67 Fury VIP-Street&Race projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Videota tuli kuvattua, mutta en mä sellasia nettiin osaa laittaa. Lyhykäisyydessään, eka lähtöhän pitää uudella autolla ottaa varovasti, joten Jussi meni täysii vaan niin pitkälle kunnes koppa rupes kallistelee puolelta toiselle ja meni ajokelvottomaks. Aika 11.3 ja loppuja 139. Aattelin, ettei asialle oikeen muuta oo tehtävissä kun kokeilla iskarien säätöjen kiristämistä, ja hups; yks säätö olikin jäänyt nollille. Toka lähtö oli 10.8 ja 202. Joka lähdössä parani ja vikassa meni 10.63/206 ja lajittelun viides. Ysin kaaviossa se oli "paremmalla puolella", eli pääsee hitaampaa vastaan. Kieku joutukin antautumaan, ja seuraavalla rundilla meillä vastassa oli Skinnars, joten alko tavaroiden pakkaus. Silti ihan hienosti meni laite, se kulki aikalailla just niinku saatto olettaa. Helppoja parannuskohteitakin löytyy, eli finaaleihin tulee pikku muutoksia. Välttämättä niistä vauhti kasva, mutta tehdään kuitenkin. Laite ei jostain syystä jaksa poistua paikaltaan ja meno suhteessa paranee loppua kohdenkun konepelti raottuu ja motti alkaa saada ilmaakin. Kaasari on nimittäin aika lailla kiinni pellissä.

    Ei nökynyt välikaljan lunastajia motoparkissa, joten join ne ite. Paino oli kuitenkin 1637 kiloa.
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Paljonko paino? ANTEEEEKS! Heikot reaktiot :oops:
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Upeasti on vippi kulkenut,onnitteluni! Saattaapa kulku kohentua huomattavastikin kun alkaa ilmaa saada,no me odottelemme sitten täällä koneiden takana finaaleiden tuloksia,ellemme sitten tule paikalle katselemaan...
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    No vittu kusetitte sit mua bensan määrällä vai 8) Veikkasin näemmä 9 kiloo alle, pah...
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Se on sen p...keleen PG:n vika! 727:lla jaksais pompata varmasti eri tavalla? Nooo, turbomosat tykkää pitkästä ykkösestä eli kyllä se sillä sitten viimeistään pompottelee viivaltakin :D
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Jep, onnittelut. Vippi meni kyllä komeasti ja on se hienoa kateltavaa kun iso koppa liikkuu (vaikka yllättävän kevyeks ootte sen saanu) 8)
     
  7. Tea

    Tea 1st gear

    Törrönen se vaan kuvaa. (vai mikä se oli)
    Joit ite? No älä.. :eek:
    Harmi kun en sattuneesta syystä ehtiny/pystyny näkeen sitä radalla (ei sillä että sokeeks olisin tullu). Vippiä siis.

    (edittiä perään: mä taidan oikeesti olla vähän väsynyt.. en tiedä mones kerta tää muokkaus on..)
     
  8. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Syytös ja vastaus samassa :poff: :rotfl: , voiman vähyyttä :rotfl: .

    Eksoottinen laitehan se on, mutta se paino? Oliko se auton paino vai paino kuljettajan kanssa? Vipottajaa en nähnyt koko viikonlopun aikana missään, tosin eipä ollut saumaa paljoa siellä "slummi-varikolla" kierrellä :rotfl: .
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Paino on kuljettajan kanssa, eli kisapaino ajovalmiina. Tankki oli täynnä, se on 60 litraa ja kuski ajovarusteissa varmaan satkun. Mun mielestä yllättävän kevyt tässä vaiheessa, painoa tulee kyllä ens kaudeks vähän lisää... Mutta ovet, lokasuojat, lasit jne kevyempiin vaihtamalla sais taas kirkkaasti enemmän veke mitä tulee; kattoo nyt mitä talvella saa aikaseks kun toi ei oo ihan ainoo projekti josta tarvis talven aikana suorituta.
     
