-67 ht coronet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja kotr, 8.2.2015.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Eilen ihan viime hermoilla sainki kasattua sen :D piti konehuoneen puoleta löysätä se rengas akselin päältä,että akseli pääsi liukumaan mahdollisimman pitkälle kapiiniin päin.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Hmmm..mistähän löydän polttimon tuolle seisontajarrulle? näytti olevan vähä erikoinen ja kanta lähti irti.
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Ja onko josaki jemmasa hätävilkun kytkin? hanttarin puolella on kaks relettä koelaudan alla toinen pyöreä perinteinen vilkkurele ja toinen suorakaiteen mallinen kans kaks napanen. uudet vilkun hilut ei oo vielä tullu mutta kokeilin tuohon vanhaan saaha eloa huvikseni.alkohan se vilkutteleen mutta kaikki vilkut vilkkuu!


    ölmöt kyselyt sikseen.Löytyhän se hätävilkku
     
  4. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Tutkippa pikkusen keksinnön sähkökaaviota niin kyllä selviää ongelmat :poff:

    Chilton jne...tms vanhat kunnon raamatut.
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Kaikki pelaa nyt. Enkä ees lukenu. :poff:

    Ainut museomiehen silmiin pistävä vika on se seisontajarrun poltin. Sei ala vilkkaseen. Se palaa vaan. Mutta mua ei haittaa
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Coronetin kunnostus alkoki jo tälle talvea. Koppa puhtaaksi päältä/alta. Runkojen yhistys, maholliset hitsaukset ym.

    Perähän on väkivahva 8 3/4 mutta lukoton. Lukon hommaan sinne kyllä mutta perän kavennus pyöriny mielesä. Mitään isompia kisoja autolla ei varmaankaan tulla ajamaan mutta haluaisin härskin levyset renkaat taakse mahdollisimman syvillä vanteilla. Miten kannattaa tuo akselin kavennus toteuttaa ja mikä määrä on järkevää ottaa pois jos näin katukäyttöä ajatellaan. Jousipakat jos pyrkis pitämään vakio paikalla.?? Vai?
     
  7. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Otappa kontaktia Pepeen,Keminmaan pyhätössä puuhaillaan juurikin tuollaista perän muokkausta :wink:
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Ookoo 8)
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Miks kaventaa perää jos ei kasvata koteloita ja siirrä jousia? Noissa 1966-1967 juuri kotelot ovat pienet ja jousetkin heti vastassa. Mulla oli 1967 Satellitessa 8.5x15" Centerlinet 4 7/8" back spacella ja 275/60-15 slikseillä ihan maximi. Noihinkin piti lokasuojien lipit kaventaa ja rullata ylös.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Saman juuri huomasin, ku kävin yks ilta tallilla suumailemasa. Takana 8" vanne ja 275 kumi 4" spacella ja kantit piti kaventaa koteloista. Kumet melko lähellä jousipakkoja. Pakat on siis pakko siirtää ja koteloita kasvattaa. Mitenhän tuo pakkojen siirto menee? Onko valmiina jotain siortosarjoja? Hitsausnja pelti hommat kyllä hoituu mutta oishan nuo vinkit tervetulleita.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Hei joo!! Kiitti! Nuohan kyllä kopauttaa itekki kasaan. Hyvä juttu. Ei sulla ois kuvia laittaa miten ite oot toteuttanu? Vai millä mallilla on?
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei ole vielä muuta kuin kavennettu perä. Siirtosarja vasta lähdössä Calivieteristä. Mutta laita googleen Mopar mini tubs, niin tulee noin sata miljoonaa osumaa.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    No niinpähän näyttää löytyvän. Kyllä kuumottas päästä coronetin kimppuun!
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei oo slidereita kuin omaan, mutta uudet Calvert Racing takapään henkselit puslineen on ja sitten nuo Us Car Toolin takapään kamat jää käyttämättä.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Nii oliko nuo vapaaksi jäävät kamat siirtosarjan hiluja? Ei kauhiasti sano nuo merkit mitään.

    Ja sulle on tulosa tuo linkin mukanen etupään siirtosarja?Saiskohan niistä kuvia/mittoja, että vois raapustella itelle omat?
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No, tuosta US Car Toolista on linkki pari viestiä ylempänä. Nää mun kamat on A-bodyyn eli mitat ei täsmää Beekkoseen.

    Takapäähän on tämmöset jouten.

    [​IMG]
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Aivan ok. Eikös nuo kuvan riipukkeet oo ihan perussettiä? mää tuon etupään siirtämisen jotenki tajusin,että lehtipakka siirtyy runkopalkin sisäpuolelle mutta miten tuo takapää kannattas siirtää? laillisesti?

    [​IMG]

    Jotenki nuin?

    [​IMG]

    ja etupää nuin? nuissa kuvissahan on etupää palkin sisällä ja takapää palkin vieressä sisäpuolella. En kyllä tältä istumalta osaa kuvitella miten coronetin palkit kääntyy,että onnistuuko se nuin vain miten se siinä tapauksesa siirtyy oikein.Eiköhän se täsä selviä,ku pääsee ajan kans tallille.


    jaa vai tuo taitaaki olla coronetista

    [​IMG]
     
  20. K_Sa

    K_Sa Gearhead

Kerro tästä muillekin!