-62 fairlanen jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja nochilus, 28.4.2012.

  1. nochilus

    nochilus 1st gear

    olisko kellään tietoa minkä kokoiset rummut ja kenkät tollaseen 221 cid koneiseen alunperin kuuluu? joku saatanan kyläseppä on tehny itte ja säästäny ja pistäny jonku ransiitin jarrut tohon ja arvatkeepa toimiiko ne.. tarvis katiska saada leimalle ja pistän välittömästi tilaten kaikki jarrut uutta kun jostain vaan saan tietoon minkäkokoset tohon kuuluu..
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    10" rummut. Leveyttä en muista ja Ford-raamattukin on töissä pukukaapin hyllyllä.
    Kuitenkin yksipiiriset ja jarrubalanssi on hoidettu kenkien leveydellä.

    Rockauton luettelon mukaan takana on 10" X 1-3/4 kengät ja edessä 10" X 2-1/2.

    Suosittelen kyllä pikkuisen isompia jarruja, kun nuo ovat suht' hengenvaaralliset.
     
  3. nochilus

    nochilus 1st gear

    jeppis.. ton rockauton kans ollu jo hiukan helisemäs ku niit on sataa eri mallia tyrkyllä.. kaikki pistän uutta jahka tosiaan selkiää mitkä sinne kuuluupi tai mitkä sinne vois laittaa.. kertokaa viisaammat.. :oops:
     
  4. teros292

    teros292 Gearhead

    Varaosakirjan mukaan edessä:

    1102 HUB and BRAKE DRUM ASSY. - FRONT
    62/ B 10"x2 1/4" brakes 10" I. D. -2 13/16" brake surface-non-flared

    ja takana pari vaihtoehtoa:

    1126 DRUM ASSY. - REAR BRAKE
    62/ B 10" x 1 3/4" brakes 10" I.D. -2" brakeSurface
    62/ B 10" x 2" brakes - 10" I. D. -2 1/4" brake surface-non-flared

    Ja jarrukengistä:
    2001 KIT - BRAKE SHOE and LINING

    62 B (exc. P/C, Taxi) 10 x 2 1/4 FRONT
    10 x 1 3/4 REAR

    62 B (P/C) (Note 1) 10 x2 1/2 F.R. FRONT
    10 x 2 F.R. REAR

    62 B (Taxi) 10 x 2 1/2 bonded W.R. FRONT
    10 x 2 bonded W.R. REAR

    F.R. = fade resistant
    W.R. = wear resistant
    P/C = Police Car
    Note 1 Fade resistant Brakes Optional on all models

    Jospa näistä olisi jotain apua.
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

  6. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mie oon tuollasia levy-hommia 63:n faikkuun miettinyt. Käykös nuo ihan suoraan mustangista? Miulla ykspiiriset jarrut, joskii sillä tuskin mitään väliä on mihinkään...
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Mitä ihmeen taka-painoisuutta noissa muka on?
    Mulla on ihan orkkis pysäyttimet täysrempattuna ja hyvin riittää pysäytysteho vaikka keulilla vajaa satakuutiotuumaa alkuperäistä enempi tilavuutta onkin.
    Ei se 200 vauhdista mitenkään seinään ajoon verrattavasti pysähdy mutta eipä tolla rataa ajetakkaan.
    Mutta siis takapainoiset :eek:
    Ihmeen hienosti voi harrastaa power slideä eli gumminsauhutusta ilman että takakengät käryää.

    Mulla on hyllyssä jouten tollaset granadajarrut spindleineen joista voisin vaikka luopua kun en nää niille tarvetta.
     
  8. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Voihan se olla, että minulla ei ollut etujarrut täydessä vireessä, mutta 221 ja kaksialueinen Ford-O-kumilanka ei todellakaan jaksanut savutella muutakuin öljyä. Tiedä sitten tuon 302 ja AOD:n kanssa.
    Kerran ajoin motarilla liittymän ohi, kun jarrut katosivat. Vauhtia oli kylläkin 160 ja täysi rähinäremmi kyydissä. Muutenkin saa rumpujarruilla pitää aina ratista kiinni, kun ei tiedä mihin se lähtee. Eli ei, en ole rumpujarrujen ystävä.
     

Kerro tästä muillekin!