-68 Charger poljintuntuma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tabs, 14.4.2009.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Tallilla ollaan useammalla tyhmällä päällä pähkäilty kaverin Chargerin jarruja.
    Jarrut on muuten hyvät, mutta poljintuntuma on olematon eli: painat jarrua=>vähäinen liikerata=>töks nenä lasissa...
    Eipä kelvannut myöskään katsastuksessa...
    Autoon on ilmeisesti ameriikassa jossakin vaiheessa vaihdettu levyt eteen, osien alkuperä tuntematon?
    Uus tehostaja paikallaan, mallia Levyt/rummut ainakin näennäisesti toimii sekä letkut ja putket kunnossa.
    Jarrut ilmattu muutamaan kertaan, ei ilmaa
    Tuntuu vaan että antais liikaa painetta? Myöskin usemman polkasun jälkeen jarrunestettä pakenee kupin ja kannen välistä?
    Mistä aloitetaan ihmettely? Hyviä vinkkejä?
    Auttaisko säädettävä jarrupaineen säädin?
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Onko pedaalin linkit alkuperäset? Vois väärä vipusuhde ja väärä männän halkasija tehdä ton räjähtävän paineennousun
     
  3. Siis liian hyvät jarrut????

    Miksei katsastuksessa kelvannut ?, kait sitä voi kevyestikin jarrua painaa , totuttelukysymys , varsinkin jos on tottunut polkemaan tehostamattomia rumpujarruja voi tosiaan naama olla lasissa...

    Vipusuhdetta jos muuttaa niin että pedaali tekee pitemmän liikkeen niin jarruvoimaa tulee vielä lisää mutta saattais olla helpommin hallittavissa tuo paineennousu.
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Jep, sieltä pedalista löyty eilen loppujen lopuksi se vika. Oli kiireisillä asentajilla jääny yks pusla sieltä pedalin linkistä pois, paino tehostajan tankoa vinottain sisälle=> lopputuloksenaan hivenen erikoinen jarru tuntuma.
    Ei ihme vaikkei katsuri hyväksynyt, ne meinaan oli todelliset on/off jarrut :odroll:
    On muuten harvinaisen ..ttumaisessa paikassa nuo pedalin kiinnikkeet yms...
    ei meinaan hirveesti tilaa työkaluille kun kädetkin pitäis mahtua ja asentajilta vaaditaan aikamoisia akrobaattisia esityksiä, varsinkin kun penkit oli jo paikallaan
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei muuta kun alat vaan esittää pojille akrobatia showtasi :poff:
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Just just, kyllähän sun pitäis Kime tietää että mun kropalla on helpompi pakottaa pienempi asentaja sinne penkkien väliin ja antaa viisaita neuvoja siitä vierestä :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Niimpä,eipä muuta kun tunget chargerin omistajan ite sinne ja jaat loistavia neuvoja ja soittelet tuttuja käymään paikalla kyselemässä kaikenlaista kivaa&mukavaa kuten esim."mitä sää teet"-tyyliin :poff:
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Perhana kyllä siihen akropatiaa tarvii...Oma kohtasia kokemuksiaki on,ei kylläkään-68 mutta hiukan uuemmasta...Jarrutehostimen pultit oli oikeen mukava ruuvata kii :mad:
     
  9. tabs

    tabs Gearhead

    Ja sitäpaitsi kyllähän sää sen tiedät etten mä voi MoParia ruuvata, kun tulee näppyjä :poff:
    Omistaja muuten soitti just, oli saanu vekottimen Suomen kilpiin 8)
    Konkratulations vaan näin netin välityksellä...
     
  10. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Tää on kyllä niiin totta... Tuommoiseen -68 b-koriseen kun on vaihtanut mm. juuri jarrutehostimen. Siinä saa monenlaista erikoista asentoa ottaa jotta saa niitä muttereita avattua koska käsien ja sormien nivelet eivät taivu tarpeeksi eri suuntiin, lisäksi erilaisia hylsyjä, räikkiä, jatkoja, lenkkiavaimia täytyy olla kilokaupalla. Ja siltikin menee hermot :x
     
  11. niklas_

    niklas_ 1st gear

    jep... :eek: ilmastointiautossa on ihan mahdotonta tehä jotain kojetaulun alle jos ei ensin ota ilmaputket pois :eek:
     

Kerro tästä muillekin!