´64 Chevy 2:een kasi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jem77, 14.1.2005.

  1. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Alunperin 6:lla varustettu, onko siihen 8 koneen moottoripalkkia, vai käykä samaan palkkiin? Ei ny muisti pelitä missä V-8 Magazinessa juttua oli.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Koneenkorvat täytyy vaihtaa kasiversioihin. Korissa kolmella pultilla perpuoli kiinni, toki voi tehdä ne itsekkin. Koneeseen täytyy hommata omat chevy II kumityynyt. Mm. öljypohja poikkeaa muista sevyistä myös. Valmiita muutossarjoja on myös saatavilla, oli ainakin jossain vaiheessa.
     
  3. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    kone

    isoksi ongelmaksi voi tulla öljypohjan löytäminen. itellä oli 5kpl novan 8-pohjia...myin ne kahdessa päivässä!
    muutenhan siinä ei ole mitään ongelmaa, novaanhan voi laittaa vaikka isolohkon. koneenkorvia saa uustuotantona melkein mistä vaan.
     
  4. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Öljypohjia saa kaupasta, mm. Milodon tekee takasumppupohjaa vanhaan chevykakkoseen, jossa on tehty tilaa raidetangolle. Hintaahan noilla valmiilla on aika paljon. Itsekin sen saa tehtyä, saumat saa tiiveiksi esim. koritinalla. Omassa kakkosessani on tuommonen Milodonin pohja, pari kertaa korjattuna. Takasumppupohjan huonoihin puoliin kuuluu huono maavara, joten taas pitää ottaa pohja irti, oikaista ruttu ja tinata vuoto umpeen... :mad:

    Alunperin kakkosissa on öljypohja, jossa sumppu on edessä. Tätä varten tarttee oman öljypumpun, imuputken, sihdin sekä tavallista lyhyemmän öljypumpun käyttöakselin. Huonoina puolina tuossa ovat sopimattomuus yli 3.25" iskuiselle moottorille sekä öljyn pakeneminen sumpusta taaksepäin kiihdytyksessä. Vakiomoottorille suhtkoht normaalissa ajossa tuosta ei liene haittaa. Lisäksi tulee tietty kallis hankinhinta, jos uutena joutuu ostamaan. Hyviä puolia etusumppuisessa ovat tietenkin parempi maavara, öljytikku näppärässä paikassa sekä alkuperäisyys sille, joka sitä haluaa.
     
  5. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Mitä moottorivaihtoehtoa suosittelevat herrat jotka ovat omaansa tehneet swapin? 283, 327, 305 vaiko 350??? Olis nimittäin tuon koneen hankinta nyt edessä. Tai jos jollain on jouten valmis sbc paketti Chevy II:seen, yhteystiedot löytyvät ostetaan palstalta ja tietysti YV on käytössä.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Listastasi puuttuu 400, siinähän sitä pikkulohkoa.
    305 on listaltasi halvin ehdottomasti. Jos et halua virivirikäyttöön autoasi, voisit ehkä sillä saada halvinta ja varminta kulkua.
    Kysymyksesi on kuitenkin melko teoreettinen: ei pikkulohkoja ole enää joka nurkissa, joten tarjonta ja koneiden kunto sanelee enemmän kuin se mitä varsinaisesti haluat ts. kun sopiva sattuu kohdalle, osta pois.
    Jos sulla on rahaa, tilaa uusi. Dollarin kurssi on halpa ja uusia crate-koneita saa suhteellisen halvalla.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kas, Mr. Holley on vielä kuvioissa :D Ei oo äijästä vähään aikaan kuulunu... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!