessa? Onko taakse kenties tulossa skirtit vai mikä meininki?
     
  6. BB_MOPAR

    BB_MOPAR 1st gear

    Taitaapi olla tuo junior stock style. kyseessä tässä. pilaamattä ite autoa. Mutta hieno laite minusta...
     
  7. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitos!

    Maalipinta kaipaisi kyllä jotakin kiillotusta/myllytystä, mutta tulin siihen tulokseen, että lienee parempi tyytyä vain vahaamiseen, nimittäin monissa paikoin maali on hieman päässyt kuplimaan vuosien saatossa (Maalattu Texasissa 1988), niin saattaa olla että niiden kuplien kohdalta tulee pohjamaalit esiin. Uutta maaliahan tuo toki kaipaa joskus...

    Sekarengastus tulee juurikin tuolta Junior Stock kilpureista, joissa osassa oli edessä valkosivukumit ja takana mustakylkiset slicksit. Toki monissa oli myös valkoiset tai mustat molemmissa päissä, mutta itse tykkään tästä kombinaatiosta eniten. Skirtsien ystävä en ole, eli niitä ei ole tarkoitus laittaa. :D
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Tuo sekarengastus JrStockiin juontaa siitä, että kuskit ajoivat noilla autoillaan päivittäin ja heittivät sitten kisaan sliksit taakse.
    Sliksit olivat usein ihan vaan mustilla perus peltivanteilla. "Katukäytössä" saattoi olla vaikka kromivanteet ja valkosivut molemmissa päissä, tai mihin kullakin oli varaa. Vaikka valkoiset vanteet ja pölykapselit, valkosivurenkailla. Toi sun auto on vähän niin kuin "as raced" muodossa, kun on kromit/valkosivut edessä ja takana "sliksit" mustilla. Se on hyvä noin, vastaa hakemaasi tyyliä! :)
    Muistuu oma nuoruus -90 luvulla mieleen, kaverin ElCaminossa oli jotkut kromivanteet ja viikonloppuisin WCSC-kisoihin laitettiin sliksit mustilla peltivanteilla alle. Autolla ajettiin Vaasasta Kalajoelle tai Poriin tms. kisoihin. :lol:
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Siinähän se syy tulikin miksi osassa Jr Stock kilpureista olikin näitä sekarengastuksia. :) Tätä tosiaan oli tarkoitus alusta asti hakea, ja täytyy sanoa että rengas ja vannepuoleen täytyy olla todella tyytyväinen, nuo näyttävät juuri sopivilta tuossa kopassa mun silmään.

    Monesti muuten itse tykkään katuautoista juuri silloin eniten, kun ovat radalla ja takana on ne slicksit peltivanteilla. Se vaan sopii niin moneen autoon, mun mielestä ainakin. Ja siinä on tyyliä kun pyyhkäisee kisoihin ajamalla. 8)


    Eilen illalla vielä jarrujen hienosäätämisen lisäksi täytyi saada pissapoika pelittämään. Hetken pähkäilyn jälkeen selvisi, että suuttimet olivat tukossa, joka korjaantui paineilmalla. Sitten täytyi pestä talven pölyt pois tuosta ja tuossa pari kuvaa kuivaamisen jäljiltä. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että näissä kuvissa maalipinta näyttää paremmalta kuin livenä.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Tänäaamuna sitten suunnaksi leimakonttori ja kuten edellisilläkin kerroilla eri autojen kanssa, täytyy kiittää taas Kehän Autokatsastusta asiantuntevasta ja asiallisesta palvelusta. Pari korjausta täytyy tehdä, mutta mitään suurta vikaa ei autosta löytynyt, joten leima tuli paperiin. Tänään tulikin sitten hieman ulkoilutettua tätä ja kyllä siinä oli hyvät fiilikset kun pääsi kurvailemaan vaikka jossakin kohtaa ruostekorjauksia meinasi hieman hirvittää... :lol:

    Tuossa pari harmaata kuvaa harmaalta päivältä.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. MAZA96

    MAZA96 1st gear

    Onnea leiman saannista! 8) On se vaan aivan saakelin tyylikkään näkönen tolla vanne/rengas valinnalla. Hirvee jenkkiauto kuume on iskeny ja ei helpota yhtään kun kaverilla on tällanen Impala. Onneks on toi persaukisen euro jenkki millä pääsee edes sinne päin fiilistä. :lol:
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvälle näyttää. :D
    Tohon kävis hyvin semmoset putket sulkuläpillä jotka tulis tuosta etupyörän takaa pihalle.
     
