'65-'66 Fury

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja onre, 17.12.2007.

  1. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Perkkeles!!! Niihän vaan tipahti kulutukset inhimilliselle tasolle ku vaihtoo täräytti nokan ja kaasuttajan.. Nokaks valikoitui 340 koneen vakiota vastaava karahka ja kaasari vaihtui hieman pienempään (500cfm) saman valmistajan tuotteeseen. Nyt kulutukset kaupunki reuhaamisessa n.16L/100km. Ero tuon uuden ja vanhan nenän välillä ihan niinku yöllä ja päivällä.. Nyt kulkee tosi kevyesti sekä kaupunnissa että matkassa. Ennen se ajaminen oli kaupunkissa varsinki tosi raskaan tuntusta. Nyt menee kyllä niinku sukkasillaan.. Joskaan tämäkään remontti ei ihan ilman kommelluksia menny.. Kone läjässä ja nokka ajettu sisään ja ekat koeajut ja hienosti pelaa, vähän sytkää käännellä ja seoksia ni avot! Vaan eipäs niin hoppuilla.. Koeajo lenkiltä palaillessa takasin verstaalle päin rupes yläkierroksilla kuulumaan koneesta samanlainen räksytys niinku ois ollu venttiilinvälykset ainaki sen puoltoista metriä. No eikun ääntä ihmettelemään tallille ja auto pyörii tyhjäkäyntiä ja ääni kuuluu edelleen. Moottori seis ja venakopat auki. Ei näy mitn erikoista. Vittu mikäs nyt sitten? Venakopat paikalleen ja kone käyntiin. Ja mitävittua? Ei mitään ylimääräistä ääntä. Ja koeajulle uudestaan ja samahomma, yläkierroksilla alkaa räkytys. o_O NOvittukositävaivaa? Porukalla lyötiin "viisaat" päät yhteen ja tultiin johtopäätökseen että nostajassa kakkikikkare pyörii estäen öljyn pääsyn nostajaan ja näin.. Eikun auto parkkiin ja yön yli miettiä vielä ja pyöritellä kaikki mahdolliset kauhu skenaariot päässän läpi.. Töistä pääsin ja ei muutaku molonettiin ja Valvolinen Motorflush, pari kannua öljyä ja suodatin kourassa kassan kautta verstaalle ja kone tulille. Edelleen sama oire. Pyöriteltiin kone lämpimäks ja kauhunsekaisin tuntein liemet koneeseen.. Liemet pyöri aikansa ja ei muutaku öljyroppu auki ja öljyt pellolle. TAAS MITÄ VITTUA? Koneessa ei ollu ku korkeintaan kaks litraa öljyä.. Ohohups.. Noh ei muutaku suodattimen vaihto ja uudet 20W-50 liemet koneeseen. Konekäyntiin ja öljyn määrän tarkastus ja koeajuille kauhulla odottaen kuuluuko ääni vieläkin.. Vaan kas eipäs kuulunukkaan. Ja tämän jälkeen ei mitään ylimääräsiä ääni ei oo kuulunu ja toivottaan ettei kuulukkaan..

    Että semmosta tälläkertaa.. Jospa tuolla nyt sais ajaa jo kokonaisen öljynvaihtovälin ilman onkelmia..
     
  2. dodge73

    dodge73 3rd gear

    hohoi tulipas revittyä -65sesta kattopois eli nyt ois avo. täytyy laittaa kuvia ku kerkee ottaan.
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyh hyh. Hyvä auto pitäny mennä pilaamaan :rotfl:
     
  4. dodge73

    dodge73 3rd gear


    noh semmosta sattuu. kai se ois ennemin paalin pitäny viedä....

    nii joo kuinkas paljon sitä tuulilasinkarmia vois tiputtaa et tulis hyvä??
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Ihan uteliaisuuttani, mites lakiteknisesti menee nykypäivänä tuo homma?
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    No problem :wink:
    Ite katsastin omani avoks viime keväänä.
    Menee ihan muutoskatsastuksella.

    Toki piti olla oikeet laput ja muutokset tehtynä
     
  7. peltoelvis69

    peltoelvis69 3rd gear

    Monikos kävi pieksämäellä Big Wheelssissä? Ite tul omalla romulla käytyä.. Menomatka meni rattosasti vaan poistulo matka kestikin sitten 4.5h pieksämäeltä kuopioon n. 80km.. Meinas hiukan olla käyntihäiriöitä jotka lopulta johtuivat tukossa olleesta pensan suodattimesta.. Muuten on auto palannut hienosti koko kesän ilman mitään sen kummempaa onkelmaa.. Kilometrejäkin on kertyny jo yli 10000 km sen jälkeen kun auto minun omistukseen siirtyi..
     
