'60 Chevrolet Impala HT

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 25.2.2015.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ja löytää aina kotiin ko seuraa kaistan keskellä olevaa öljyvanaa:poff:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Kaasariksi valikoitui Rochester Quadrajet. Joku saattaa ihmetellä kaasarivalintaa, mutta Quadrajet on oikein säädettynä hyvä kaasari ja sen sielunelämä on jotenkuten tullut tutuksi. Lisäksi tämä sattui löytymään jo valmiiksi hyllystä, tämä on siis kilpurin vanha kaasari...
    [​IMG]
    Bensalinjan lähtö osoittautui kuitenkin ongelmalliseksi, kun kaasariin sopivaa liitintä ei löytynyt mistään. Kierre taitaa olla kokoa 1", eikä sen kokoisia liittimiä näyttänyt puissa kasvavan... Lopulta Loimaalla US Centerin rompetorilla/loppuunmyynnissä tärppäsi, kun bongasin hyllystä likaisen sähkö-Rochesterin, jossa oli tarvitsemani liitin. Kaasari ei ollut kallis, niin ostin pois ja sain siitä tuon liittimen joka on kuvassa kaasarin edessä...
    [​IMG]
    No nyt oli sopiva liitin kaasariin, mutta bensaputken liittimen ja tämän kaasarin liittimen väliin piti löytää vielä adapteri jostain. Tämäkään ei ollut ihan helpoimmasta päästä löytää, mutta Nippeli-Tepolta sellainen löytyi ja tilasinkin samalla pari kappaletta noita varastoon. Samasta osoitteesta löytyi myös kuparista bensaputkea.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja miksi halusin bensaputken pumpulta kaasarille, kun letku olisi tietysti ollut sata kertaa helpompi ratkaisu? No, halusin tuon lasikuvulla olevan bensasuodattimen laittaa tuohon välille. Kyseinen suodatin on pyörinyt Impalan osalaatikossa 30 vuotta, ja nyt se vihdoin pääsee käyttöön. Kuvassa pitäisi olla aikalailla kaikki bensaputken tarvikkeet...
    [​IMG]
    Bensapumppu piti myös putsailla. Aika törkyinen se oli:
    [​IMG]
    Putsailin sen huolellisesti ja kiillotin hyvin pikaisesti rätillä ja Mothersilla. Koneella tuon olisi saanut tietysti kunnolla kiiltämään, mutta ei tämä mikään näyttelyauto ole - tämä riittää mulle...
    [​IMG]
    Ja samalla laitoin bensapumpun ja öljyputken molemmat paikalleen, niin irto-osat väheni taas parilla.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies, esmi, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Jummijammi

    Jummijammi 2nd gear

    Tosta öljyntäyttöputkesta.. miten lähti irti, miten kiinnitys tapahtui ja mikä oli käytetyn väkivallan määrä? Eikai siellä mitään tiivistettä ole välissä
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Ei ole tosiaan tiivistettä välissä, ainoastaan tiukka sovite imusarjassa olevaan reikään. Vanhasta imusarjasta en alkanut repimään putkea irti, kun oli epäilys, että saako sitä enää ehjänä irti, joten irroituksesta mulla ei ole kokemusta. Veikkaisin, että paras keino siihen varmaan on naputella "sisäpuolelta" putki ulos kun imusarja on irti.

    Tämän uuden putken asennus hoitui helposti, puuklapi väliin ja vasaralla naputteli putken paikalleen. Eli asennukseen ei ainakaan tarvittu väkivaltaa.:odbiggrin:
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Hienoa työtä, osat ja asennukset aikakauden mukaan :odcool:

    Ovathan ne AN-letkut ja AN-liittimet kauniita uuden kiiltävän kaasuttimen kanssa, mutta jotenkin tämä tapa tehdä näyttää paremmalta tässä autossa ja veikkaan että toimii yhtä hyvin.
     
    LPV ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!