'67 Corvette + McLaren BBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dragonfly, 9.1.2007.

  1. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Muistaakos kukaan sellaista punaista '67 Corvettea, joka taisi olla Helsingissä Veholla myytävänä 70-/80-luvun vaihteessa ?
    427 big block, tri-power, 4-speed, lokasuojissa levitykset ja Stewart-Warnerin mittaristo.
    Erään harrastajan muistikuvan mukaan tämä yksilö sitten entisöitiin "numbers matching"-yksilöksi.
    Mielenkiinto auton historiaan taas heräsi, kun eräs tuttu pitkänlinjan harrastaja oli nähnyt taas toisella pitkänlinjan harrastajalla valokuvia tuosta kyseisestä autosta sieltä 70-luvulta. Siellä konehuonekuvassa pilkisti alumiinikantinen tri-power big-block McLaren venttiilikopilla !!!, eli samanlaisilla, kuin niissä McLarenin Can-Am autoissa oli.
    Mihinkähän tuo moottori on vuosien saatossa kadonnut ? Tai onko kenelläkään edes havaintoa niistä venttiilikopista ?
     
  2. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Eikö kenelläkään mitään muistikuvaa ?
    Ei kai tuollaisia McLaren venttiilikoppiakaan kukaan roskiin ole heittänyt, saati sitten alukantista Chevyn isolohkoa ? :eek:
     
  3. 63S88

    63S88 Gearhead

    Haiskahtaa perin mielenkiintoiselta aiheelta!!!
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Autosta on esittely V8magaz. 7/91 ja kuva hottentottiasussa V8 4/83.

    Kuvassa mallia mäklären-sevrolee venakopista, notta oliko samanlaiset? :odroll:
    [​IMG]
     
  5. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Autossa oli juuri samanlaiset venakopat kuin tuossa edellä olevassa kuvassa.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Ulkoasunsa puolesta tohon kuvaukseen sopiva avo Corvette meluisilla sivuputkilla pörräs Porissa kesällä 2005, saatto olla manuaali kun oli vähän vaikeen näköstä cruisailla sillä kävelyvauhtia. En valitettavasti päässyt tutustumaan tuon paremmin.

    Tuskin sama auto, mut tulipahan mieleen.
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minä olen nähnyt Porissa ainakkin yhden sivuputkinvetten. Olisiko ollut rättikatolla, sitä en tarkasti muista.
    Vuosimalli oli kuitenkin jotain '68-71 välimaastosta.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Tais olla vaaleella rätillä, juu. Leviä ja komia se kumminskin oli, siis ne lokasuojat eikä katto. :wink:
     
  9. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    just pidän kädessä pariviikkoa sitten jostai kirppikseltä ostettua street & race lehteä 5/93 jossa on joku corvette speciaali numero menossa. '67 tripower 427 + m-21 loota. viininpunainen näissä kuvissa, tekstistä sen verran että on ollut levikettä yms yms hottentottia aiemmin. levikkeet ovat olleet TRANSITISTA ?? :rotfl:

    rekisterinro on ainakin tässä jutussa NCN - 34

    edit: jutussa lukee että omistaja on ostanut auton Helsingistä Veholta. eli ilmeisesti sama auto 8)
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oliks se se, jossa oli aiemmin pumppuisolohko ja siinä kuosissa esitelty veekasissa?
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eilen kirjoitin pitkän jutun, mutta taas suli kone käsiin. Yritän kohta taas.
     
  12. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

  13. xp

    xp Gearhead

    Helsingissä on viimeisenpäälle entisöity vastaava 427 Corvette, väriltään kupari/kulta tms. Rättirenkaat alla. Taisi olla jopa tri power, vuosimallista en ole varma, samaa korimalli kuin 67 kylläkin. Venakopat ei ole kyllä mäklarenit, kansiakin veikkaisin rautaisiksi, oli muistaakseni maalatut.
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mielenkiintoinen aihe, kuriositeettina sanottakoon että Bruce McLaren oli jonkunmoinen GM mies aikoinaan. Suostui myymään uusimpia autoja&alustojaan ainoastaan tiimeille jotka käyttivät Chevroletin tekniikkaa.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Juu varmaan Brucella oli jonkinlainen diili GM:n kanssa, kun käyttivät omissa CanAm kilpureissaan Chevyn koneita?

    Uusiseelantilainen Bruce McLaren tunnetaan Suomessa parhaiten varmaankin McLaren F1 kilpa-autojen yhteydessä puhuttaessa. Mies perusti myös jenkeissä edelleenkin vaikuttavan McLaren Engines yrityksen, nykyään nimeltään McLaren Performance Technologies. Tällä jenkkiläisellä autoalan tuotekehitys- ja testausyrityksellä on näppinsä pelissä mm. Buick GN:n ja GNX:n, GMC Typhoon:in ja Cyclone:n suunnittelussa. Myös Fordille firma on ollut kehittelemässä ja toteuttamassa konsepti- ym. autoja, esim. FR100, FR200 ja FR500

    Amerikkalaisella McLaren yityksellä ei ole nykyään mitään tekemistä eurooppalaisen McLarenin kanssa. Jenkkifirman on vuodesta 2003 omistanut Linamar Corporation.
     
