'62 Cadillacin Hydramatic ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Neuvos, 11.7.2006.

  1. Neuvos

    Neuvos 1st gear

    Ongelmana seuraava: Vuotaa öljyä turbiini koteloon ja pitäs kattoo mikä vikana-->todennäköisesti stefa, mutta turbiini ei lähde irti.

    Pitäisikö turbiini/momentinmuunnnin hässäkän irrota sovinnolla vetämällä?
     
  2. ERT2

    ERT2 1st gear

    Eiköhän sen pitäs, mutta jos stefa on syönyt turbiinin kaulaan syvän uran niin saattaa olla tiukassakin...
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Hydramaticin turbiini EI irtoa kokonaisena vetämällä. Se pitää purkaa. Sisältä löytyy muutama lukkorengas.
     
  4. Neuvos

    Neuvos 1st gear

    Meinaatko että osia öljypohjan kautta irti ja sitä rataa?
    Voiko näissä olla vuosimalli eroja?

    Räjäytyskuva helpottaisi kummasti.

    Taitaa ens viikon torstaina ajella morsio ja sulho Mustangilla Fleetwoodin sijasta.
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Turbiini irti vetolevystä ja vaihdelaatikko irti autosta. Laatikko painaa kuin Saddamin synnit. Sitten turbiinin etukannen kehän mutterit auki ja kansi pois. Sieltä alkaa sitten löytyä akselilta lukkorenkaita ja sisuskalut lähtevät vetämällä pois sitä mukaa kun lukkorenkaita aukoo. Sen jälkeen pääset käsiksi kytkinkopan pultteihin. Stefa on kytkinkopan pohjalla.
    Tiivisteet, kuten kannen iso o-rengas, kannattaa varata jo valmiiksi.
    Öljypohjaa ei tämän rempan takia ole pakko avata.
    Homman tekee muutamassa tunnissa, mutta silloin se vaatii rutiinia ja tolkuttoman hyvät vehkeet.
     
  6. Neuvos

    Neuvos 1st gear

    Kiitos vinkistä Sami

    Mä luulin että hammaskehä on niillä pulteilla kiinni eikä muuta. Sitä o rengasta täytyy alkaa sitten jahtaamaan jostain. Kuulemma tulee satsissa mukana mikä maksaa sen cirka 400€. Joutunee sitten keksimään mitä tekis sen suhteen.

    T:Neuvos
     
  7. pasim69

    pasim69 1st gear

    SamiL tuossa jo mainitsikin että hydramatic on painava kapistus. Kotitallikonstein en kyllä lähtisi ottamaan laatikkoa pois en ainakaan yksin, painaa se niin paljon. Tosi hyvät apulaitteet täytyy olla jos turvallisin mielin lähtisin sitä alakautta irti ottamaan. Tää stefan vaihto ei oo mikää iso homma mutta kannattaa pistää tarkasti muistiin osat kun lähet turbiinin päästä purkamaan. Osien suhteen kannattaa tsekata www.usapartssupply.com
     
  8. Neuvos

    Neuvos 1st gear

    Joo laatikko on jo irti, painava se oli ja pari ilkeää pulttia konehuoneen puolella. Nosturilla se oli melko kätevä ottaa irti pöytää, vannetta kakkosnelosta yms apuna käyttäen. Pitää nyt sitten illalla kattoa mitä se on syönyt. Auki seon otettava kun fluideja tulee litran viikossa ulos.

    Stefa mulla jo on hankittuna, mutta se O-rengas vielä, pitänee toivoa että se on kuosissa tai sitten joutuu odottelee kasausta.

    T:Neuvos
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa on kahta erikokoista stefaa!! Ja sellaisen renkaan saat todennäköisesti paikallisesta laakeripuljusta. Alkuperäinen on 4-kantti mutta sen voi korvata O-mallilla.
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sitten kun kasaat sitä, katso, että turbiinin kansi tulee oikein päin! Ohjaintapeilla on vain pieni paksuusero. Laita tarkasti merkille kaikkien päittäisprikkojen ja muiden semmoisten paikat ja pidä laatikkoa häntä alaspäin purku- ja kasausvaiheessa, niin pysyvät sisuskalut paikoillaan.
     
  11. Neuvos

    Neuvos 1st gear

    Juu nyt on stefa vaihdettu. Kulunut se olikin mutta ei revennyt tai murtunut kuten odottelin. Onnistu se purku ja kasaus so far tietokonejepeltäkin. Digikamera oli apuna jolla otin kuvia samalla kun purin niin oli sitten näppärä kasatakin.

    Tuota kansi juttua mietinkin ja säkällä vetäsin merkin turbiinin öljynpoistopropun kohdalle, kun siitä oileja poistelin. Pitäis saada siten myös oikealle kohdalle.

    Huomenna vielä mentävä O-rengas kauppaan ja koetettava ettiä korvaavaa tavaraa. Se rengas oli kyllä aika huonossa jamassa mutta en usko että se siitä oli sitä öljyä työntäny. Vuoto oli luokkaa litra per viikko.

    Öljypohjassa ei ollu sakkaa paljoakaan sellanen 0,jotain paksu filmi. Takapään kannatin kumi hässäkkä ihan ruvella, mutta en aio sitä nyt dusata kuntoon sen aika myöhemmin.

    Näillä näkymin saa morsio, joka jo pikkulikkana oli ollu autossa kyydissä, haluamansa auton häihin.

    Kiitokset avuista. Käkkylä foorumilta sitä ei löytynyt.

    Nyt on kuvat vaikkapa purkuohjeen tekemiseen.

    T:Neuvos
     

Kerro tästä muillekin!