67 Fury VIP-Street&Race projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kiitoksia vaan kehuista omasta ja yhtiön puolesta, ilman suurta talkooapua ei tohon näyttelyyn olis saatu vietyä kun raakakori.

    Nythän siinä oli ulkokuori kutakuinkin valmis, ja sisustukseenkin silmänlumeeksi heitetty ovipahvit ja mittaristo paikalleen väliakaisesti. Lopulta ei tullut edes hirveetä paniikkia, vaan aika rauhassa sai noita vikoja osia kiinnitellä.

    Näyttelyyn lähettiin torstai-iltana joskus kaheksan maissa, ja ensimmäinen jännitys oli mahtuuko laite trailerille. Näytti aika voimakkaasti siltä, ettei mahdu, mutta toisaalta takaraivossa oli tieto siitä, että samalla trailerilla se alunperin pihalle raahattiin. Ja jäihän sinne joitain senttiä laitoihin matkaa, ihan heittämällä ei laitetta tulla kyllä kyytiin ajamaan. Perä edellä kun otti kyytiin, niin etupyörätkin ylti trailerille asti, joten ei mitään hätää.

    Paikan päällä ei tarvinut paljon hommiin osallistua kun tiimi hoiti hommat, käytiin vaan hakemassa motti, loota ja pari mutkaa rekvisiitaksi ja kaikki muu olikin jo tehty. Samalla tuli Käkön Ramikin ruostesuojattua sisäpuolelta.

    Näyttelyssä ei tie tullut kauheesti aikaa vietettyä, oikeestaan vaan lauantaina olin tontilla melkeen koko päivän ja senkin lähinnä "yläkerrassa". Sama harrastus jatkui sitten Eatzissa aamuun asti.

    Maanantaina sitten piti hakea kalusto pois, ja siinä meinaskin tulla pikku ongelma, kun parilla pistehitsillä kiinni ollut taka-akseli irtos kesken mutkan. Kun ei vielä oo tota kardaania, niin ei oo perää hitsattu lopullisesti kiinni, kardaanikulmaa on paha määritellä ilman. No, saatiin sitten kuitenkin äherrettyä se paikalleen ja loput kaarrokset tehtiinkin tunkin varassa.

    Laite kuskattiin suoraan ensimmäistä ketaa uuteen talliin, joka on nyt ollut pari kuukautta vuokralla. Se vaan ei oo vielä siinä kunnossa, että siellä vois autoa rakennella, nippa nappa saatiin se ängettyä trailerin päällä sisään huilimaan. Tosta näyttäiskin muodostuvan jonkinlainen ongelma jos ei tilanne oleellisesti nopeesti muutu, alkais olee pikkasen kiirekin ton vehjeksen kanssa joten loputtomiin ei oo aikaa odotella. Näillä näkymin katotaan kuun loppuun asti, ja jos ei tilat oo käyttökunnossa vaihdetaan maisemaa.

    Osarintamalla on edelleen hiljaista, eilen sain vihdoin ja viimein kardaanin tilattua ja jonoa on kolmen viikon verran...., eli ei tarvi ihan heti sitä perää kunnolla kiinni hitsatakaan. Motin osista lähetin eilen utelua, mutta vastausta ei oo vielä kuulunut. Eikä sillä sinänsä oo niin merkitystäkään; reilu kuukaus sitte niiden piti tulla ens viikolla. Uskoo sitten kun näkee. Tai pitäähän se tavallaan paikkaansa, ne tulee jatkuvasti ens viikolla.

    Seuraavaks olis Kaitsulle tarjolla sähköhommia, mikäli vaan ehtii, ja ite ptiäis ruveta miettii paikkoja "lisälaitteille" ja ruveta väkertää putkistoja.
     
  3. josu

    josu Gearhead

    joko on päästy stripille testaamaan,aikatavoitteet?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei oo päästy, eikä edes yritetty.

    Näyttelystä auto vietiin uuteen talliin, missä ei vielä kahdessa kuukaudessa ollut hirveesti tapahtunut sen eteen, että siellä pystyis tollasta projektia eteenpäin. Päätettiin sitten katella tilannetta kuun loppuun; eipä tuo ollut juuri edistynyt, joten alkoi uuden tilan metsästys. Viime viikolla sitten käytiin hakemassa koppa, joka kätevästi oli jo edelleen valmiina trailerilla, malmikartanosta, ja kuskattiin se hyrylään. Perjantaina kävin nostamassa motin ja lookan paikoilleen, ja seuraavaks on tarkotus ens viikolla alkaa putkistoja ja öljypohjaa tekemään.

    Osia ei oo vielä kuulunut, ens viikolla vois olla jotain toivoa. Tekemistä riittää vielä pitkäks aikaa ilman niitäkin, mutta jos ei niitä vielä juhannuksena ole tullut, niin sitten laite lyödään vaparina kasaan ja ajellaan tää kesä niin. Välitykset sun muut, ei oo vaparia varten suunniteltu, mutta eiköhän se 11 aikoja pitäis mennä vaparinakin ja ahdettuna tavoite on päästä jossain vaiheessa kasin puolelle. "Jos se painaa yli kaks tonnii, ni sit kevennetään".
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Taivoite siis ahdettuna 5-8sek! :D
     