  10. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    ONNITTELUT !!!!!!!! ,TOSI HIENOO,SEURAAVASSA KISASSA YSIN PUOLELLE KUN ANNAT MOTILLE ILMAA
     
  11. HEMI

    HEMI 1st gear

    Heh ihan samat ajatukset... 2 vaihdetta on vaan liian vähän....ja vielä chevun loota vähemmästäkin saa mopari allergisia oireita :lol: :wink:
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Osatekijänä on varmaan ahdinkäyttöön rakennetulla turbiinilla jonka ominaisuuksissa on ehkä tähdätty johonkin muuhun kun "torque multiplicationin" maksimointiin.
     
  13. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    MILLOIN VIPILLÄ AJETAAN TAAS RADALLA
     
  14. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Olisko huomenna Kiikalassa :D

    Ps:Caps Lock puis päältä :)
     
  15. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Toi Vippi olis turbotettuna varmaan hauska lisä vaikka OL-ryhmässä, mutta kun se on pari vuotta liian vanha, ainakin kun katsoo tämän vuoden tähänastista top 3. Niistä jokainen on (ruåttiksi) 887676.
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    :rotfl: :rotfl:
    Noi sun juttus alkaa oleen sita tasoa etta taidat olla (sinakin) tulossa pian kaapista ulos :-?
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    Miten jos tyrkkäis vipin lootan jatkoks gear vendorin ja laittas tiheemmän peräruuvin (vaikka 4.56) niin vois lähtee viivalta äkäsemmin...vaikka en usko että viivalta lähdössä on enää mitään ongelmia ku turbot astuu mukaan kuvioihin :lol: mutta jos kadullakin käväsee niin ei rupee ketuttaa isolla tiellä ku ei kone huutaa...vois vaikka lähtee saksan kiertueelle bemareita kiusaa autobaanoille :lol:

    http://board.moparts.org/ubbthreads/sho ... ost2857198

    http://www.gearvendors.com/videoclips.html
    Vireoista selviää ihan hyvin miten se skulaa

    Se olis sitten ku kuorma-auto konsanaan jossa on puolittaja :lol:

    Keppi, nappula, keppi, nappula....vähemmästäkin menee sekasi ku vaihteita vaihtaa (toki eihän sitä gearvendoria esim kiihdytyksessä tarvii kayttää...jättää ne napinpainallukset pois)

    Paljonko sitten maksimissaan parasversio kestää??

    Mutta tietysti jos ei kadulla paljon ajele...varsinkaan isoilla teillä niin eipä tollasta tarvii :odroll:

    Tuli vaan vippi mieleen ku mopartsin sivuja selailin :odroll:
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nyt on VIPillä sitte jo toinen koitos takana, ja tällä kertaa ite puikoissa. Puistoajon takia jätin putket himaan, maavara kun on niillä pikkasen kortilla, samoin notettiin sekä etu-, että takajousitusta. Radion puuttuminen vieläkin harmittaa, ei oo saanu Luigi vielä sitä kaivettua esiin. Toivottavasti finaaleihin löytyy, että on jotain tekemistäkin kanavia ettiessä.

    No joo, eli en ollut laitetta ajanut kun kerran pihalta talliin ennen Kiikalaa, perjantai-iltana sitten ainakin kaksinkertaistin ajokokemuksen ajamalla sen trailerille. Sitten vantaalle trailericruisingiin ja himaan. Aamulla hyvissä ajoin liikkeelle ja Hiidenvedeltä kaffeen kautta Jarkko kyytiin ja kohti kiikalaa. Kilpailijoiden kannalta onneks, samaan aikaan ollut V8/GTI päivä söi osan kikottimista, ja sekä ajamisesta, että ilmoittautumisesta selvisi inhimillisellä jonotuksella. Jarkko ja Käkö hoiti ilmoittautumisen aikana auton alas trailerilta, ja kaikki oli suht valmista.

    Kisat alko suht aikataulussa, eka rundi oli tarkotus ottaa vähän tunnustellen, lähinnä arvelutti jarrujen vaatima aika reipas poljinvoima jo pienissäkin nopeuksissa. Varovaisella lähdöllä 60 jalkaa oli 1.95, laite meni suoraan ja suht ukavasti 11.13 aikaan. Jarrutkin piisas ihan hyvin, sai oikeestaan painaa uudestaan kaasua, että pääs paluutielle asti.