  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    oliko täällä ketään jolla ois alkuperäsen 2d furyn oven pituudesta mitään hajua :D enskesänä saapi tuo 4d paska laikkaa ja rakkautta osakseen niin vois olla kova juttu jos tietäis suurinpiirein minkä mittanen se 2d:n ovi on vaikka ylemmän kylkeä pitkin menevän pokkauksen kohdalta.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Se oli jotain 20-23 cm pitempi kuin 4d ovi. Oon mitannu 2d oven mutta mitta ei enää muistissa...
     
  10. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    20 cm siivun laitoin etu oven jatkoksi ja on näköjään kelvannut inssille.

    Alkuperäsen 2d ovi on jokseenkin sen 20 cm pitempi kun 4d:n vastaava.
     
  11. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    dankesjöööön! eiköhän tuo oo tasantarkka 20cm millä mennään :D
     
  12. dodge73

    dodge73 3rd gear

    multa vois löytyy valmiiks laikattuna, ovet jatkettunu takakupeet hitsatttuna, runko vahvistettu samallailla kun herjen furyssä ja takana jo paikallaan ilmapussit runko muutettu et menee todella tonttiin, eteen pussit mukaan.. HERJE on nähnyt kyseisen laitteen. ei tekniikkaa. muuten kaikki osat pitäs löytyä no ei nyt mitään listoja...... caddyn takavalot muutettu ym,ym. paljon vielä tehtävää 318cid papereissa. tarjota saa ei tod pakko myynnissä.....
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onhan siinä töitä vielä tehtävä. Mutta on helpompi tehdä tuo loppuun kun alkaa silputa jotain 4d autoa alusta asti :) Tuolla projekti puolella näkyy siitä minun romusta ne vahvistuspalkit. Ja ei notku...
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ha haa. Pikku päissään oot mitannu tai tehny. Tolppa on siirtyny 23 cm taakse päin ja noin saman verran on ovissa lisää pituutta :) Mut ei varmaan oo niin sentilleen. Ei ainakaan leimalla mitattu pituutta...
     
  15. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Oliskohan tullu oltuu tinassa mittaillessa!? Kaverilla oli samaan aikaan 66 avo Fury josta hunttailtiin etu oveen mittoja, jotain 20 cm kieppeillä se ero oli.
    Enivei 4d autosta kun alkaa laikkaa tekemään, niin tietää sen jälkeen miten helevetisti pitää kaikkee siirtää ja muuttaa, vaikkei priimaa tarviis etes tehdä.

    Silläpä tän nykyisen laikka rojektin ostin puoli valmiina, oli jo laikattu
    ja muutoskatsastettu kaksi oviseksi.
    Tohon vedin kans RHS:t pohjaan samaten kun aikanaan tohon Herjen Furyynkin, noi hitsasin vaan 100% kiinni lattiaan ja kynnyksiin.

    Siihen sitten vielä koppa pois rungojta ja järee X-runko perään kun alunperin 63 Galaxiessa sellanen on...
    Ei notku ei, ja kiertojäykkyyttä varmasti enempi kuin alkuperäsessä.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Frame off restauration näkee aina silloin tällöin moparien myynti-ilmotuksissa, vaikka ovat itsekantavilla koreilla. Ei tolla oven pituudella taida mitään suurta merkitystä olla et se leimaan vaikuttais.
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sen verran on että avoks ei saa leimattua 4d mittasella ovella. Sillonhan se ei vastaa muutettavaa mallia jos on muutos 4d 2d avoksi. Näin ainakin ite asian ymmärtäny ja yhden silputun furyn omistaneena missä ovimuutos jääny tekemättä...
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    No joo maalaisuuttani en löytänyt kysymyksestä mitään mainintaa avoksi tekemisestä.
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pitäähän se yhtälailla jatkaa ovet vaikka tekis 2d tolpan tai ht:n 4ovisesta. Eli täytyy vastata muutettavaa mallia.
     
  20. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Kyllä se on just noin että ovet on jatkettava 4d/2d muutoksissa, ikävintä näissä muutoksissa on se että todistelu vastuu on auton omistajalla.

    Katasastus setä tahtoo luotettavan selvityksen muutoksista -> alkup/muutettu.
    Tehdähän noita saa, ainakin vielä kunhan vain mallisarjaan kuuluu se avomalli. Muutoskatsastuksella hoituu tuo.

    Turvakaarta ei tarvii asentaa mallisarjan puitteissa muutettuihin autoihin jos vaan onnistuu selvittämään tuulilasin karmin vastaavan alkuperäistä avon karmin lujuutta. Turvavyöt kaiketi tarvii nykyään laittaa...
     

Kerro tästä muillekin!