63 caddyn etujousien irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kauko-63, 10.4.2011.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    mulle tuli tohon uudet vanteet/renkaat ja nyt etupää kaipais pientä madallusta,minkähänlainen homma etujousien irrotus on? tehdäänkö se niin että auto pukeille tunkki tukivarren alle ja alapallon mutterin irrotus sen jälkeen laskee tunkkia ja jousi putoaa pois paikaltaan ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä? tää oli helppo kirjottaa mites käytännössä? onko enää niin helppo :odroll:
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä se noinkin lähtee....voipi olla ettei se sieltä putoa, vaan sillä voi olla jopa voimaakin tulla sieltä pois...
    Chevyssä ainakin saa tukivarren kääntää lähes suoraan alaspäin ja jousi jää silti vähän kanittamaan siihen jousipesän reunaan kiinni...ja siitä varovasti irrottelemaan.
    Paras olisi ehkä semmoinen jousipuristin, minkä saa jousen sisään, nuo bilteman halpamallit (tarvii 2 kpl) on vähän hankaloita käyttää....
     
  3. Bat

    Bat 1st gear

    Ite otin omasta 68:sta seuraavasti; auto pukeille, iso hallitunkki alatukivarren alle, iskari irti, alapallosta mutteri auki, (muista jättää muutamasta kierteestä paikoilleen, ettei irtoava jousi lennä katosta läpi) sitten alapallosta kartio irti jolloin jousen voima purkautuu alapallon mutteriin. Sitten mutteri irti ja hiljalleen tunkkia laskemaan jolloin jousen saa nätisti pois paikaltaan.
    Jousipuristimiakin kokeilin, muttei yksikään oikein mahtunu sinne jousen sisään, joten lähti sitten noin.
     
  4. pontso

    pontso Gearhead

    tee sellainen laatta 10mm levystä missä on väkäset mitkä tulee jousien ulkopuolelle ja keskellä reikä mistä saa kierreakselin läpi ( niin paksu kierreakseli kun iskarin yläpään reikä antaa myöden ja riitävän pitkä )laita laatta jousien väliin ja pujota kierreakseli laatan reijän ja iskarin yläpään reijän läpi ja lukitse akseli alapäästään tupla mutterilla käytä vaikka paria prikkaa ylhäällä laakerina iskarin reijällä ja kiristä jousi kasaan ja irrota sen jälkeen alatukivarsi nyt jousi ei hypi silmille ja kaverilta ei lähe henki :poff:
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    toisen puolen tein juuri noin kuten "bat" kirjoitti ja ei ollu edes paha homma tänään toinen puoli irti ja sit lyhyemmillä jousilla takas kasaan.
     
  6. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Paljonko muuten lyhensit jousia ? Miten paljon keula putosi :wink: , sama operaatio käynyt itsellä mielessä... 8)
     
  7. Bat

    Bat 1st gear

    Hyvä jos oli vinkistä apua. Itelle mulle tulee ihan bränd nyy jouset tohon omaan, tosin nekin reilusti alkuperäisiä lyhkäsemmät ja myös jäykemmät, noi mun vanhat kun oli jenkki-jimi korjaillu parilla pätkällä kakkosnelosta kierteiden sisään laittamalla, kun oli vähän kuoleentunu, joten enpä niistä enää viitti pätkästä :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!