  6. josu

    josu Gearhead

    Hyvät on tavoitteet(en epäile yhtään),kello kertonee totuuden :rotfl:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tavoitteitahan täytyy olla, todellisuus sitten aika pian osoittaa niide realistisuusasteen. Ei oo itseasiassa hajuakaan mitä se vois mennä, mutta toivotaan nyt kuitenkin, että kovempaa kun entiset vehkeet. Siinä on varmasti oma arpomisensa, ennenkuin se menee yhtään mihinkään; ei oo oikeen kellään ton kokosista ja painosista laitteista kokemuksia ja yllättäviäkin juttuja tulee vastaan. Esimerkiks vaikka kun tilasin kardaanin; otin tietty pajan kestävimmän "nitrous ready" kromimolyputken tykötarpeineen. Parin päivän päästä tuli viestiä, ettei ne voi sellasta tehdä; ton painosessa ja tehoisessa autossa noin pitkällä kardaanilla cromimolykardaanin kriittinen nopeus on liian alhainen, ja kardaani vatkaa itse itsensä solmuun. Materiaali meni vaihtoon, ja hups, hinta vähän "pompsahti". Vaan tuostakaan piirteestä ei ilman ammattilasita olis ollut harmainta havaintoakaan ennenkuin jossain vaiheessa...., siinä vaiheessa se oliskin voinut olla paljon kalliimpaa.
     
  8. Fireball

    Fireball Gearhead

    No kaikkea sitä, tuliko alumiiniä titaania vai eri seoksen cromoa vai mistä hiiden avaruusteräksestä ne sen tekivät sitten? Joka koneistamo se kardaanin lyhentää, mutta nuo on just niitä asioita missä se ammattilaisuus erottuu. Hyvä etteivät myyneet sitä mitä tilasit, niinkin on käyny vaikka varmasti myyjä on tajunnut yhden rastin ruudusta puuttuvan...

    Nimim. se tuli kalliiks :rotfl:

    PS. tosta jykä vetoauto
    http://www.blocket.se/vi/8190792.htm?ca=1_11_s
     
  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Kardaanin pituuden puolesta saattaskin olla tukilaakerin paikka..! :eek: Tais matsku livahtaa jääkiekkomailoissakin käytettyyn hiilikuituun?
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  11. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Parin päivän päästä tuli viestiä, ettei ne voi sellasta tehdä; ton painosessa ja tehoisessa autossa noin pitkällä kardaanilla cromimolykardaanin kriittinen nopeus on liian alhainen, ja kardaani vatkaa itse itsensä solmuun.

    Kriitinen nopeus liian alhainen ja vatkaa solmuun :eek: :poff:
    Tossa onkin pähkäämistä tarkoitan pohjimmaista tarkoitusta :wink:

    Vetautoksi kilpurin värinen Lada Niva :rotfl:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joopa joo, hljaista on ollut. Lauantaina käytiin varovasti hakemassa taas tunutmaa hommaan, mutta vielä vaatii, että saa materiaalit ja tavarat jonkinlaiseen käyttöjärjestykseen. Joka tapauksessa, jotain pikku sisustahommia saatiin eteenppäin ja hahmoteltua ahtimille mahdolliset paikat, jotta pääsis pakosarjoja hieroon. tulee varmasti aika "persoonalliset". Tosta se taas lähtee etenee pikkuhiljaa. Osia, yllätys yllätys, ei oo vielä kuulunut ja toi kardaanihommakin meni reisille. Yllätys jälleen. huomenna tulee tarjous toisesta mestasta, ja eikun uutta tilausta peliin.
     
  13. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    No kylläpä nyt kyntää hyvin,meinaan ehtiikö tälle suvelle tormuuttamaan ollenkaan.
     
  14. rokki383

    rokki383 Gearhead

    olihan viljarannalla aikanaan se remmi monaco vm 74 olihan seki aika FULL size,aikoja en kyl muista mut menihän se nyt eteenpäin kuitenki
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Lähinnä kai kuitenkin kylkimyyryä? Kyllä tänä suvena ajetaan vaikka väkisin.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ai se mikä Hot Rod Special lehden mukaan voisi olla Suomen nopein. Heh. ei sitä radoilla näkynyt. Essolla kovasti odottiin jos se tulis vaikka kyläsaaren katukapinoihin.

    Heh, muistaako muuten kukaan millaisia aikoja se Monaco meni? Ei tainut ikinä kellottaa..
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Puhutaanko nyt siitä forssassa vaikuttaneesta metalliruskeesta 4D monacosta? Pojankloppina mentiin kyseleen että paljonko on tehoa, niin vastaus tuli että kun siinä on monimonikymppinen blowerilla ilokaasuilla niin pitäs siinä tuhannen kaakkia olla ainakin... :eek: En muista kuulleeni että se olis radalla käyny kertaakaan.
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kyseessa sama vessa mika oli joskus Porissa :odroll: Olisko se tullut sinne Vorssasta. Joskus -86-87 vuanna??? Ei se ''pikatie kisoissa'' ihan parjannyt yhden hepun Taunukselle mika meni 14s aikoja. Tais olla Monacosta hiukan paassyt pollet laitumelle. :rotfl: Kommeelta se kylla naytti.
    P.S. Noita kisoja ajettiin suljetuissa olosuhteissa ankaran valvonnan alaisena :wink:
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Laitetaas tähän huvikseen, nyt kun uus kardaanikin on taas tilattu, sellanen kilpailu, että kuka arvaa lähimmäks auton tulevan kilpailupainon? Lähimmäks arvanneelle on tarjolla ekoissa kisoissa punnituksen jälkeen pullollinen, tai pari, korkeintaan taskulämmntä keskiolutta!
     
  20. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    1863kg on tarkka ilman kuskia. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!