-62 Faikkuun levyt eteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bootsi, 14.9.2008.

  1. bootsi

    bootsi Gearhead

    Jarruja pitäis päivittää uusiksi, ja muutenkin etupäätä.
    Mutta just tähän vuosimalliin ei oikein löydy valmista satsia, toisin kuin pikkaisen uudempiin Faikku/Musti/comet malleihin.

    Miten eroaa 62 tai 63 ja esim. 64 Faikun etupään hilut toisistaan?
     
  2. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    -62-65 samat romut käy! Miten esim mustin sarjat? Sorvia, rälläkkää niin kaikki käy :rotfl:
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

  4. Comeetta

    Comeetta 1st gear

    Itellä comet -62 projekti ja sinne oon etupään jarruhiluja kattellu. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/65-66-67 ... otohosting tossa olis koko setti 830$ ja lähettää ympäri maailmaa. Halvemmallaki löytää mutta ne ei sisällä sitten olka-akseleita. Tota settiä puoltaa, että osat ovat samoja kun liukuhihnalta tullessaan ja varaosien saanti tulevaisuudessakin on turvattu (jarrupalat etc.) ja esim. olka-akselit ovat kunnostetut _alkuperäiset_ Ford osat.
     
  5. bootsi

    bootsi Gearhead

    Näyttäis olevan tosiaan vakio olka-akselit joissa spacerit satulan kiinnitykseen.
    Eli turhaa noi olka-akselit kun sellaiset on jo autossa (v8)

    Tärkeintä kuiten että Mustangin palikat käy, koska se lisäs valikoimaa huomattavasti. :p

    Jarrupaketin rahti jenkeistä lisää hintaa n. 450€ eli johonkin konttiin kannattaa laittaa, tai käyttää kotimaisia tarvikefirmoja.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

  7. bootsi

    bootsi Gearhead

    Näyttää... "kotitekoiselta"... mutta ei niin siisteiltä. :lol:

    Aattelin löytää levyt jotka sopii alkuperäisen navan päälle, ja tehdä satulan kiinnikkeet itse. :-?
     
  8. Mexico65

    Mexico65 1st gear

    Itte kun tekee niin saa mitä tekee.
    Monissa auton rakennus kohdissa on vapaa ajattelu sallittua tai jopa suotavaa. Toimivia jarrujärjestelmiä Fordiin voi tehdä vaikka Corveten satulasta MB 500 levystä ja Mustangin rumpujarrullisesta olka-akselista ja navasta. Vain satulankiinnityksen joutuu tekemään itse. Siten kun vielä jarrupalat viilaa sopiviksi joistain kilpapaloista niin autokin alkaa pysähtymään. (tuohon Corveten satulaan ei oikein hyviä jarrupaloja löydy suoraan). Jos joku ihmettelee mikä toi 100 mm torvi on, niin sillä johdetaan jäähdytys ilmaa jarruille.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!