-63 Rivieran perään ryhtiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Catiska, 23.4.2017.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    -63 Rivierani perän jousitus toimii pelkällä etupenkkiäisten kuormalla vallan hyvin. Mutta takapenkille ei tarvitse kuin yksi isompi mies niin alkaa jousitus olla likimain pohjassa.

    Ilmaiskareita tuohon mietin mutta eipä tunnu hyvin löytyvän. Olisiko kenelläkään tietoa mistä sellaiset voisi vielä löytää?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko jouset vanhat ja vaihto mahdottomuus?

    Aattelin vaan että jos vika on lösähtäneissä jousissa niin ehkä turhaa työtä tekee jos panee ilma iskarit
     
  3. JTE3

    JTE3 Gearhead

  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Luultavasti jouset/iskarit on ties kuinka vanhat, luultavasti ja melko todennäköisesti. Vaihto ei ole mahdottomuus, eiköhän ne ihan normi konstein sieltä irtoa.

    Nuo Shocks2springs ilmaiskarit löysinkin, mutta sivustolla on jokin vika, ei anna rahtihintaa Suomeen ja siksi tilaus ei etene. Laitoin heille asiasta viestiä.
     
    Muokattu: 24.4.2017
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Pikainen kyselykierros myyjille kertoo ettei takajousia ole enää saatavilla...
     
  6. 455STW

    455STW Gearhead

  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei löydy sieltä.
     
  8. 455STW

    455STW Gearhead

    Ei varmaan valmiina hyllyssä mutta pystynevät vanhojen jousien mittojen mukaan tekemään uudet paremmin kuormaa kestävät tilalle?
     
  9. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Vallilan takomo teki mun -58 Buickiin takajouset juuri kuten 455STW kirjoitti. Ei tarvinnut lähettää kuin mitat ja hyvät kuvat ja jouset tuli juuri sellaiset kuin pitikin
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    No ehkä siellä oli sitten väärä heppu puhelimessa.

    Minulle antoi ymmärtää että eivät tee kierrejousia mutta jos sattuu olemaan samat mitat kuin jossain muussa, olemassa olevassa jousessa niin sitten sellaiset voivat myydä. Nykyinen jousi pitäisi viedä heille mitattavaksi.

    Uusia saa Jenkeistä (oldbuickparts.com) hintaan 188$ pr. Sieltä sitten varmaan otettava jos en lähempää löydä.

    Mutta kun katselin netistä vanhojen esitteiden kuvia niin veikkaampa että tuota minun buickia on dropattu 2". Silläkin voi olla oma vaikutuksensa tähän asiaan.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kierrejouset on nyt harvemmin ihan niin spesiaaleja, etteikö siihen löytyisi jotain muuta sovellettavaa tilalle. Saman konsernin tuotteissa on melko varmasti sopivia ehdokkaita.
     
  12. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Kun lisäät tullit ja lähetyskulun niin tuo oldbuickpartsin hinta on hyvin lähellä hintaa mitä itse niistä maksoin vallilan takomolle (300€ / pr).

    Suomessa oli toinenkin firma joka ne olisi tehnyt kun omiani teetin. Yritän löytää sen firman nimen. Heidän hintansa oli muistaakseni samoissa kuin Vallilan takomon, eli sen verran joutunee joka tapauksessa uusista kuvetta kaivamaan

    Jukka
     
  13. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Jousivesa Oy Lahdessa oli se toinen firma
     
  14. 455STW

    455STW Gearhead

    Itse mittailin ensin jouset kiinni paljonko pitää saada peräpäätä ylöspäin, jouset irti ja Vallilantakomoon. Toiveena oli myös saada lisää kuormansietoa, eli progressiivisuutta. Meni muistaakseni kolme päivää kun jouset oli valmiina ja oli just. Auto oli -65 Riviera.
     

Kerro tästä muillekin!