'64 Dartin jarrut temppuilee (RATKAISTU)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Local Vatanen, 28.5.2005.

  1. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    Kaikki alkoi siitä kun yhtenä päivänä poljin pamahti pohjaan, jarrutehoa kuitenkin vielä oli. Pumppaamalla sai polkimen ylös ja nesteitäkään se ei vuotanut, joten epäilin ilmaa. Noh, vaihdoin sitten eilen uudet nesteet ja ilmasin jarrut, vasemmasta takapyörästä tuli eniten ilmaa. Jarrutuntumasta tuli erittäin hyvä ja jarrut pelas hyvin koko illan.

    Vaan tänä aamuna kun rupesin sitä siirtämään ja ei kun pamahtaa jarrupoljin pohjaan. :mad: Nesteitäkään ei ollut vuotanut. Eli missä mahtaisi olla vika? Onko kenties pääsylinteri tullut tiensä päähän?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    tod. näk. pääsylinterissä ns. hullunkierto. oli nimittäin omassa samantyylinen juttu, pedaali pohjaan,pumppaamalla otti,nestettä ei hävinnyt mihkään. uusi pääsylinteri ja nokka tuulilasiin eli vika oli pääsylinterin kumisseissa.
     
  3. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    Saako tämmöseen uutta pääsylinteriä jostain? Onko kallis? Mistä vauhtiputiikista saa ylipäätään helpoiten jarruosat (ja muutkin osaset) 64' darttiin?

    Mikäli joltain löytyy hyvä ja toimiva jarrupääsylinteri kyseiseen vehkeeseen, niin voisin ostaa pois.
     
  4. valsu67

    valsu67 1st gear

    No korjaus satsin ostat siihen sylinteriin....

    www.uscenter.fi

    ja sieltä nettikauppa
     
  5. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    No katos perkule, tuommoista nettikauppaa olen kaivannutkin! Kiitos vinkistä. Totta kai korjaussarja jos se korjaussarjalla menee, jospa se itse sylinteri ei ole vielä syöpynyt pahasti. Ja eikun tilailemaan...

    Mutta mitenkäs kun tuolla alin vuosimalli on 65 johon löytyy pääsylinterin korjaussatsi, onko 64 ollut sama pääsylinteri?
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  7. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    Yksipiirinen on, alkuperäisyydestä on paha sanoa. Hyvin tuo metallinen purnukka tuohon näyttää istuvan kuitenkin, joten voisi olla alkuperäinen. Tätäkin on varmasti räpelletty vuosien varrella, että onhan tuon joku voinut vaihtaa uudempaan tai muuhun kun ei ole alkuperäistä löytynyt.
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Niin meinasin ettei ole jälkikäteen vaihdettu kaksipiiriseksi...
    Pelkän automallin mukaan kun ostaa osia niin ei ehkä saakaan sellaisia mitä tarvitsee
     
  9. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    Nyt tuli postissa uusi pääsylinteri, pitääkö tämäkin erikseen ilmata jotenkin (kun on yksipiiri)? Mukana tuli noita muovitulppia, eli semmonen kiinni lähtöön, nesteet sisään ja ei kun ilmaamaan?
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eiköhän ne ole suojatulppia varastoinnin ajaksi?

    Lähtöön putki kiinni ja toinen pää jarrunestesäiliöön, nesteet säiliöön ja sitten pumppaamaan rauhalliseen tahtiin.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    on noi reunnu toimimaan ilman pääsylinterin ilmaamistakin,tietysti kyllähän se vähän vähentää sitä pumppaus ruljanssia.
     
  12. Local Vatanen

    Local Vatanen 1st gear

    Eli nyt vielä jollekin tiedoksi joka mahdollisesti temppuilee saman asian kanssa; vikana oli siis jarrupääsylinteri. Omassani oli syöpymiä, jotka ilmeisesti kehittivät ilmaa järjestelmään. Uudella sylinterillä pelaa loistavasti. Suuri vinkki myös; Jätä se käytetty ostamatta, helpoimmalla pääset kun ostat sen uuden vaikka se nyt vähän voi kirpaistakin...
     

Kerro tästä muillekin!