68vm. QQ-1 väri mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja 68SS, 29.5.2020.

Tags:
  1. 68SS

    68SS 1st gear

    Tuntuu olevan haastavaa metsästää väriä 50 vuoden takaa... Pitäisi siis maalauttaa auto jossain välin kun on nyt koppa käytetty peltipinnalla, mutta kun on mielessä pyörinyt muutama vaihtoehtoinen sävy. Tarkoitus oli pitää tuleva väri 68vm. tehtaan väreissä, ongelmaksi vaan muodostui kun joitain sävyjä ei pystynyt koodilla suoraan sekoittamaan... Vaihtoehtoina pyörinyt mielessä "FF-1 Mist Green", "TT-1 Avocado Green" ja auton alkuperäinen väri "QQ-1 Electric Blue".

    FF-1 väriä pystyivät ilmeisesti PPG:n maaleista (värimassa+lakka) valmistamaan koodilla kun kysyin kaupasta, mutta muut sävyt eivät onnistuneetkaan. Sanoivat että tuo QQ-1 väri voisi olla Ditzlerin väri. Eikös PPG ja Ditzler ole kuitenkin samaa puljua nykyään, löytyykö sitten jotain Ditzlerin omiakin värejä vielä erikseen? Onko kukaan Suomessa yleensäkkään tuota QQ-1 väriä maalannut, B5 sinistä nyt varmaan löytynee?

    Ameerikan puolella ainankin jokunen vuosi takaperin on vielä tuota QQ-1 väriä tehty suorakiiltona, löyty jopa PPG:n sekoitusresepti sillekkin mistä käy ilmi eri aineiden sekoitettavat määrät... Jos jollain olisi vinkkiä mistä nyt tuota QQ-1 väriä tai hätätapauksessa B5 sinisiä voisi lähteä etsimään? Ongelma vähän myös kun ei alkuperäistä väriä ole jäljellä järkevästi missään enää, eikä kuulemma värikamerallakaan onnistu välttämättä muutenkaan noitten 60-luvun sävyjen luku.. Jos vain saisi mallikappaleet teetätettyä väreistä niin osaisi päättää millä maalauttaa sitten, onhan tuo FF-1 on hieno sävy mielestäni kylläkin myös, se ois ainakin saatavissa näillä näkymin.
     
  2. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Car Paint Centeristä löytyy kaava QQ1-moparin siniselle.
     
    68SS ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Sen verta alkoi kiinnostamaan että mikä sävy QQ1 oikein on.
    Keskimmäisen rivin kolmanneksi alin.

    [​IMG]
     
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

  5. 68SS

    68SS 1st gear

    Täytyypä kysästä jos onnistuisi tuota kautta sitten. Samaa PPG:n envirobasea mitä myyvät löytyy kyllä myös nettiväristä mistä kysyin maaleja mutta ei onnistunut värin teko... Varmaan voi unohtaa kyllä nuo Mipat ym. kun koodit löytyy vain PPG, Dupont ym.
     
  6. 68SS

    68SS 1st gear

    Kiitokset rapa-ripa löyty tuolta tuo qq1. ff1 löyty taas eripaikasta :rotfl: ,tt1 kadonnut ajan saatossa jonnekkin.. Noh värimallit tilauksessa nyt noista kahesta, ehkäpä sitä osaa sitten päättää kopan väriä paremmin. Mukava kun täällä näköjään uuetkin harrastelijat saa näinkin hyväksi todettuja neuvoja
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Huoli pois. Mulla -68 polara maalattu TT-1 vihreällä. Virossa maalattiin, mutta kaava on mulla. Saa tarvittaessa apuja jos ko. sävyä kaipaa.
     
  8. TimoN

    TimoN 3rd gear

    ...täällä on yksi erittäin kiinnostunut, jos saatavilla on -68 Dodgen Medium Green Metallic -värin kaava. Osaanko lukea yllä olevaa värikarttaa oikein, että se on sama kuin TT-1?
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Osaat lukea. Mulla on Polarassa TT-1 väri fender tagissa. Ja orkkis väri skannattiin ja haettiin sitä kautta. Kaavan toki saat jos kaipaat.
     
  10. TimoN

    TimoN 3rd gear

    No niin, nyt kun mainitsit, niin kyllä mullakin on fender tagissa tuo TT-1 kirjoitettuna, en vaan ollut ymmärtänyt siitä katsoa.

    Itse kävin myös kerran auton kanssa skanneroitavana, mutta se ei onnistunut kovin hyvin. Skannerissa oli joku skaala, jonka mukaan se itse osaa arvioida, että kuinka hyvin se onnistuu replikoimaan skannaamansa värin, ja oli ihan sieltä skaalan huonommasta päästä se tulos. Otin sitä kuitenkin silloin kynsilakkapullollisen, ja onhan se aika onneton yritys.

    Että jos sen kaavan voi saada, niin otan oikein mieluusti vastaan.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    1968 oli kyllä hienoja sävyjä tarjolla. Oma suosikki on LL1.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.6.2020
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Löytyykö mistään kaavoja vaikka butterscotch keltaiselle? Itse oon teettänyt Oulussa 69 F3 ja F8 vihreää, B7 sinistä ja 73 T8 ruskeaa. Niiden kaavat löytyy ainakin väri-polarista.
     

Kerro tästä muillekin!