'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Paiskaa vaikka yv. ku tiedät.
     
  2. z28

    z28 Gearhead

    Pari kappaletta vaihdelaatikoita nurkassa.kunnosta en tiedä.haalittu joskus jostakin.50€ kpl
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Pistin yv.
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuossa alkuvuodesta tuli vaihdettua "uusi" loota alle. Oli silleen palkitsevaa, että vitutus nousi uusiin sfääreihin, ku kaiken jumppaamisen jälkeen loota/kytkin ei toiminu sitäkään vähää.

    No tuossa männä lauantaina sitte loota+kytkin @jariha n tallilla tonttiin.

    [​IMG]

    Reilu tuhat km ajettu asetelma ei ilmeisesti ollu enää tikissä, irroitettaessa yks käpälä oli matalammalla ku kaks muuta. Lisäks oli vielä sinistymistäpliä noin 1/3 osassa kykän painelevyä. Kuvassa vielä paikallaan, irrallaan ei tullu kuvia otettua.

    [​IMG]

    Paikalleen meni, parin ilmaisen uudemman mallin lootan mukana, saatu vastaava. Vähän piti vesihiomapaperilla pyyhkäistä suurimpia pintaruosteita pois.

    [​IMG]

    Vanha levy oli vielä käyttökelpoinen.

    [​IMG]

    Kytkinkoppa paikallaan. Tän jälkeen iski turnausväsymys sen verran, että enempää kuvia ei tullu otettua.

    [​IMG]

    Jatkuu...
     
    isalmela ja MJF tykkäävät tästä.
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ...niin...

    Loota ku saatiin paikoilleen ja öljyt sisään (jota meni sisään ~litra enempi ku tuli ulos, ja loota ladattiin täyteen silloin alkuvuodesta eikä oo ajettu sen jälkeen) ni paljastui todennäköisesti suurin syy edellisen lootan porsimiselle; nopeusmittarinvaijerin kuori paskana, ja tässä vuosimallissa se valuttaa/roiskii lootaöljyt sitä kautta pihalle... No, selvispä miks lootaan meni enempi ku tuli ulos, sitä nimittäin tuli hieman ihmeteltyä.

    Siitä päästäänkin seuraavaan aiheeseen; jos jollain on early a-bodyn TAATUSTI EHJÄÄ nopeusmittarin vaijeria, ni voin heti maksaa ainaki kympin. :odroll:

    Mitään tietoja pikakuukkeloinnilla löytäny, eikä tullu paikoillaan olevasta otettua (edes kuvia), mutta lootan sisäänmeno stetsonista vedettynä 3/4" ja uudemman mallin vaijerin pituus 63", joten liekö tääkin jossain niillä main?

    Kuvan mukaisilla päillä siis:



    [​IMG]

    Ja jos joku ihmettelee että miksen osta vaan uutta, ni syy on siinä, että sen hinta amerikkalassa on 130$+muut rahankerjuut päälle. :poff:

    Toki linkkiä saa laittaa jos jostain saa huomattavasti halvemmalla, siis uuden.


    Enivei. Nyt auto pelaa, tai siis liikkuu, omin voimin. Tosin nyt se kytkin luistaa, mutta pikkuvikoja. :poff: Nykyinen kytkimen säätötanko on loppuunkötöstelty, ja uuden nikkarointi poistanee tuon ongelman. Toivottavasti...
     
    Visa ja Tunaman tykkäävät tästä.
  6. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Me ollaan jarihan kanssa jo ratkaistu tuo kytkimen säätö/siirtotanko ongelma, miksi keksiä pyörä uudestaan? senkun lainaat ideaa, ei maksa mitään. :D
     
    jariha ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Luulen että tässä tapauksessa on huomattavasti helpompi ja nopeampi ratkaisu tehdä toi säätöstonga, ku ruveta rakentamaan nestetoimista kykää. Kiitos silti. :rotfl:
     
    deeäxä ja jariha tykkäävät tästä.
  8. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Eikö ole muuten paljon kevyempi käyttää neste versiona? ;)
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Onhan se, mutta onneks oon sen verran läski, että toi mekaaninenkin versio menee aika kevyesti. :D
     
  10. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    :rotfl:

    Ai nii, eihän siinä ole enää orkkis kytkintäkään, sekin vaikuttaa poljin tuntumaan tietysti neste toimisuuden lisäksi.
    :odroll:
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jos ny tähänki jotain päivitystä, ku ei näytä toi unikaan oikein tulevan... Onneks on kesäloma.

