-63 Ford 3spd. manuaali OD-laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fastback65, 23.10.2014.

  1. fastback65

    fastback65 3rd gear

    josko löytyisi varmistus täältä kautta, eli onko tuossa laatikossa 23-rihlainen akseli ja paksuus 1" vai niinkuin normilaatikossa 10-rihlainen ja paksuudeltaan 1 1/16". Kaikki mitä jenkkisivuilta ja eBaysta löytyy on tuota jälkimmäistä 10-rihlaista. Mutta tuossa ylivaihde-lootassa olisi kuuleman mukaan kuitenkin erimallinen kytkin. Ei viitsisi vielä avata kytkintä pelkästään tuon tarkistamiseksi.

    Jossain vaiheessa täytynee kytkinremppa ehkä tehdä niin voisi katsella osat valmiiksi, oikeat osat....
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kuusvitoseen vaihoin joskus od:n tilalle 3 speedin ja boorit oli samat. Mittasin just kahesta oodeesta ja yhestä 3 speedistä et boorit oli 1 1/16" 10kpl
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tuli mieleen viel, en tiedä mut voisko levyn halkasiassa olla eroja? Tota omani halkasiaa en muista.
     
  4. fastback65

    fastback65 3rd gear

    10" / 254mm pitäisi ilmeisesti olla.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mä voin kans huomen mitata. Mulla yks levy pihassa
     
  6. fastback65

    fastback65 3rd gear

    Nojoo, nyt tullu kahdelta suomifirmalta vastaus että pitää olla 23-rihlainen, eli on se uskottava.

    Itellä ei itse levyssä ole vikaa, lähdössä vain täristää varsinkin pakilla enempi, taitaa olla asetelmassa ongelmaa, ei jaksa puristaa levyä tarpeeksi. Ainakin joskus oli mustangissa sama ongelma kun osti uuden levyn.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Juu oli mulla sama onkelma. Sillä vihdoin fairlaneen kyktyttäjän.

    23 rihlainen oli. Tosin siinä kannattaa ottaa jos vaan saa ni vähä kalliimman paketin.

    Uus minkä laitoin ni rupes jo vähä oireilee melko äkkiä.

    Tosin johtuen ku kuskilla ei löytynyt aina sitä ykköstä vaa lähti kolmosella ni luistatteli kytkintä :)
     

Kerro tästä muillekin!