650 vai 750???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kalle 64, 28.5.2017.

  1. kalle 64

    kalle 64 1st gear

    kysyyntäämpä taas muidenkin mielipidettä!eli kyseessä 350 stroke 383.noin 400hp.moottori on 240 volvossa,jolla ajetaan rallycross tyyppistä kisaa.eli riittääkö 650 kaasari,vai pitäskö olla isompi??
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    lait se 750 ni ei tartte pohtia!
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    viime talvena dynotin 383 sbc:n eaglen penkissä 400hv ja heidän kalkulaattoreiden mukaan 500cfm kaasari olis siihen ollu riittävä.nyt tossa oli 670 street avenger. miten tohon sitte vaikuttaa kokoonpano yleensä ja käyttötarkotus jne... kokeile? tähän mennessä omat kokemukset on ollu vaan posiitivisia kun pikkulohkoista olen vaihdellut pois noita 750 ym ämpärin kokosia kaasareita.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    650 pitäis tehotuotoltaan riittää aivan mainiosti ja "sopivan" kokonen kaasari toimii yleensä paremmin osakaasulla ja on ikäänkuin tarkempi.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    750.

    En jaksais tapella pienemmän kanssa mille joutuu enemmän säätöjä hakemaan ja säästö kulutuksessa tossa käytössä?
     
    xarper tykkää tästä.
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kysyjä-Kallella tais ne kaasarit olla 650 tuplapumppu-Holley ja seiskapuolikas vakuumi..?

    Kuuspuolikkaassahan ne kaasuläpät on saman kokoset kuin isommassakin, venturit vaan on vähän pienemmät.
    Jos siitä on ryyppyhilppeetkin poistettu, niin todellinen cfm-virtaus voi olla enemmänkin kuin se nimellis arvo.

    Kevyeen autoon ja kilpakäyttöön tuo mekaaninen kaasari tuntuis jotenkin paremmin sattuvan, varsinkin jos vielä 1-taso imusarja.
    Toimii varmasti myös vakuumilla, mutta kuten paja1 ehdotti: kokeile kumpi toimii käytännössä ja sun käytössä paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!