    Valiantti ollu ny ajossa jo alkukesästä, ja toistaiseksi on pelittäny. Noin kk sitte oli tylsää, joten sain päähäni asentaa jo pitkään aikeissa olleen keulamerkin. Ollu vissiin joskus aikaisemminkin, ku pellistä löytyi valmiiksi reikäkin sitä varten.

    Tuohan on avaimenperästä tehty; pienellä terällä poraten, ja sopivan kokoista ruuvia perään. Konepellin lukkomekanismi piti irroittaa että mahtui ruuvailemaan paikoilleen, mutta siinä se nyt nököttää:

    [​IMG]

    :D

    Ja toissakesänä viimeks istunu sihijuoman kanssa kyydissä vanda cruisingeissa, ja nyt heti perään viime porvoon cruisingeissa:

    [​IMG]

    Pitää varmaan ristiä tää uudestaan. Kaliant tai Puliant vois olla hyvä?

    No, sellaista tällä kertaa.

    Huo... tai siis tänään malmille piipahtaan, jos ei tuu kauheesti räntää. Tai vettä.
     
    Muokattu: 7.7.2023
    Gary Grand, Visa, MJF ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Keski-ikäiselle, keskiluokkaiselle perheelliselle puliukkoilukin on nostalgiaa.

    Minäkin taidan lähteä koittamaan Malmille tänään.
     
    eeko, Visa, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuli tuommoinen ostettua nimim. jariha:lta vajaa viikko sitte, Valiantin seuraksi. Kuva viime kesältä.

    [​IMG]

    Tätä ei ole tarkoitus sen kummemmin "projektoida", lähinnä ajella. Tätä on toi edellinen omistaja jo aika isolla kädellä ehtiny remppaamaan, ni senkään puolesta ei mitään akuuttia ainakaan pitäis olla. Ja leimaahan tässä on reilusti yli vuosi jäljellä.

    Jos kelit sallii, ni acs:n ois tarkoitus mennä tällä, ja korkata samalla ajokausi.
     
    Muokattu: 31.1.2024
    sleepercooler, kad_boost, teippi-mikko ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mikäs uuden harrastimen nimeksi on annettu? Kai noin erikoisella kutsumanimi on?

    Ja ahtimellahan tommoseen saa eloa…
     
    Gary Grand ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Bansku
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuossahan se topikin otsikossa kerrotaan. ;)

    Ja kyllä tämmöinen köyhä ja kädetön joutuu jättämään noi ahtamishommat teille joilta ne sujuu...
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Milläkö moottorilla 5,7 diesel on tässä yksilössä korvattu? Taksihan tuo on ollut arvaten uudesta asti.
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, niin tää muistaakseni on ollu.

    Moottori on edelleen Oldsin 5,7 mutta bensaversio.
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nuo olivat "hittituote" oman hetkensä 70-luvun lopulla. Niitä oli Mikkelin taksitolpallakin useampi. Mutta samalla nopeudella myös katosivat pois. Käytiin kaverin kanssa "koeajolla". Koska siihen aikaan tolpalta sai autoja järjestyksessä (ja kun tuore opintotuki oli vielä osin tallella, laitettiin kullekin Oldsin edellä olleelle kuskille kymppi ikkunasta. "Kierräppä tori ympäri". Ja sitten ajettiin 1,4 km herroiksi jenkin takapenkillä opiskelukämpälle. Pidemmälle ei olisi ollut varoja.
     
    eeko, Gary Grand, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mut ei kun taksikorttia suorittamaan ja tolpalle sekaan. Viikonloppuna saattaa tulla hyviäkin kyytejä ajettavaksi.
     
    Gary Grand ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!