  16. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jokainen vanha pieru muistaa kun vehon vanha viriviri vette ilmestyi entisöitynä takas kadulle. Oli näyttelyssä ja asiallinen esittely Vkasissa.
    Näyttelyssä juttelin sen kanssa kun se oli juuri saanut sen valmiiksi. Tai valmiiksi ja valmiiksi. 427 Tri Powerissa oli esim erillainen öljynpainemittari minkä se oli juuri onnistunut hankkimaan. Se aikaisempi motti oli mahdoton ajettava. Mitä kaikkea palikkaa siinä motissa olikaan, ei silloin ollut täysin tiedossa. Kim varmaan säilytti kaikki palikat.
    Kim ajoi sillä ja tuttu näky cruisingeissa. Olisikohan ollut elokuu 92 kun oli tunnelmaa ilmassa kun rupesi muskeliautoja olemaan kylällä. Asiallinen keskustelu kuului asiaan. Loppu illasta rusan TBllä jutut meni mahdottomiksi ja oli vain yksi tapa katoa asia. Alkuillasta oli jo huhua että olisit (laittomat) katukisat jossain. Paikalla oli kalustoa ja lähdettiin pitskuun Aro.yhtymän suoralle katsomaan kuka on kuka. Kiltisti mentiin letkassa kun pitskun liikenneympyrässä eräs nopeana pidetty tunnelram pikkulohko Dart rupes polkee ja silloin meillä lähti lapasesta.
    Ympyrästä ulos pohjoiseen Dart jäi heti ja mä ajoin mun 70 Hemi Cudalla (kv, ei aito) keskellä vieressäni Nascar alumiinisella pikkulohkolla ja 5 speed manuaalilla ollut joku 80 Vette ja toisella puolella 427 Tri Power 4 speed manuaali Vette.
    Siis kolme rinnakkain kaksikaistaisella tiellä. Vettet ei hölläneet vaikka ruvettiin menee jo kovaa. Kaupintien risteyksessä oli pakko hiljentää, mutta siitä se hauska sitten alkoi. Kolm rinnakkain kaksikaistaisella ruvettiin ottaa lentäviä lähtöjä. 100, 150 ja 200km/h rinnakkain ja sitten tallat tiskiin. En tiedä mikä kusipäisyys iski silloin mulle, mutta luovuttaa ei voinut. Möyhemmin tästä ajelusta liikkui varsinkin TBllä ristiriitaisia juttuja. Mä olisin muka jäänyt. Ei pidä paikkaansa. Aina kun otettiin lentävä niin manuaali Vettet hypähti ihan pienen kaulan, ja annoin niiden ottaakin, mutta sitten Hemi puhui ja Vettet jäivät. Se kokeiltiin monta kertaa. Kerrottakoon totuus tässä jos sitä vielä joku muistelee muuta.
    VROOOOM!!!
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kyllä on ikävä noita sessioita.Kimin kanssa oli kiva ajaa kun lähti aina skabaa oltiin sitten espalla,mannerheimilla tai arolla. Mutta jos sulla rebel oli hem-11 niin hieman on aika päässyt kultaamaan sinun(kin) muistia:)
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tunnustan, kyllä mulla oli HEM-11. Tuosta on niin kauan aikaa että rikos on vanhentunut eikä silloin isoveljellä ollut vielä valvontakameroita.
    Totta, aika kultaa muistot eikä tuosta noista vanhoista hyvistä mulle muuta jäänytkään kuin hyvät muistot. No toi 58 Buick, mutta sen avautumiset on eri topicissa.
    Vetten muistan hyvin, ja omistajan. En sitä hyvin tuntenut, mutta asiallinen kaveri mikä ei turhaan paukutellut henkseleitään. Mikä oli monella tapana. Ehkä mullakin oli joskus nuorempana tapana, vaikka olen perheen pienin ja hiljaisin. :oops:

    Kyllä matkalla aron suoralle mentiin kovaa rinnakkain. Sitä en unohda.
    Olitko mukana? Olitko se Dart mikä jäi jo ympyrästä lähdössä, vai se toinen Vette, mikä oli asiallinen, vaikka ei niin hiljainen ja vaatimaton kuin Tri Powerin omistaja? Tule vaan ulos kaapista.

    Oli siellä monta tuttua mitkä täälläkin kirjoittaa. Vähän ot alkuperäisestä aiheesta, mutta menköön.
     
  20. ip

    ip 3rd gear

    Morjens ei ole sama se oli mun tekemä ja musta ja on mun frendillä nykyään! esitelty v8 nmero 5-2000 voitti silloin näyttelyn Hesassa!
     

Kerro tästä muillekin!