    Lopuissa lähdöissä tuli testattua parii juttua, ensinnäkin transbreikkiä mistä ei tullut yhtään mitään. Täytynee sen testaaminen ja rutiinin takaraivoon saati suorittaa iahn tallin pihalla eikä kisoissa. No, brakettia kun ajettiin ei ajoilla ollut niin merkitystä, vaan enempi reaktioilla. Mä tähätsin siihen, että ne sais suht tasasiks ja tuntu onnistuvankin, sellasta 0.11 sekan lamppua tuntu pystyvän vetää ja mun ajatusmaailmassa se oli ihan riittävä. Lajittelun kakkostila, ja eka rundi Nikken vallua vastaan.

    Nikke sai sekunnin handicappia ja lähdin rauhallisesti perään 0.11 reaktiolla. Laite lähti viivalta ihan mukavasti 1.75 60 jalkasella, ja sainkin vallun kiinni mielestäni yllättävänkin aikaisin. Vasen rata oli ainakin alkuun selkeesti huonompi kun oikee pidoltaan. Ajelin sitten loppumatkan rinnalla pikkasen edellä, ettei vaan tulis ajettua alle indeksin. Vaan kuinkas sitten kävikään; kun ei tota brakettikokemusta oikeestaan ole, niin täydellinen tilanteen kontrollointi aiheutti sen, että mä olinkin maalissa 0.003 sekuntia Nikkeä perässä ja Nikke jatkoon sekä lopulta koko braketin voittoon. Ens kerralla jos saa tilaisuuden, ni vois ehkä edes lokasuojan mitan yrittää olla edellä maalissa eikä pelata senteillä.

    Muuten laite oli mielenkiintonen ajettava noiden A-koppasten jälkeen. Aivan tunnoton vehje joka yhden lähdön alkusladin jälkeen meni suoraan kun juna. Suoraanhan noi lehtijousikikottimetkin meni, mutta niitä sai ohajta ja ajaa kokoajan. Tossa pysty pitää ratista kahdella sormella alareunasta kiinni ja korjaa ehkä asteen tai pari. Sen lisäks laite oli ihan tunnoton sutimiselle, ei ollut kuskin paikalta mitään hajua lyöks rengas tyhjää vai ei, tarraamista ei noteerannut.

    Ennen finaaleja tulee mutuama pikku muutos, ensinnäkin laite kaipais vielä line lockin burnouttiin. Ainakaan mä en saanut laitetta pysymään paikallaan burniksessa yhtään, saattaa kyllä olla, että jos olis survonut jarrupoljinta enemmän, se olis pysynytkin. Jokatapauksessa tekniikka aiinä on ihan toinen kun aikasemmilla vehkeillä. Toinen juttu on turbiini, se on turhan korkee stallinen. Kolmas juttu on motti, se ei käy puhtaasti isoilla kierroksilla, vaikuttais sähköpuolen ongelmalta. Toisaalta se voi myös olla ilmansaantiin liittyvää juttua, kaasari on "cow inductionista" huolimatta aika liki konepeltiä. Kun heittää 1250 kaasarista läpät levälleen, rupee ilma liikkumaan sellanen puol kuutiota sekunnissa pyrkii kaasarin kurkuista läpi. Puolueettomat tarkkailijat väitti, että imu painaa konepellin keskeltä kuopalle lähdössä, jolloin tulee ehkä pikkasen hengenahdistusta. Ja jos sen radion vielä sais.....
     
  19. Mefirst

    Mefirst Gearhead

    Siis todella MAHTAVA laite toi VIP;pi !!!

    Itelle tuli nolo loppu jo eka kisassa. Tuli hajotettua se 440 dynamo neljännessä vedossa, tai se vissiin jo hajos kolmannessa, mutta ku Suomalainen ei usko ennenku jysähtää kunnolla.... No, uus motti kasataan täs talven aikana, joten enköhän taas ole skaboissa mukana ens kesänä, toivon vaan että se uus Vee-dynamo pysyy kasassa hieman kauemmin...

    Omin voimin auto tuli kyllä radalle mutta näin se sitte vietiin takas tallille...

    http://i12.photobucket.com/albums/a225/ ... 010002.jpg


    /Tomppa
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Heh, jos sä ajat tolleen niin sillon sä ajat liian lujaa, ookkos huomannut et VIP:in lokarit on kohtuu pitkiä... :rotfl: :rotfl:

    Ja hyvältähän VIPpanen näytti radalla :D
     

Kerro tästä muillekin!