  12. fairlane 66

    fairlane 66 3rd gear

    Komea peli!aika hyvin istuu tuo seka vanne/rengastus.
     
  13. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Komppaan tätä... Jes.
     
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitoksia!

    Rengas ja vannepuolesta tykkään kovasti itsekin, sopii juuri hyvin auton alle ja täyttää kaaret sopivasti kun kumeissa on tarpeeksi profiilia.

    Masan Rekord on komea laite myöskin ja mukava oli olla takapenkkiläisenä Lahden Cruisingletkassa viimekerralla. :wink: Mutta eihän se toki ole ihmekään kun vanhasta GM-tuotteesta on kysymys. Ensikuussa kun on liikkellä tällä, ja luultavasti apukuskinpuoli sohvasta on tyhjänä (Tai saa nyt nähdä jos faija innostuu lähtemään mukaan) niin sulla on mahdollisuus päästä ihmettelemään Impalaa sisältäpäin.


    Nuo pakosarjat jotka tähän on jollakin aikavälillä tulossa, niin nehän loppuvat tuohon etupyörän takapuolelle sillätavalla, että päät osoittaa mukavasti sivuille. Itse putket tulee olemaan lyhyet ja helposti irroitettavaa mallia sitten. 8)
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Se näyttää noissa ulkokuvissa, tuolla rengastuksella, ihan siltä kuin "istuisi" jo valmiiksi takarenkaidensa päällä! :)
    Ihan niin kuin tuollaisen pitääkin, valmiina taistoon tuimaan!!! ;)
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    Tuo on totta, ja mun mielestä tuo on kanssa nyt hyvin ryhdikkään oloinen. Vielä jos ensitalvena laittaisi eteen hieman jäykemmät jouset, niin saisi nokkaa aavistuksen ylöspäin, niin sitten tuo stance olisi mun silmissä juuri sopiva. Ja en siis meinaa mitään radikaalia keulan nostoa, vaan melko maltillisesti sitä voisi hieman kammeta ylöspäin.

    Tuossa vielä pari kuvaa lisää nyt kun auto on liikenteessä. Onhan sillä tullut jonkinverran ajeltua ympäriinsä ja hauskaa on ollut jokaisen kilometrin edestä!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaahas. Tää tulikin hetki sitten vastaan... Hieno peli. 8)

    T: Valiantti-miäs :wink:
     
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Äh, tyttöjähän tolla pitää ulkoiluttaa...!

    Kieltämättä toimii hyvin toi luukki sekarengastuksella, paremmin kun odotin! Jotain aikakauteen sopivia kisatekstejä se kyllä kaipais...
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Joo kattelinkin että taisit olla sinä kun niin siistinnäköinen Valtteri tuli vastaan 8) . Ainoa vaan, että meikäläisellä kesti hetki moikata takaisinpäin, taisit olla jo kohdalla kun tajusin nostaa tassua. :oops:

    Heh heh, mistäs mä sellaisen nyt tähän hätään löydän tuohon apparinpuolelle... :lol:

    Hauska kun tuota sekarengastusta vierasti lähes kaikki kun katselivat aina kieroon sen jälkeen kun kerroin, minkälaiset kiekot alle tulee, ja jopa faija lukeutui tähän joukkoon (Terveisiä vaan) :lol: . Nyt kumminkin suurin osa on ilmaissut tykkäävänsä.
    Kyllä tuohon joitain tekstejä voisi jossakin välissä suunnitella. Pitäis vaan ensin opetella maalaamaan ne. :wink:
     
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    On kyllä komea Impala. 2-vuotias poikakin totesi ohi kävellessään, kun selailin noita kuvia "Hieno auto" ja jatkoi matkaansa.
     

Kerro tästä muillekin!