-66 Galaxien perä kilisee/ kalkattaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Tseiaar, 7.7.2011.

  1. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Eli mikähän mahtaa kalkattaa tuolla Galaxien takapäässä…? Ääni on semmonen kalkatus/ kilkatus, sellainen metallinen ääni. Kuuluu mielestäni vain kun autolla kääntyy, ja kuuluu kääntyessä jos jarruttaa, menee vapaalla tai veto päällä käännökseen. Aluksi olevinaan kuulin sen vain kurviin mennessä jarruttaessa, mutta ainakin nyt se kuuluu aina kääntyessä. Suoraan ajaessa ääntä ei mielestäni kuulu. Jarrut olen purkanut ja kasannut nyt vissiin jo viidesti, ja sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä miten tiukalle nuo jarrut tuonne rummun sisään kasaa. Autossa on 9” perä + Detroit Locker, joka toki pitää jonkinlaista ääntä aina, mut toi ääni on alkanut tässä kuukauden sisään, ja kuuluu siis todella selvästi kun ajaa ikkuna auki. Eli mistähän vikaa seuraavaksi etsisi…?
     
  2. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    No niin, ulkoistin auton tutkinnan, ja nyt on perä käytetty auki ja samalla vaihdettu uudet pyöränlaakerit taakse kummallekkin puolelle ja uusi ristikko kardaaniin. Perästä/ lukosta kaikki siellä ilmenneet välykset säädetty pois, ja kaikki on nyt "ohjearvoissa". Mutta silti se vaan kilisee :eek: . Vai kuuluuko se nyt vaan tohon lukon toimintaan...? No, auto nyt taas nipussa ja ajokunnossa Big Wheellssiä varten, joten antaa sitten kilkattaa jos haluaa :lol: , kaikki siellä perässä kuitenkin ehjää on.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuskin mistään näin alkeellisesta on kyse, mutta itse olin jo valmistelemassa pyöränlaakerin uusimista tai jotain suurimittaista jarru tai jousitusremppaa, kun selvis että pölykapseli oli löysällä :rotfl: Piti kaikenlaista kitinää, vinkunaa, kilkettä, kolketta ja kalinaa.
     
  4. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    No mulla se ei ainakaan pölykapseli voi olla, kun autossa on teräsvanteet alla :rotfl: :lol: . No, kattellaan mistä se paha tulee aikanaan pois... :wink: .
     
  5. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    väittäsin että ääni tulee tuosta lukosta.
     
  6. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Väittäisitkö sen olevan ehjä, eli ääni kuuluu siihen vai rikki, eli jotain olisi kuitenkin vialla... :lol: ?
     
  7. galaktiga

    galaktiga 1st gear

    Olikos lukon välissä olevat jouset ehjät? mielenkiinnosta, että onkos kyseinen pirssi väriävaihtava ja lyhkäsellä rekkarilla?
     
  8. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Juu, jouset oli ehjät. Ja jep, taitaa olla se yksilö kyseessä minkä epäiletkin sen olevan :wink: . Löytyykö historiatietoja auton taipaleelta...?
     

Kerro tästä muillekin!