-62 impalan takajouset???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja sievisam, 28.12.2008.

  1. sievisam

    sievisam 1st gear

    Minkä moiset jouset mahtaa kuulua kyseiseen laiteeseen?? nyt siä on saman näköiset kun edessäkin ja on turhan jäykät. onks kelää tietoo???
     
  2. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Pistät sinne jotku GM:n lankkuvarmin vanhat ja kuoleutuneet etujouset. Ei oo liian jäykät ainakaa...
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    mulla olis -65 impalan takajouset jos on vaikka samat kun -62.
    tarvii kattoo jostain luettelosta...
     
  4. tlento

    tlento 1st gear

    Sama ongelma mulla -63 impalan kans, Tällä hetkellä muistaakseni El caminon etujouset mulla takana ja ihan sairaan jäykät, eli veikkaan että noi farkun jouset ei oo hyvä vaihtoehto. Noi vanhat letukat kuitenkin perästä suht köykäsiä autoja! 65 impalassa muistaakseni keskeltä leveämmät jouset tai sitte niissä ole ne ylä- ja alapää silmukat kavennettu keskelle, eli nekä ei tietääkseni sovi.
     
  5. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    No joo. Voip olla ettei henkilömallissa ehken oo parhaat mahdolliset. Mä laiton 67 farmi letukkaan joskus semmoset,siis tosi väsähtäneet,oli just hyvät.
     
  6. brain error

    brain error 2nd gear

    impalan takajouset

    No mutta...miksei sinne voi laittaa semmosia kun sinne kuuluukin,nii ei tarttis soveltaa toisista vehkeistä.Uudet saa alle kahteensataan ja jos ei raaski nii mulla on käytettyjä tallessa.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    juu niin onkin... alapäät kapenee ja pultilla kiinni taka-akselissa.
     
  8. sievisam

    sievisam 1st gear

    mää itte

    -62:sessa (ainakin mulla) on tasa kokoset lautaset tukivarsissa ja korissa. Mut kun ei oo tietoo orkkiksista kun siinä on ollu joskus jotain hydrauli vimpuloita ja mitä sen suhteen on vaihdettu... Että sen takia tahtos tietää onko muutoksia tehty jousi paikkoihin.
     
  9. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Juu,tasakokoset pitää ollakki. Ei voi tietenkää näkemättä mitään varmaa sanoo,mut tuskin runkoon ainakaan on muutoksia jousikuppiin tehty.
     
  10. sievisam

    sievisam 1st gear

    -62 taka jouset

    "brain errorilla" oli visiin tajolla vanhoja takajousia onks ne n.90mm sisä halkaisialtaan??? sen verran kävin mitaamassa auton alla...
     
  11. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kaivelin vähän arkistoja: X-runko Chevy stw (-59): jousen ulkohalk. n.127mm, langan paksuus: n.17mm, jousen vapaa pituus n.420mm ja jousessa on 9,25 kierrosta ja samat asiat 4d sedanista: 131/16,3/425/9

    Erot ei näyttäis olevan kovin isoja, mutta toi farmarin jousi kierroksen lyhennettynäkin nosti sedania tehtaan ilmoittamasta korkeudesta useilla senteillä. Silti jousituksesta ei tullu liian kovaa.....
     
  12. brain error

    brain error 2nd gear

    jouset

    Joo ja se sisähalkasija on 90 mm. Kyselyitä käytetyistä tuli riittävästi,mutta esim Classic Performance myy sekä iso että pikkulohkon jousia std mitoissa ja 1 tai 2" pätkäistynä.
     
  13. sievisam

    sievisam 1st gear

    ja niistä jousista...

    Mahtoko olla 2d-ht version mitta tietoja kun kaivelit niitä arkistoja vähä kiinostas...
     
  14. brain error

    brain error 2nd gear

    jouset

    Kyllä ne myöskin ht:ssa on samat.
     
  15. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Re: ja niistä jousista...

    Offtopic: Säädettävyyttä saa ilmapusseita, tai ilmaiskareista, mutta...
    Originaali kierrejousi on tietysti paras hitoriikkipeliin.
     
  16. chevrod

    chevrod 1st gear

    Onko kyseessä ex ruskea tuck´n´roll sisustuksella varustettu Impala rek. NCG-xx jos on niin jousipaikoille ei oo tehty mitään muutoksia. Hydrauleina oli aikoinaan kiirunan poikien hydraulit.
     
  17. arskamatti

    arskamatti 1st gear

    mulla olis niitä jousia hallin lattialla pyörimässä ja puretaan autoista lissee. ovat tosin -60 vm. chevyjä,mutta samat varmaan?
     
  18. sievisam

    sievisam 1st gear

    jousista...

    En tiä onko -60 takajouset samanlaiset mutta jos sisä halkaisia on 90mm ja tasapaksut koko matkalta niin sitte sopii -62. ilmottele mitoista..
     
  19. Deluxe

    Deluxe Gearhead

    Mitkähän jouset siellä muuten oli Kiirunoiden jälkeen? Laikkasin muistaakseni 1 kierroksen takaa pois, kun ko.laite tuli mulle kymmenisen vuotta sitten. Edessä oli valmiiksi jonkin verran orkkista lyhyemmät.
     
  20. chevrod

    chevrod 1st gear

    Ei jaksa kirveelläkään muistaa mistä ne oli mutta sopivan jämäkät silloiseen hieman perä ylhäällä kuosiin.
     

Kerro tästä muillekin!