'65 Nostalgia-Vallu

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muokattu: 29.10.2019
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  2. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Punaisista jarrurummuista voi päätellä paljon. :D
     
    Gary Grand, jariha, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    Joo, kantsisko kenkiä säätää vähä kauemmaks...
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Kiitos kun muistutit, mullahan on Valiantissa ehta vuoden '65 serviisimanuaal... :odoops:
     
    dart -66 tykkää tästä.
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Miksi?

    Käyttöjarruissa takana ei kuitenkaan ole ongelmia, ainoastaan käsijarrun kans.

    Viimeksi ku konttorilla käytin, ni dynossa käyttöjarrujen tehoero takana 0%, ku taas käppärissä 92%. :confused:
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Punainen rumpu = ”kuuma”.

    Mitenkäs hyvin ne käsijarruun liittyvät vaakasuorassa kenkien välissä olevat lattaraudat jousineen istuvat paikoilleen? Kengät painettuna pohjaan, se tappi jarrukilvessä ylhäällä jousia pitelemässä, vasten, mahtuuko lattaraudat liikkumaan? Joskus niitä on pitänyt täydentää hitsihepillä ja viilauksella. Etummainen jarrukenkä tarraa moisen tangon työntämänä rumpuun ja työntää sitten alapäällään takimmaisen jarrukengän rumpua vasten. Jotenkin noin. Ja siis eteenpäin mennessä noin ja pakilla jotakin muuta.

    Tai sitten siellä on joku muu vika.
     
  7. jariha

    jariha Gearhead

    auton pohjassa on kaikki kilkkeet paikoillaan ja kuvista poiketen jarrujen sisällä on uudet käppärin säätövaijerit, jousisarjat yms... kuskinpuoli tosiaan menee lukkoon heti kun kahvasta pari naksausta nykäsee, vänkärinpuoli rupeaa kyllä laahaamaan muttei lukitu vaikka kahvan vetää kahdella kädellä niin pitkälle kun mun voimilla jaksaa(no ei sitä kyllä paljoo oo mutta pitäs lukittua jo vähemmälläkin?) niin pyörii käsin silti. Dartissa oli aikanaan joku idiootti hitsannut nööliä lattarautoihin kun oli rummut loppu ja ei ollu raskinu ostaa uusia! nyt ois kuitenkin rummutkin uutta niin ei pitäis tarvita pielavetisiä virityksiä tehä? ei ainakaan darttiin tarvinnu kun aikanaan uusin kaikki kamat?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Tuo tangon jatkaminen tulee tarpeeseen vasta sitten kun rummuta ja kengät on liian kuluneet, muuten piisaa säädöt.
    Eihän siellä rummun sisällä pääse joku tanko tai vipu ottamaan kiinni mihinkään? Joskus ysärin alussa en saanu Rekordin apukuskin käsijarrua pitämään millään ilveellä, kun käsijarruvipu nappasi kiinni jarrukilven ruuvin kantaan..
    Oli vipu taipunut ihan vähän sisäänpäin jonkun aikaisemma asentajan toilailuista. Kaikki hilut oli jarruissa lopuksi uutta ja silti ei pitänyt toinen puoli.:mad::mad:
     
  9. jariha

    jariha Gearhead

    ei mun mielestä oo mitään esteitä mutta pitänee vielä perehtyä kevveemmällä?
     

Kerro tästä muillekin!